Ogólne > Pomoc!

zasiłek rodzinny a przyjazd rodzinny do Danii

<< < (3/9) > >>

rakamil1:
witam wszystkich ja pracuję w Dani od 4 lat starałem się o rodzinne w zeszłym roku na koniec 2011 roku dokładnie w grudniu dostałem wyrównanie za cały okres od kiedy zacząlem pracę w Dani w styczniu 2012 byłem pewien że dostanę rodzinne na dzieci jak się należy na kwartał ,nie dostalem udalem się do komuny z zapytaniem co jest Pani wytlumaczyła że dostanę wyrównanie na koniec roku przed czym muszę przejść tę samą drogę co wcześniej czyli złożyć wniosek oni odeślą do Polski potem żona w Polsce ma dostarczyć odpowiednie dokumenty do marszałkowskiego oni odeślą do Dani dodam że trwało to 6 miesięcy więc nie rozumiem jedni dostają co kwartał inni raz w roku ? to dla każdego są inne przepisy ?

ancypałek:
mój mąż również składał wniosek w 2011 roku
i w styczniu 2012  dostaliśmy wyrównie od czerwca 2011-wypłacili nam 19000kr
i wlasnie tak jak piszesz nie musielismy skladac nowego wniosku
nawet teraz jak przeprwadzilismy sie do Danii to nie ma takiej potrzeb

a odnośnie naszej sytuacji nzalazłam takie info gdzie jets napisane ze nowa ustawa nie dotyczy tych ktorzy otzrymywali śwaidczenia przed stczniem 2012

http://www.odense.dk/Topmenu/Borger/Borgerservice/Boerneydelser/Aendring%20i%20betingelserne.aspx

i tu przykład drugi z tą jednak różnicą ze mój mąż nie rozpoczął pracy w 2012 i nie nabyl praw do 100% świadczenia rodzinnego na podstawie 2 letniej pracy badz zameldowania w Danii tylko rodzinne 100% mial przynzane jeszcze w 2011 roku zanim ta ustawa weszła w życie(w styczniu 2012)
http://www.odense.dk/Topmenu/Borger/Borgerservice/Boerneydelser/Aendring%20i%20betingelserne/Forholdsmaessig%20udbetaling.aspx

nie wiem ale jets tam czarno  na białym że kwota porzysądzona przechodzi automatycznie na matke i że nowa ustawa nie dotyczy tych co otrzymywali zasiłek juz w 2011 roku

ja na razie czekam
zobacze jaką kwote mi przyśla.....

aarhusN: