poloniainfo.dk

Największy portal polonijny w Danii.
 

Aktualności:



Autor Wątek: decyzja o życiu w Dk/opieka medyczna/szkoła  (Przeczytany 5926 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline susz

  • Początkujący
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja: +0/-0
decyzja o życiu w Dk/opieka medyczna/szkoła
« dnia: 13 Maj 2011, 14:22:52 »
Witam serdecznie,

mamy ogromny dylemat na temat tego czy przenieść się do Dk na stałe.

Ja pracuję tu od kilku lat, zastanawiamy się nad tym czy nie połączyć rodziny i zamieszkać razem w DK.
żona pracuje na pół etatu w PL i dzięki temu mamy oboje ubezpiecznei z PL (w razie czego), gdybyśmy się zdecydowali na przeprowadzkę żona musiałaby zrezygnować z pracy co za tym idzie z ubezpieczenia.

moje główne nurtujące pytania to:
1. jaka jest w DK służba zdrowia? czy wizyta u specjalisty jest możliwa (w ramach żółtej karty)? np endokrynolog

2.czy jest możliwość nauczenia się języka duńskiego przez te 3 lata (szkoły dziennej), aby potem dostać dobrą pracę lub nawet zostać tłumaczem, po zdanym oczywiscie egzaminie,

3. jeśli maż pracuje czy dostaje fradrag na żonę (kiedys słyszałem o kwocie 7600 DKK na miesiac przez rok) czy to jest aktualne i jakie warunki należy spełnić, oczywiscie żona nie pracuje, uczy się.

4.słyszałem też ze jeśli osoba uczy się w szkole dziennie również dostaje jakiś zasiłek z komuny, czy to prawda (6-7 tys)

wiem, dużo o pieniądzach, ale często takich informacji od urzędników trudno sie dowiedzieć.


Offline EVA77

  • Młodszy
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 1
  • Wiadomości: 139
  • Reputacja: +2/-3
  • Płeć: Kobieta
Odp: decyzja o życiu w Dk/opieka medyczna/szkoła
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Maj 2011, 15:06:29 »