poloniainfo.dk

Największy portal polonijny w Danii.
 

Aktualności:



Autor Wątek: Tanie linie padaja?  (Przeczytany 321279 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline vera

  • Zasłużony
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 2006
  • Reputacja: +1/-1
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tanie linie padaja?
« Odpowiedź #15 dnia: 19 Wrz 2008, 09:08:19 »
jak wylupi lot dobra firma to dobrze a jak nie to kicha jak z naszym FSO

Offline MargaretMitchell

  • Doświadczony
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 2
  • Wiadomości: 500
  • Reputacja: +5/-1
Odp: Tanie linie padaja?
« Odpowiedź #16 dnia: 19 Wrz 2008, 10:38:03 »
LOT ma nowego prezesa i nową strategię na przetrwanie. Z grupu LOT chce wyłączyć niektóre spółki np. wydzielenie części technicznej, zajmującej się obsługą i naprawą floty, sprzedaż Casino Poland ma zostać przeprowadzona jeszcze w tym roku. Do zbycia jest w sumie 66 proc. udziałów firmy, z czego 33 proc. należy do LOT-u, a pozostałe 33 proc. do PPL. Przygotowuje się też do sprzedaży Petrolotu. W połowie lipca biuro prasowe PKN Orlen poinformowało w komunikacie, że płocka spółka jest gotowa podjąć rozmowy z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT w sprawie odkupienia od lotniczego przewoźnika 49 proc. akcji Petrolotu, jeśli LOT zdecyduje się na sprzedaż. Pozostałe 51 proc. akcji Petrolotu już należy do PKN Orlen.
Jak uporzadkują to wszystko to będzie czas na prywatyzację. To niezbędne, żeby przetrwać.






[Posted on: 19 Wrzesień  2008, 10:33:12]

A co do Luftahsy i SAS... coz fuzje jak swiat swiatem, zawsze sie odbywaly. A czy to bedzie fuzja czy przejecie, bedzie mialo tylko znaczenie w przypadku wysokosci odpraw dla jednego z zarzadow.  W przypadku przejeciea bedzie to kop w tylek i to co wynika z kontratow. W przypadku fuzji beda negocjowac i coponiektorzy dostana tyle, ze beda sobie mogli wiezowce w centrum Kopenhagi kupic.

Lufthansa kupila 45% Brussels Air za 65M euro z mozliwosci kupna reszty w 2011.
Brussels Air powstalo w 2006 z polaczenia Virgin Express i pozostalosci Sabeny.
Brussels Air oferuje 300 lotow dziennie 49 samolotami. Lufthansa wykonuje ponad 2000 lotow dziennie i posiada 500 samolotow.

Dotknięte poważnym kryzysem skandynawskie linie lotnicze SAS mogą zostać kupione przez niemiecką Lufthansę - twierdzą media w krajach skandynawskich


Niedawne spadki cen akcji SAS na giełdach uległy nagle zahamowaniu, a w piątek niespodziewanie wstrzymano obrót nimi. Stało się to za sprawą nieoficjalnego sygnału, że zjawił się kupiec zainteresowany SAS-em i jest to Lufthansa.

SAS borykał się od wielu miesięcy z problemami ekonomicznymi i organizacyjnymi. Spowodowały to skoki cen paliwa, strajki personelu linii oraz pracowników skandynawskich portów lotniczych, a także sierpniowa katastrofa w Madrycie samolotu spółki Spanair, należącej do SAS.

Kabusewnictwo SAS starało się poprawić sytuację m.in. przez programy oszczędnościowe przewidujące zmniejszenie kosztów o ponad 292 mln euro rocznie oraz zwolnienie ok. 2500 osób. Zamiary te nie zostały w pełni zrealizowane.

Według obserwatorów pierwsze rozmowy między SAS a Lufthansą podjęto już przed rokiem. Ale wówczas Niemcy wycofali się w obawie m.in. przed bardzo silnymi związkami zawodowymi w skandynawskich liniach.

Nie jest jasne co spowodowało, że ponownie Lufthansa i SAS rozpoczęły negocjacje. Według ekspertów, kłopoty skandynawskich linii wzrosły i kabusewnictwo SAS prawdopodobnie poszło na duże ustępstwa.

W takiej sytuacji będzie łatwiej też przekonać rząd Szwecji, do którego należy 21,4 proc. udziałów w SAS, by zgodził się na ich sprzedaż i prywatyzację spółki. Trudniej będzie z rządami Norwegii i Danii posiadającymi po 14,3 proc. akcji i które nigdy wcześniej nie myślały o ich sprzedaży.
PAP

SAS Norge się oddzielił formalnie już wcześniej (BU/CNO). SAS Sverige, Danmark i International (longhaule) są też podzielone, ale latają obecnie pod jednym kodem SK/SAS, ale od stycznia i kody ICAO mają być różne, ponoć ułatwi to Szwecji i Danii sprawowanie kontroli nad maszynami. Nie wiadomo, gdzie będzie zarejestrowany International. Aha: to czy samolot ma norweską, czy szwedzką czy duńską rejestrację, nie jest powiązane z przynależnością do dywizji. Większość samolotów jest pod regiem LN, bo szwedzkie prawo nie przewidywało leasingu zwrotnego, poza tym chyba formalia norweskie są najbardziej przyjazne przedsiębiorcom.

