poloniainfo.dk

Największy portal polonijny w Danii.
 

Aktualności:



Autor Wątek: zasiłek rodzinny a przyjazd rodzinny do Danii  (Przeczytany 46202 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline farvela

  • Zwykły
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 38
  • -Otrzymane: 98
  • Wiadomości: 422
  • Reputacja: +6/-0
  • Płeć: Kobieta
Odp: zasiłek rodzinny a przyjazd rodzinny do Danii
« Odpowiedź #30 dnia: 28 Gru 2015, 18:23:36 »
Dlatego napisałam "ewentualne" dopłaty. Aczkolwiek w danej sytuacji na początku zdaje sie tylko ojciec dziecka bedzie pracował takze dopłaty (automatycznie naliczane w przypadku żłobków/przedszkoli - o te do czynszubtrzeba występować ) zapewne beda.

Offline farvela

  • Zwykły
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 38
  • -Otrzymane: 98
  • Wiadomości: 422
  • Reputacja: +6/-0
  • Płeć: Kobieta
Odp: zasiłek rodzinny a przyjazd rodzinny do Danii
« Odpowiedź #31 dnia: 28 Gru 2015, 18:26:17 »
Dzięki za informacje :-) a jak wygląda te rodzinne :>?? Jest uzależnione od wielkości rodziny , czasu pobytu w Danii czy coś takiego ?? no i jaka to kwota  ??

Rozumiem ze duńskiego nie znacie - tu masz informacje po angielsku - kwoty 100 proc to ok 4400 za dziecko w wieku 0-2, ok 3400 Kr za dziecko 3-6 i koło 2800 Kr za dziecko 7-14. Wszystkie kwoty dokładnie znajdziesz na stronie borger.dk



If you are a foreigner and work in Denmark, you may apply for child benefits if you:

share custody of the child can document that you are related to the child are a citizen in an EU country, Norway, Iceland, Switzerland or Lichtenstein, if your child does not live in Denmark.
Additionally, during the last 10 years you must have had an address or employment in Denmark for:

6 months in order to have earned 25 percent of the total benefit
1 year in order to have earned 50 percent of the total benefit
1.5 years in order to have earned 75 percent of the total benefit
2 years in order to have earned the total benefit
If you are a citizen in an EU country, Norway, Iceland, Switzerland or Lichtenstein and want to know more about your rights when living or working in Denmark, you have to contact the authorities in your home country.

Offline Jomir

  • Super
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 598
  • -Otrzymane: 1065
  • Wiadomości: 7618
  • Reputacja: +131/-86
Odp: zasiłek rodzinny a przyjazd rodzinny do Danii
« Odpowiedź #32 dnia: 28 Gru 2015, 22:53:28 »
kwartalnie!
Fanatisme er, når man fordobler indsatsen, men har glemt målet.

Offline Jomir

  • Super
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 598
  • -Otrzymane: 1065
  • Wiadomości: 7618
  • Reputacja: +131/-86
Odp: zasiłek rodzinny a przyjazd rodzinny do Danii
« Odpowiedź #33 dnia: 28 Gru 2015, 22:54:55 »
Dlatego napisałam "ewentualne" dopłaty. Aczkolwiek w danej sytuacji na początku zdaje sie tylko ojciec dziecka bedzie pracował takze dopłaty (automatycznie naliczane w przypadku żłobków/przedszkoli - o te do czynszubtrzeba występować ) zapewne beda.
Nie wiem kiedy sie zmienilo. Ale jakis niecaly rok temu komus pomagalam z ta doplata do przedszkola  i nie bylo automatycznie, a musiala przez borger dk. sie starac.
W przypadku mieszkania warto pamietac, ze nie do kazdego sa doplaty - jezeli jest zbyt duze, to doplaty nie bedzie.
Fanatisme er, når man fordobler indsatsen, men har glemt målet.

