poloniainfo.dk

Największy portal polonijny w Danii.
 

Aktualności:



Autor Wątek: Prośba o poradę  (Przeczytany 3347 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline RolfzRybnika

  • Początkujący
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 1
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: +0/-0
Prośba o poradę
« dnia: 12 Lis 2012, 10:31:57 »
Witajcie,
jest tu naprawdę sporo informacji, ale ja niestety wszystkiego nie potrafię ogarnąć, bo to dla mnie zbyt skomplikowane, dlatego bardzo wdzięczny byłbym, gdyby ktoś to wszystko wyjaśnił i wskazał ewentualne błędy w moim rozumowaniu :-)
Jestem studentem, przyjechałem tu pod koniec sierpnia na wymianę, będę tu do lutego, jednak nie mam jeszcze żółtej karty, powinienem dostać ją 22, maksymalnie 29 listopada.
4 XI załapałem się do pracy na weekendy, na razie byłem tam 2 razy, więc za dużo nie zarobię. Nie dostałem jeszcze umowy od pracodawcy, więc nie mam jeszcze wyrobionej karty podatkowej. Co więcej, umowy chyba na razie nie dostanę, bo do jej otrzymania pracodawca wymaga zaświadczenia o niekaralności z policji, jednak zaświadczenia na policji nie chcą mi dać, dopóki nie dostanę żółtej karty (lub CPRu ze Skatu, którego nie dostanę bez umowy).
Pracodawca wypłaca pieniądze po 30. dniu miesiąca, za okres od 20. do 19.
Teraz pytanie - ile podatku potrącą mi z pierwszej, otrzymanej 30 XI, wypłaty? Czy - jeśli otrzymam żółtą kartę w granicach tego 22-25 listopada, dostanę umowę w weekend 26-27 XI i w poniedziałek 28 XI pójdę do Skatu załatwić sobie kartę podatkową (do czego potrzebna mi jest umowa), policzą mi tylko 8% (z racji tego, że zarobię znacznie mniej, niż 4000 kr)? A jeśli nie załatwię sobie tej karty - płacę 55%, dopóki jej sobie nie wyrobię? Czy dostanę z powrotem te pieniądze wraz ze zwrotem podatku?