Scenariusz możliwy jest że grupa będzie sprzedana cała, albo częściami.

Ten drugi wariant jest na rękę Duńczykom, bo w dalszym ciągu rozkłady będą układane pod Kopenhagą, która byłaby głównym hubem SASu także pod Lufthansą.

Szwedzi natomiast mają podobne położenie jak my: zakup przez Lufthansę nijak nie przyczyni się do rozwoju Sztokholmu ani do rozwoju linii.


Tula

  • Gość
Odp: Tanie linie padaja?
« Odpowiedź #17 dnia: 26 Paź 2008, 17:40:55 »
Ciekawy artykul o tanich liniach czytalam ostatnio:
http://www.polityka.pl/archive/do/registry/secure/showArticle?id=3360818

Offline wolf_kg

  • Początkujący
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tanie linie padaja?
« Odpowiedź #18 dnia: 26 Paź 2008, 19:42:41 »
http://www.jetair.pl/frontpage.jsp?menuId=26


z jetair sa polaczenia kopenhaga - bydgoszcz i lodz ,takze w przystepnych cenach

Offline MargaretMitchell

  • Doświadczony
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 2
  • Wiadomości: 500
  • Reputacja: +5/-1
Odp: Tanie linie padaja?
« Odpowiedź #19 dnia: 27 Paź 2008, 10:38:09 »
http://www.jetair.pl/frontpage.jsp?menuId=26


z jetair sa polaczenia kopenhaga - bydgoszcz i lodz ,takze w przystepnych cenach


Sprawdziłam - przed Świętami - 700 i prawie 1000 pln w zależności od taryfy w jedną stronę. To ma być przystępna cena? Za tyle to i w SASie można dostać.

[Posted on: 27 Październik  2008, 10:26:23]

Powietrzni przewoźnicy są w kryzysie

Parkiet - 27-10-2008 09:29
Branża lotnicza została w lecie ciężko doświadczona przez wzrost cen paliwa. Teraz zmaga się z malejącym popytem.
Lotniczy ruch pasażerski na świecie spadł we wrześniu o 2,9 proc. w porównaniu z takim samym miesiącem zeszłego roku - wynika z danych Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego (IATA). To pierwszy taki spadek jego wielkości (mierzonej liczbą pasażerów pomnożoną przez ilość przebytych przez nich kilometrów) od 2003 r., czyli epidemii SARS - podaje "Parkiet".

- Tegoroczne straty całej branży lotniczej mogą być nawet znaczniejsze od dotychczas prognozowanych przez nas 5,2 mld USD - stwierdził Giovanni Bisignani, prezes IATA.
Głęboki kryzys dotyka nawet gigantów branży. "Biorąc pod uwagę obecną sytuację gospodarczą, uważamy, że będzie nam bardzo trudno wypracować założone na ten rok 1 mld euro zysku operacyjnego" - głosiło opublikowane w piątek oświadczenie spółki Air France-KLM Group, największej europejskiej linii lotniczej. Na początku miesiąca linie British Airways ogłosiły natomiast, że mogą wyjść w tym roku na zero, jeśli chodzi o zysk operacyjny. Jeszcze w sierpniu władze spółki przewidywały, że osiągnie ona "niewielki zysk".

Problemy nie ograniczają się do przewoźników z Zachodu. Zysk netto rosyjskiego Aerofłotu wyniósł w I półroczu 72,2 mln USD, czyli o 55 proc. mniej niż w takim samym okresie zeszłego roku. Analitycy spodziewają się, że zysk spółki za 2008 r. wyniesie 85 mln USD, podczas gdy w 2007 r. sięgnął 314 mln USD.

W ostatnich miesiącach wielu rosyjskich przewoźników stanęło na krawędzi bankructwa. KrasAir, Dalavia, KD Avia - to najgłośniejsze przykłady plajt z ostatnich tygodni.

- Tradycyjnie lato jest najlepszym okresem dla linii lotniczych. W tym roku zbiegło się ono jednak z rekordowymi cenami paliwa, na co wielu przewoźników nie było przygotowanych. Przez lato wypracowali mniej pieniędzy, niż planowali i teraz natrafili na okres mniejszego popytu - stwierdził w wywiadzie dla "The Independent" Willie Walsh, prezes British Airways. Analitycy wskazują, że do spadku popytu na transport lotniczy przyczyniły się kryzys finansowy i spowolnienie wzrostu zachodnich gospodarek - czytamy w "Parkiecie".

