poloniainfo.dk

Największy portal polonijny w Danii.
 

Aktualności:



Autor Wątek: uwaga na oszustow samochodowych na dba.dk  (Przeczytany 10500 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline vaxa_rys

  • Zwykły
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 4
  • -Otrzymane: 26
  • Wiadomości: 475
  • Reputacja: +4/-6
uwaga na oszustow samochodowych na dba.dk
« dnia: 10 Sty 2012, 18:42:52 »
schemat znany juz z otomoto i mobile.de, jest auto na dunskich blachach w atrakcyjnej cenie, ale w UK ,zdjecia pewnie kradzione z innych ogloszen.Ktos tam wyjechal i sprzedaje, bo kabusewnica po lewej,bla bla... Ze swojej strony oplaca firme transportowa, przed wyslaniem auta nalezy wplacic 50 % naleznosci, po otrzymaniu kolejne 50%, ma sie 5 dni na wyprobowanie auta. Trafiliśmy juz na 2 takich cwaniaczków:ogloszenia szybko znikają,moze po zgłoszeniach do adminow dba, oto maile jakie dostalismy:

Cytuj (zaznaczone)
Tak for din interesse i min bil.
 
 
Bilen er i god stand, har ingen tekniske skader, ingen ridser, ingen skjulte fejl. Bilen har danske papirer (indregistreret i Danmark), og alle serviceeftersyn er overholdt.
Jeg har arbejdet i Danmark i et år, og jeg har købt bilen der. Bilen er udstyret med vinterdæk.
Mit firma ville have mig hjem igen, så jeg er på nuværende tidspunkt i England (UK). Bilen er nu placeret i England, UK.
 
Jeg prøver at sælge den til denne pris, fordi jeg ikke benytter den længere (rattet sidder i venstre side, og det er meget vanskelig for mig at køre den), og det er synd at beholde sådan en bil og ikke benytte den.
Jeg har forsøgt at sælge bilen i UK, men der er ikke nogen der vil købe en bil hvor rattet sidder i venstre side.
 
Min bil er allerede hos et skibsfartsselskab her, i UK. (Jeg betalte dette firma for at håndtere transaktionen).
Vi kan gøre en handel, hvis du allerede ny er interesseret i at købe den.
Prisen er korrekt og den er ikke til forhandling.
Henvend dig venligst kun hvis du er interesseret, da jeg er træt af folk der stiller spørgsmål, som slet ikke har nogen reel interesse. Grundet den særdeles attraktive pris er du ikke den eneste der er interesseret i min bil.

kolejny mail:

Cytuj (zaznaczone)
Jeg har allerede underskrevet en kontrakt med rederiselskabet og betalt alle skatter, og jeg er ikke interesseret i at miste penge i den størrelsesorden. Bilen er klar til at blive sendt til Danmark. Dette er den eneste måde og mit eneste vilkår i denne transaktion.
 Bilen er prissat efter en lignende model fra Storbritannien.

 
Vilkår for Transaktionen:
Rederiselskabsforsikringsdækni ng: TRANSPORT 2000 (T2) LIMITED
 
1) Jeg har brug for dine forsendelsesoplysninger (dit navn og adresse) og telefonnummer for at kunne ordne alle papirerne.
 2) Du vil modtage en skriftlig meddelelse fra rederiselskabet som bekræftelse på, at bilen er i deres varetægt og på, at bilen er blevet efterprøvet.
3) Du skal indbetale depositumbetaling til rederiselskabet, som en garanti.
 (du skal først sende et depositum på 50 %, og resten af pengene, 50 %, efter du modtager bilen)
4) Du skal indbetale depositumbetalingen til rederiselskabet ved BANKOVERFØRSEL.
6) Rederiselskabet vil bekræfte betalingen, og hvis alt er som det skal være, vil de levere bilen på din adresse.
 7) Efter du har modtaget bilen, og du er helt tilfreds med den, skal du meddele rederiselskabet din beslutning. Du har 5 dage til at efterse og træffe en beslutning.
8) Rederiselskabet vil håndtere alle eksportdokumenter. Så du kan ændre registreringsattesten til at stå i dit navn uden problemer.
 
 
JEG VIL IKKE MODTAGE NOGEN BETALING FØR, DU MODTAGER BILEN, DU BETALER TIL REDERISELSKABSFORSIKRINGSDÆKNI
NGEN.
 
