Ogólne > Dania i o Danii

Podwójne obywatelstwo dla wszystkich.

<< < (2/2)

adamadamowicz:
szukam odpowiedzi czy składając wniosek o obywatelstwo duńskie, można było korzystać z pomocy socjalnej?

obecnie mam stały pobyt. jestem na chorobowym, które kończy się mi w połowie września. odbywam praktyki w firmie, aby wrócić na rynek pracy w pełni zdrowym i gotowym. mój opiekun z jobcenter, który prowadzi moją sprawę, poinformował mnie, że po skończeniu praktyk rehabilitacyjnych w obecnej firmie mogę iść na zasiłek socjalny i zapisać się jako osoba poszukująca pracy. nie jestem w a-kasse, ponieważ jestem studentem na dziekance.

mam dylemat, czy przerwać praktyki rehabilitacyjne, ponieważ za parę dni zaczyna się semestr studencki. mogę też poczekać ze wznowieniem studiów na styczeń/luty i odbyć całe praktyki reh. zgodnie z harmonogramem. w połowie września przejść na zasiłek socjalny oraz zapisać się jako poszukujący pracy i tak poczekać do nowego semestru styczeń/luty 2015 r.

ponieważ będę składał za parę lat wniosek o obywatelstwo duńskie, nie wiem, czy mogę teraz pójść na zasiłek socjalny i mieć nadal prawo do złożenia wniosku o obywatelstwo.
proszę o pomoc w słusznej sprawie.

faja:
Prawo mowi, ze nalezy zwrocic pomoc socjalna starajac sie o obywatelstwo.
W kazdej chwili mozesz sie zameldowac zdrowym i podjac studia, jednoczesnie zapisujac sie do A-kasse, ktora chyba jest gratis dla studentow.
Co zyskujesz?
 kwalifikacje, prawo do dagpenge i do ubiegania sie o obywatelstwo!
Wybor nalezy do ciebie!

adamadamowicz:
dziękuję za odpowiedź.
a-kasse jest darmowe, jeżeli do dwóch tygodni po obronie, absolwent zgłosi się do a-kasse i może dostawać dagpenge przez 2 lata.
podczas studiów a-kasse jest darmowe dla studentów do 30. roku życia(w moim zawodzie dla konkretnego a-kasse).
oficjalnie zdrowy będę  dopabuse w drugiej połowie września, jak skończą mi się praktyki chorobowe w firmie. w studia zaczynają się za parę dni.
podejmę słuszną decyzję.