poloniainfo.dk

Największy portal polonijny w Danii.
 

Aktualności:



Autor Wątek: żółta karta a roczny kontrakt  (Przeczytany 4081 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

artur112

  • Gość
żółta karta a roczny kontrakt
« dnia: 20 Sty 2009, 11:45:44 »
Witam,
proszę mi pomóc, pracuję od 7 miesięcy i do tej pory nie mam prawa do bezpłątnego leczenia bo nie mam żółtej karty, byłem w komunie zeby wyrobić i kobieta powiedziała że muszę być zameldowany zeby ją otrzymać i odradziła mi bo meldunek znaczy utratę fradragu.

to prawda ze nie jestem zameldowany w mieszkaniu które wynajmuje ale w SKACIE, banku, itp. mam podany adres firmy, czy to znaczy ze tam firma mnie "Zameldowała"? i czy wówczas moge wyrobic żółtą kartę?

proszę o rady

Offline polak

  • Młodszy
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 50
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fotografia ślubna, portretowa, ciązowa, akt
Odp: żółta karta a roczny kontrakt
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Sty 2009, 12:21:12 »
Powiem tak- ja mając kontrakt roczny miałem żółtą kartę na której był adres firmy, później w innej firmie mając kontrakt na stałe, też miałem żółtą kartę, na której był mój polski adres. Obie karty były papabusewe. Teraz dopabuse od stycznia jestem zameldowany w Danii na pobyt stały i żółta karta przybrała dla mnie formę plastikową. Nie mniej uważam że ktoś się tam myli, pracując w dani masz prawo do leczenia "na koszt państwa", a do tego żółta karta-niezbędna...
Sugeruje porozmawiać na ten temat w firmie, z osobą która jest odpowiedzialna za twoje zatrudnienie, skoro jesteś zameldowany pod firmowym adresem wszystkie pisma przychodzą właśnie tam...pozdrawiam

Jolantos

  • Gość
Odp: żółta karta a roczny kontrakt
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Sty 2009, 15:58:32 »
Znam osoby, ktore zoltej karty nie maja. Jedna pracuje w Danii - poszla do lekarza i ja przyjeto. Druga przez Vikar, akurat w tym czasie nie pracowala ... a przyjeto ja do szpitala.

Tula

  • Gość