 
Vigtigt:
FORSENDELSETID: 5 – 7 DAGE
Rederiselskabsforsikringsdækning vil opbevare dine penge indtil, du modtager bilen og bilens papirer.
 Efter du modtager bilen, vil du have en periode på 5 dage til at efterse denne.
I den periode kan du tjekke, teste og efterse bilen. Hvis af den eller anden grund, bilen har skjulte skader eller den ikke er som jeg beskrev den, kan du afslå handlen. I dette tilfælde vil rederiselskabet tilbagebetale hele dit depositum, og de vil returnere bilen for MIN regning.
 Bilen er blevet godkendt af rederiselskabets faguddannede automekaniker, og bilen har bestået alle de nødvendige test uden problemer.

mail dot. innego auta:

Cytuj (zaznaczone)
Hello,

Thank you for being interested in my car . The car is still for sale and it is in perfect condition , the bodywork is immaculate , no scratches , dents or hidden defects as well as the interior in excellent condition , never involved in any kind of accidents , non-smoking .I've worked as a architect, in Denmark for 1 year and then I bought the car. Last year I've finished my contract in Copenhagen and I had to return to Scotland , where I live with my family and I've brought the car here with me in Scotland.Now I decided to sell it because I cannot use it anymore here since the steering wheel is on left side and is very difficult for me to drive it in Scotland .The car is still registered in Denmark under my name. It have all the necessary documents (signed by me) for selling , including service book .I realize that is a cheap price for such a car, but my special situation forces me do things that I wouldn't do in normal circumstances.

The price I am looking for my car is KR 21.000 (fix price) .
Thank you!
Erin Regnier

do poczytania o sposobie działania na polkich forach:

http://www.forumsamochodowe.pl/oszusci-na-otomoto-cd-vt32965.htm 

i tu http://www.forumsamochodowe.pl/mobile-de-wyglada-na-to-ze-panuja-tam-oszusci-vt4835.htm 

Tak więc ostrzegam,nie dajcie się nabrać, nie kupujcie auta nie widząc go na żywo. Nasza propozycja, że nasz przyjaciel z UK podjedzie auto zobaczyc zostala zignorowana i to już MOCNO śmierdziało :)
pozdrawiam

Baumi

  • Gość
Odp: uwaga na oszustow samochodowych na dba.dk
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Sty 2012, 20:38:05 »
Też jak kiedyś szukałem fury to trafiło mi się kilka takich ogłoszeń, jednak wczesniej o tym slyszałem, wiec nawet nie odpowiadałem. Oto co mi jeszcze na skrzynce zostało:

Cytuj (zaznaczone)
David Bennett bennettdv@gmail.com

do mnie


Tak for din interesse i min bil.
 
Bilen er i god stand, har ingen tekniske skader, ingen ridser, ingen skjulte fejl. Bilen har danske papirer (indregistreret i Danmark ), og alle serviceeftersyn er overholdt.
Jeg har arbejdet i Danmark i et år, og jeg har købt bilen der. Der er ingen gæld på bilen! Her er registreringsnummeret: ZZ33192 (du kan tjekke det online her www.bilbasen.dk/bilbogen/
Mit firma ville have mig hjem igen, så jeg er på nuværende tidspunkt i England (UK). Bilen er nu placeret i England, UK.
 
Jeg prøver at sælge den til denne pris, fordi jeg ikke benytter den længere (rattet sidder i venstre side, og det er meget vanskelig for mig at køre den), og det er synd at beholde sådan en bil og ikke benytte den; derudover er UK indregistrering for dyr.
Jeg har forsøgt at sælge bilen i UK, men der er ikke nogen der vil købe en bil hvor rattet sidder i venstre side.
 
Min bil er allerede hos et skibsfartsselskab her, i UK. (Jeg betalte dette firma for at håndtere transaktionen).
Vi kan gøre en handel, hvis du allerede ny er interesseret i at købe den.
Prisen er korrekt og den er ikke til forhandling, og den omfatter også transport til det europæiske kontinent.
Henvend dig venligst kun hvis du er interesseret, da jeg er træt af folk der stiller spørgsmål, som slet ikke har nogen reel interesse. Grundet den særdeles attraktive pris er du ikke den eneste der er interesseret i min bil.
 
Tak.

Cytuj (zaznaczone)
First of all I want to thank you for your interest for my car . A sell at this price Kr. 93.500 , because I no need . It was my father car. He stayed in Denmark , but he die 1 month ago . I take the with me in England , but this car no need here because the car have the wheel on the left side and here i need the car's with the wheel on the right side. I want sell back in Denmark because this is registerd there and have all documents from Denmark . This is in excellent working conditions, no scratches, flaws or any kind of damage, slightly used in 100% working and looking conditions and comes with a clear title, 3 months transferable warranty. I can delivery the car to your home address for any problem . The delivery cost with all documents are included in the price . I will delivery the car to your address with one shipping company fast and trust AutoCarShippers company.

I will wait your answer(if you are interested to buy) very soon

Ostatnia wiadomosc to czysty translator online... Ciekawe ile osob daje sie na to nabierac :)

Offline piott

  • Zwykły
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 8
  • Wiadomości: 231
  • Reputacja: +5/-2
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: uwaga na oszustow samochodowych na dba.dk
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Sty 2012, 20:48:33 »
hehehe

Ja dostalem to  samo tylko sprzedawcy email sie zmienil.