Europejczycy już nie chcą latać
Rzeczpospolita - 24-10-2008 05:44
 Przewoźnicy tracą klientów. Po raz pierwszy od początku lat 80. spada liczba podróżujących po Europie samolotami. Ten rok ma być pierwszym na minusie
Sierpień był pierwszym miesiącem, w którym europejskie linie lotnicze zaczęły tracić klientów. Z usług 32 przewoźników należących do Stowarzyszenia Europejskich Linii Lotniczych (AEA) skorzystało 32,7 mln osób. To o 2,5 proc. mniej niż w tym samym miesiącu 2007 r. Wrzesień był jeszcze gorszy – przewoźnicy stracili aż 5 proc. swoich klientów - pisze "Rzeczpospolita".

Najwięcej, bo ponad 28 proc. pasażerów, straciła bankrutująca Alitalia. Z usług LOT skorzystało o 9,7 proc. pasażerów mniej, a niemieckiej Lufthansy, największego konkurenta naszego przewoźnika w regionie, o 0,7 proc. mniej. British Airways straciła 5,7 proc. pasażerów sprzed roku. – To najsłabszy okres branży od 25 lat i biorąc pod uwagę to, co dzieje się w gospodarce, w najbliższym czasie nie należy spodziewać się poprawy – powiedział Ulrich Schulte-Strathaus, sekretarz generalny AEA. Zgodnie z prognozami Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) w tym roku firmy zanotują straty w sumie przekraczające 5,2 mld dolarów. – Biznes lotniczy to sinusoida, a obecnie jesteśmy na jej dnie – podsumowuje Wojciech Kądziołka, rzecznik PLL LOT. – Na słabnącą koniunkturę nałożył się wzrost cen paliw, a potem kryzys gospodarczy. Podróże służbowe są jednymi z pierwszych kosztów, które tną firmy – dodaje.

Utrata klientów to także skutek wyższych cen biletów i wprowadzenia dodatkowych kosztów, które przewoźnicy usprawiedliwiali rosnącymi cenami paliwa - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Offline wolf_kg

  • Początkujący
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tanie linie padaja?
« Odpowiedź #20 dnia: 27 Paź 2008, 16:00:19 »

Sprawdziłam - przed Świętami - 700 i prawie 1000 pln w zależności od taryfy w jedną stronę. To ma być przystępna cena? Za tyle to i w SASie można dostać.




czy ja cos wspomnialem na temat swiat???sprawdz sobie z wyprzedzebiem 2 tyg.....a zreszta kazdy jedzi jak lubi

Offline mona

  • Młodszy
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 87
  • Reputacja: +1/-1
Odp: Tanie linie padaja?
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Paź 2008, 13:19:33 »
Dnia 28.10. Metroxspress podalo informacje, iz SAS podnosi ceny biletow o 10%.Oczywiscie wszystko zwiazane jest z kryzysem.

poloniainfo.dk

Odp: Tanie linie padaja?
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Paź 2008, 13:19:33 »

Offline heniu88

  • Początkujący
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 31
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tanie linie padaja?
« Odpowiedź #22 dnia: 28 Paź 2008, 17:57:00 »
Dla tych bardziej z południa Polski, sterling lata do Krakowa, z tego co widziałem to ceny takie sobie, ale jak na święta to nienajgorzej.
Zdrówka życzę

Offline sylwester.cz

  • Początkujący
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 30
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jan Czochralski - Światowej sławy uczony z Polski, "ojciec elektroniki"
Odp: Tanie linie padaja?
« Odpowiedź #23 dnia: 29 Paź 2008, 08:21:32 »
Sterlingiem juz nie polatamy poniewaz zbankrutowal z dniem dzisiejszym  :-\

Oswiadczenie zarzadu mozna przeczytac na:
http://www.sterling.dk/

Offline mala_z_Aarhus

  • Zasłużony
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 1
  • Wiadomości: 1524
  • Reputacja: +8/-2
  • Płeć: Kobieta
  • A friend to all is a friend to none.
Odp: Tanie linie padaja?
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Paź 2008, 10:15:58 »
Customers who have directly purchased their tickets on Sterling’s website will unfortunately not be refunded neither will their return flights. You therefore have to book your return flights with another airline company.=Kunder som har bestilt billetter direkte på Sterlings hjemmeside, har desværre ikke mulighed for at få deres billetter refunderet. Dette gælder også returrejsen, hvorfor hjemrejsen med andet flyselskab således er for egen regning.

I to jest przerazajace....

K3

  • Gość
Odp: Tanie linie padaja?
« Odpowiedź #25 dnia: 29 Paź 2008, 10:29:24 »
Cytuj (zaznaczone)
I to jest przerazajace....