Offline jedrzej

  • Młodszy
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 1
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 144
  • Reputacja: +1/-1
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: zasiłek rodzinny a przyjazd rodzinny do Danii
« Odpowiedź #34 dnia: 30 Gru 2015, 08:30:17 »
Ja wysłałem papiery w Listopadzie 2014 i nadal czegoś brakuje. Duńczycy pisali do urzędu w PL 3 razy. Nadal sprawa w toku.
Cierpliwości życze.

Offline farvela

  • Zwykły
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 38
  • -Otrzymane: 98
  • Wiadomości: 422
  • Reputacja: +6/-0
  • Płeć: Kobieta
Odp: zasiłek rodzinny a przyjazd rodzinny do Danii
« Odpowiedź #35 dnia: 01 Sty 2016, 10:12:35 »
Nie wiem kiedy sie zmienilo. Ale jakis niecaly rok temu komus pomagalam z ta doplata do przedszkola  i nie bylo automatycznie, a musiala przez borger dk. sie starac.
W przypadku mieszkania warto pamietac, ze nie do kazdego sa doplaty - jezeli jest zbyt duze, to doplaty nie bedzie.

u mnie automatycznie to działa. Może w każdej kommunie inaczej. Wypełniało się tylko dane do wyliczenia płatności - zarobki, i oni sami naliczają oplaty/dopłaty za przedszkole. A od tego roku juz nawet nie trzeba zadnych zmian zglaszac - sami ze SKAT sobie to beda pobierać.


a tamto poprzednie - oczywiście, że kwartalnie. Może powinnam to dopisać haha, ale wydawało mi się, że to każdy wie ;)

Offline farvela

  • Zwykły
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 38
  • -Otrzymane: 98
  • Wiadomości: 422
  • Reputacja: +6/-0
  • Płeć: Kobieta
Odp: zasiłek rodzinny a przyjazd rodzinny do Danii
« Odpowiedź #36 dnia: 01 Sty 2016, 10:13:58 »
Ja wysłałem papiery w Listopadzie 2014 i nadal czegoś brakuje. Duńczycy pisali do urzędu w PL 3 razy. Nadal sprawa w toku.
Cierpliwości życze.

my czekamy od października 2014 ;) na wyrównanie wypłaty rodzinnego. Ciekawe kiedy to w końcu ogarną ;)

poloniainfo.dk

Odp: zasiłek rodzinny a przyjazd rodzinny do Danii
« Odpowiedź #36 dnia: 01 Sty 2016, 10:13:58 »

Offline Jomir

  • Super
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 598
  • -Otrzymane: 1065
  • Wiadomości: 7618
  • Reputacja: +131/-86
Odp: zasiłek rodzinny a przyjazd rodzinny do Danii
« Odpowiedź #37 dnia: 01 Sty 2016, 22:19:02 »
u mnie automatycznie to działa. Może w każdej kommunie inaczej. Wypełniało się tylko dane do wyliczenia płatności - zarobki, i oni sami naliczają oplaty/dopłaty za przedszkole. A od tego roku juz nawet nie trzeba zadnych zmian zglaszac - sami ze SKAT sobie to beda pobierać.


a tamto poprzednie - oczywiście, że kwartalnie. Może powinnam to dopisać haha, ale wydawało mi się, że to każdy wie ;)

Mialam na mysli, ze pierwszy raz trzeba aplikowac. Pozniej samo sobie sprawdzaja dochody i kwoty wyliczaja.
Ale tak po przyjezdzie nie ma, ze system sam widzi, kto ma jakie dochody, by sam generowac dodatki.
Nie wszyscy wiedza, nie wszyscy chca brac.

W Polsce (o ile jeszcze pamietam, rodzinne jest co miesiec) wiec jak ktos prosto z kraju, to moze myslec, ze tu taki raj trzy tysiaki co miesiac na dzieciaka.
Fanatisme er, når man fordobler indsatsen, men har glemt målet.