James Lubeck <lubeck1444@gmail.com>:


Tak for din interesse i min bil.
 
 
Bilen er i god stand, har ingen tekniske skader, ingen ridser, ingen skjulte fejl. Bilen har danske papirer (indregistreret i Danmark), og alle serviceeftersyn er overholdt.
Jeg har arbejdet i Danmark i et år, og jeg har købt bilen der. Bilen er udstyret med vinterdæk.
Mit firma ville have mig hjem igen, så jeg er på nuværende tidspunkt i England (UK). Bilen er nu placeret i England, UK.
 
Jeg prøver at sælge den til denne pris, fordi jeg ikke benytter den længere (rattet sidder i venstre side, og det er meget vanskelig for mig at køre den), og det er synd at beholde sådan en bil og ikke benytte den.
Jeg har forsøgt at sælge bilen i UK, men der er ikke nogen der vil købe en bil hvor rattet sidder i venstre side.
 
Min bil er allerede hos et skibsfartsselskab her, i UK. (Jeg betalte dette firma for at håndtere transaktionen).
Vi kan gøre en handel, hvis du allerede ny er interesseret i at købe den.
Prisen er korrekt og den er ikke til forhandling.
Henvend dig venligst kun hvis du er interesseret, da jeg er træt af folk der stiller spørgsmål, som slet ikke har nogen reel interesse. Grundet den særdeles attraktive pris er du ikke den eneste der er interesseret i min bil.
 
 
 
Tak.
Mysle ze mozna napisac do adminow DBA zeby ogloszenie usuneli .....
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości .

Offline Emill

  • Zwykły
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 2
  • -Otrzymane: 19
  • Wiadomości: 236
  • Reputacja: +5/-3
Odp: uwaga na oszustow samochodowych na dba.dk
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Sty 2012, 20:53:14 »
Zastanawia mnie skuteczność takiego procederu - 1%, 0,01%, 0,0001% ?

Nikt kto ma chociaż 1/1000 mózgu się na taki oczywisty wałek przecież nie nabierze...

Offline lukashero

  • Zwykły
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 19
  • -Otrzymane: 43
  • Wiadomości: 431
  • Reputacja: +25/-24
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: uwaga na oszustow samochodowych na dba.dk
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Sty 2012, 20:59:25 »
spotkalem sie z tym raz jakies 3 lata temu.koles chcial sprzedac audi tt po naprawde super cenenie.jak mi kazal wplacic polowe pieniedzy ,wyslalem @ do dba i usuneli ogloszenie.
Nie dyskutuj z idiota, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a następnie pokona doświadczeniem.

Offline vordingborg

  • Zasłużony
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 77
  • -Otrzymane: 550
  • Wiadomości: 1899
  • Reputacja: +58/-30
Odp: uwaga na oszustow samochodowych na dba.dk
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Sty 2012, 21:02:22 »
Bruce Jenkins <bruce.jenkins66@googlemail.com   pocztę już usunąłem (była identyczna)  a gość twierdził że się rozszedł z Dunką i wrócił do UK świetnym jak się zdawało autem  ;D  było to jakiś rok temu ale wyczułem kant i dałem sobie spokój.

Offline vaxa_rys

  • Zwykły
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 4
  • -Otrzymane: 26
  • Wiadomości: 475
  • Reputacja: +4/-6
Odp: uwaga na oszustow samochodowych na dba.dk
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Sty 2012, 22:05:47 »

poloniainfo.dk

Odp: uwaga na oszustow samochodowych na dba.dk
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Sty 2012, 22:05:47 »

 

UWAGA! Nie dla każdego A-kasse

Zaczęty przez animattDział Praca w Danii

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 15482
Ostatnia wiadomość 08 Mar 2018, 03:50:19
wysłana przez animatt
UWAGA na pasazerow

Zaczęty przez mikmi03Dział Hydepark

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 5510
Ostatnia wiadomość 06 Cze 2015, 05:19:58
wysłana przez happybeti
Uwaga kabusewcy!!!

Zaczęty przez mariuszkDział Hydepark

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 4504
Ostatnia wiadomość 02 Sty 2012, 17:13:12
wysłana przez vordingborg
UWAGA -- ogloszenie!

Zaczęty przez TulaDział Hydepark

Odpowiedzi: 18
Wyświetleń: 10698
Ostatnia wiadomość 20 Cze 2008, 20:20:20
wysłana przez Manior
Uwaga na Boligportal - bezczelne zdzierstwo

Zaczęty przez neurasthenikDział Dania i o Danii

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 3821
Ostatnia wiadomość 20 Lut 2023, 23:15:10
wysłana przez neurasthenik