Niestety

A znam osobe, co kupila w poniedzialek bilety na swieta

wsciekly

  • Gość
Odp: Tanie linie padaja?
« Odpowiedź #26 dnia: 29 Paź 2008, 11:28:19 »
A ponizej link do wiadomosci z Onetu o bankructwie Sterlinga
http://biznes.onet.pl/2,1852941,wiadomosci.html

Offline heniu88

  • Początkujący
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 31
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tanie linie padaja?
« Odpowiedź #27 dnia: 29 Paź 2008, 17:12:19 »
No i żeśmy się k***a podzielili   >:(
Szczęście w nieszczęściu przynajmniej jak dla mnie - wczoraj poważnie zastanawiałem się nad kupnem biletów na święta, ale po rozmowie ze znajomym stwierdziłem, że zabieram się z nimi. Przynajmniej pare stów zostało w kieszeni.
Oprócz lotów do Polski sterling miał też najlepsze dla mnie połączenie z Lądkiem (BIL-GAT) tak że kupa podwójna...
Zdrówka życzę

Offline mala_z_Aarhus

  • Zasłużony
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 1
  • Wiadomości: 1524
  • Reputacja: +8/-2
  • Płeć: Kobieta
  • A friend to all is a friend to none.
Odp: Tanie linie padaja?
« Odpowiedź #28 dnia: 29 Paź 2008, 22:57:07 »
"Norwegian åbner allerede i dag en rute til Stockholm, og frem mod foråret skal selskabets fly sende folk fra København til London, Rom, Amsterdam, Prag, Budapest, Krakow, Nice og Alicante.

Til foråret 2009, skal Norwegian ifølge sin plan vil have etableret en base i København med otte til ti fly og 300 nye medarbejdere primært stewardesser og piloter (...)".

W przyrodzie nic nie ginie.

Offline MargaretMitchell

  • Doświadczony
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 2
  • Wiadomości: 500
  • Reputacja: +5/-1
Odp: Tanie linie padaja?
« Odpowiedź #29 dnia: 30 Paź 2008, 09:38:51 »
Skandynawskie Linie Lotnicze SAS zdecydowały się zaoferować pasażerom zbankrutowanej linii Sterling możliwość zakupu biletu na lot liniami SAS-u, przy czym pasażerowie ponoszą wyłącznie koszty opłat lotniskowych i koniecznych podatków, jak również opłaty transakcyjnej.

Oferta SAS skabusewana jest do osób podróżujących z miast europejskich do Skandynawii oraz podróżujących wewnątrz Skandynawii, w tym na trasach w Danii i Szwecji. Oferta dotyczy także połączenia Kraków - Kopenhaga - Kraków.

Warunki skorzystania z oferty:

-pasażerowie muszą posiadać potwierdzony bilet na Sterlinga,
-rezerwacja na SAS możliwa jest tylko na przelot w dniach 29-30 października,
-rezerwacja tylko na rejsy operowane przez SAS,
-rezerwacja na tej samej trasie jaka była w bilecie Sterlinga (lub do najbliższego portu lotniczego, gdzie lata SAS) - przykładowo pasażerom posiadającym potwierdzony bilet na przelot Sterlingiem na trasie Kraków - Kopenhaga - Kraków, SAS oferuje połączenie Warszawa - Kopenhaga - Warszawa,
-oferta ważna jest na przelot w jedną stronę, w najniższej dostępnej klasie ekonomicznej.

poloniainfo.dk

Odp: Tanie linie padaja?
« Odpowiedź #29 dnia: 30 Paź 2008, 09:38:51 »

 

tanie rozmowy na stacjonarne i komórki do Danii z Polski

Zaczęty przez bazakbalDział Pomoc!

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 32307
Ostatnia wiadomość 17 Cze 2010, 13:19:35
wysłana przez jamjurand
Delight Mobile - tanie rozmowy do Polski

Zaczęty przez JudkaDział Hydepark

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 17730
Ostatnia wiadomość 30 Lip 2012, 09:31:42
wysłana przez gordon
tanie sklepy!!!

Zaczęty przez GiMDział Odense

Odpowiedzi: 19
Wyświetleń: 21521
Ostatnia wiadomość 30 Sty 2014, 06:04:01
wysłana przez happybeti
tanie mieso w Bilce

Zaczęty przez fajaDział Przepisy Kuchni Duńskiej

Odpowiedzi: 10
Wyświetleń: 23049
Ostatnia wiadomość 02 Wrz 2014, 18:34:31
wysłana przez szczurek
tanie ubezpieczeie samochodu

Zaczęty przez kanarekDział Odense

Odpowiedzi: 16
Wyświetleń: 11546
Ostatnia wiadomość 18 Lut 2012, 21:02:59
wysłana przez leo1