Offline helaZa

  • Początkujący
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Kobieta
Odp: zasiłek rodzinny a przyjazd rodzinny do Danii
« Odpowiedź #38 dnia: 18 Sty 2016, 15:20:10 »
Witam
Z informacji które znalazłam :
✔Zasiłek rodzinny przysługuje osobie, która pracuje legalnie w Danii przez co najmniej 6 miesięcy i odprowadza tam składki społeczne.
✔ O zasiłek rodzinny można ubiegać się do roku wstecz.
✔ Urząd duński wydaje decyzję w przeciągu 12 miesięcy.
✔Zasiłek jest wypłacany na każde dziecko do czasu uzyskania pełnoletności.
✔Duński zasiłek rodzinny wypłacany jest raz na trzy miesiące ( kwartał ) w kwocie:

- 4.404 koron duńskich na dzieci poniżej 2 roku życia;

- 3.486 koron duńskich na dzieci poniżej 6 roku życia;

- 2.745 koron duńskich na dzieci poniżej 14 roku życia.

✔Pełne stawki urząd wypłaca w zależności od okresu przebywania w Danii,
czyli wnioskujący przebywa w Danii minimum 6 miesięcy, wówczas otrzymuje 25% kwoty zasiłku,
po roku - 50%,
po półtora roku - 75%,
po dwóch latach - 100%.
✔zasiłek wypłacany jest zawsze w tym samym czasie
20 styczeń
20 kwiecień
20 lipiec
20 październik
✔ dla dzieci nowo urodzonych rodzinne wypłacane jest:
Dziecko urodzone od 1.01 do 31(30).02 rodzinne wypłacone będzie 20 kwietnia.
Dziecko urodzone od 01.04 do 31(30).06 rodzinne wypłacone będzie 20 lipca.
Dziecko urodzone od 01.06 do 31(30).09 rodzinne wypłacone będzie 20 października.
Dziecko urodzone od 01.09 do 31(30).12 rodzinne wypłacone będzie 20 stycznia.
Z informacji które znalazłam bo obecnie jestem w ciąży 😉
Pozdrawiam



Offline IzaRafal

  • Zarejestrowany
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Kobieta
Odp: zasiłek rodzinny a przyjazd rodzinny do Danii
« Odpowiedź #39 dnia: 03 Maj 2016, 13:56:59 »
Witam chciałabym się dowiedzieć jak uzyskać zasiłek na dziecko gdzie się udać i jakie papiery są potrzebne. Pozdrawiam

Offline happybeti

  • Zasłużony
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 1099
  • -Otrzymane: 715
  • Wiadomości: 1859
  • Reputacja: +48/-71
  • Płeć: Kobieta
Odp: zasiłek rodzinny a przyjazd rodzinny do Danii
« Odpowiedź #40 dnia: 03 Maj 2016, 18:35:57 »
Moze wystarczyloby sie pofatygowac i przeczytac watek, w ktorym piszesz...
Rece opadaja ...
" Polak gorszego sortu"

poloniainfo.dk

Odp: zasiłek rodzinny a przyjazd rodzinny do Danii
« Odpowiedź #40 dnia: 03 Maj 2016, 18:35:57 »

 

Urlop rodzicielski w Danii

Zaczęty przez RybkaWillegoDział Rodzina ...

Odpowiedzi: 105
Wyświetleń: 78283
Ostatnia wiadomość 10 Cze 2016, 20:01:31
wysłana przez aneczka.k
Czy przeglady techniczne aut sa obowiazkowe w Danii ?

Zaczęty przez KierowcaDział Hydepark

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 2773
Ostatnia wiadomość 27 Paź 2009, 22:39:26
wysłana przez Manior
Nastepny punkt do podniesienia naszej "popularnosci" w Danii...

Zaczęty przez MartynaMDział Hydepark

Odpowiedzi: 8
Wyświetleń: 8598
Ostatnia wiadomość 16 Cze 2014, 17:07:43
wysłana przez natalaa
tanie rozmowy na stacjonarne i komórki do Danii z Polski

Zaczęty przez bazakbalDział Pomoc!

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 9671
Ostatnia wiadomość 17 Cze 2010, 13:19:35
wysłana przez jamjurand
Komórka z polskim numerem w Danii ;)

Zaczęty przez JobSeekerDział Pomoc!

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 3853
Ostatnia wiadomość 25 Lis 2006, 20:29:07
wysłana przez JobSeeker