Ogólne > Praca w Danii

Pozwolenie na pobyt i pracę - temat bumerang - proszę o poradę :)

(1/6) > >>

giuseppe_Randers:
Witam wszystkich forumowiczów.

Zdaję sobie z tego sprawę, że poruszam temat który był już poruszany wielokrotnie, aczkolwiek przyczyną dla której założyłem nowy wątek jest brak klarownej i jasnej odpowiedzi na moje wątpliwości związane z pracą i pobytem w Danii. Może nakreślę jak sprawa wygląda. Otóż pracuję w Danii od 3 miesięcy, posiadam umowę o pracę na czas nieokreślony, jestem bezpośrednio zatrudniony przez duńskiego pracodawcę, bez żadnych pośredników, wynajmów pracowniczych itp. Posiadam numer CPR, jestem zarejestrowany w SKAT, jestem zarejestrowany w Urzędzie Gminy, posiadam nazwijmy to kartą zdrowia (Legitimation for ret ydelser efter sundhedsloven - sundhedskort), płacę podatki, wszelkie składki: emerytalną, rentową, lokalną, na bezrobocie itp. itd. I tu pojawia się moje pytanie, czy nadal potrzebuję pozwolenia na pracę (mój pracodawca w ramach układu zbiorowego ma odgórnie przyznane prawo do zatrudniania obcokrajowców) oraz pozwolenia na pobyt ? Pytam gdyż wolę się upewnić na 100%.

I mam jeszcze drugie pytanie. Moja narzeczona przyjeżdża do mnie za parę tygodni aby też rozpocząć pracę. Czy mógłby mi ktoś jak przysłowiowej "krowie na rowie"  :) wytłumaczyć w jaki sposób odbywa się proces zdobywania pozwolenia na pracę i pobyt w świetle nowych przepisów (ob. od 01-05-2008) punkt po punkcie ? Czy jeżeli znajdzie pracę to pracodawca podpisuje z nią umowę o pracę i dopabuse wtedy stara się o pozwolenie na pracę i pobyt, czy jeżeli znajdzie pracę to pracodawca najpierw wystawia jej zaśw. że ma zamiar ją zatrudnić ona składa wniosek o pozwolenia, uzyskuje pozwolenia i wtedy zaczyna pracę czy może jeszcze jakoś inaczej?  ???

Z góry dziękuję za wszelaką pomoc. ;)

Pozdrawiam.
Giuseppe.
PS. Wybaczcie jeżeli coś nakręciłem z ta nazwą karty zdrowotnej ale na duński zapisuję się dopabuse w czerwcu :).

[Dodane: 20 Maj  2008, 01:11:49]