poloniainfo.dk

Największy portal polonijny w Danii.
 

Aktualności:



Autor Wątek: Pozwolenie na pobyt i pracę - temat bumerang - proszę o poradę :)  (Przeczytany 16145 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline giuseppe_Randers

  • Młodszy
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 2
  • -Otrzymane: 3
  • Wiadomości: 133
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mieć czy być, być czy mieć?
Witam wszystkich forumowiczów.

Zdaję sobie z tego sprawę, że poruszam temat który był już poruszany wielokrotnie, aczkolwiek przyczyną dla której założyłem nowy wątek jest brak klarownej i jasnej odpowiedzi na moje wątpliwości związane z pracą i pobytem w Danii. Może nakreślę jak sprawa wygląda. Otóż pracuję w Danii od 3 miesięcy, posiadam umowę o pracę na czas nieokreślony, jestem bezpośrednio zatrudniony przez duńskiego pracodawcę, bez żadnych pośredników, wynajmów pracowniczych itp. Posiadam numer CPR, jestem zarejestrowany w SKAT, jestem zarejestrowany w Urzędzie Gminy, posiadam nazwijmy to kartą zdrowia (Legitimation for ret ydelser efter sundhedsloven - sundhedskort), płacę podatki, wszelkie składki: emerytalną, rentową, lokalną, na bezrobocie itp. itd. I tu pojawia się moje pytanie, czy nadal potrzebuję pozwolenia na pracę (mój pracodawca w ramach układu zbiorowego ma odgórnie przyznane prawo do zatrudniania obcokrajowców) oraz pozwolenia na pobyt ? Pytam gdyż wolę się upewnić na 100%.