poloniainfo.dk

Największy portal polonijny w Danii.
 

Aktualności:



Autor Wątek: Eksport swojego samochodu do Polski  (Przeczytany 10333 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline grey

  • Młodszy
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 1
  • Wiadomości: 82
  • Reputacja: +1/-0
Eksport swojego samochodu do Polski
« dnia: 02 Lut 2016, 15:18:45 »
W najbliższym czasie opuszczam Danię i zamierzam wyrejestrować i eksportować swój samochód na DK blachach do Polski.
Czy ktoś z Forumowiczów orientuje się może czy mogę wywieźć samochód do Polski na DK blachach i te blachy oddać potem w polskim wydziale komunikacji w momencie przerejesrtrowania na polskie numery? Czy muszę przed wyjazdem w Danii kupić naklejki zjazdowe i oddać DK blachy?

Offline matejko55

  • Zarejestrowany
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Eksport swojego samochodu do Polski
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Lut 2016, 08:45:06 »
Na stronie Skata, jest opisane wszystko co zrobic jesli chcesz wywiez auto z danii na export


Offline daniaa

  • Zwykły
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 10
  • -Otrzymane: 29
  • Wiadomości: 335
  • Reputacja: +14/-2
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Eksport swojego samochodu do Polski
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Lut 2016, 18:33:08 »
Nie wyjedziesz na duńskich blachach. Najpierw muszisz oddać tablice, auto musi być wycenione itd...
Zresztą masz tutaj link, wszystko krok po kroku:
https://lifeindenmark.borger.dk/Pages/practical-matters-before-leaving.aspx

Offline grey

  • Młodszy
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 1
  • Wiadomości: 82
  • Reputacja: +1/-0
Odp: Eksport swojego samochodu do Polski
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Lut 2016, 19:59:35 »
Dziękuję za odpowiedzi.
Mam już informacje uzyskane bezpośrednio od SKAT. Napiszę więc jak to wygląda, bo moze ktoś kiedyś jeszcze skorzysta :)
Dwa tygodnie przed wyjazdem z Danii logujemy się do Motor SKAT przy pomocy Nem ID (poprzez Tast Selv nie uzyskamy dostępu do formularza dotyczącego wyrejestrowania samochodu). Wybieramy formularz "Anmodning om vaerdifaststellse" i go wypełniamy. Po zatwierdzeniu otrzymujemy "journalnummer", który później będzie nam potrzebny przy kontaktowaniu się ze SKAT. Następnego dnia otrzymujemy od SKAT maila z potwierdzeniem wypełnienia tego formularza.
Po dwóch tygodniach (SKAT ma dwa tygodnie na wezwanie nas na inspekcję samochodu) wyjezdżamy do Polski na duńskich numerach. Po przyjeździe do Polski zalatwiamy przerejestrowanie samochodu na polskie numery. Potem odsyłamy (lub wydział komunikacji odsyła) duńskie blachy do SKAT i przesyłamy do motorregister potwierdzenie przerejestrowania naszego samochodu. Po tych formalnościach czekamy do 3 tygodni na zwrot ze SKAT na Nemkonto.
Pewnie można wyjechać z naklejkami, ale jeśli komus nie spieszy się ze zwrotem częsci podatku to po co płacić za naklejki.

Offline spooky

  • Zwykły
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 1
  • -Otrzymane: 45
  • Wiadomości: 265
  • Reputacja: +31/-3
Odp: Eksport swojego samochodu do Polski
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Lut 2016, 10:23:00 »
A taki fajny wątek mamy, że też nie chciało się Tobie odrobinę poszukać i dopisać właśnie tam, na przyszłość ludzie mieliby wszystko w 1 miejscu:
http://www.poloniainfo.dk/forum/index.php/topic,1085136.0.html

A po co naklejki? - nie musisz się bawić później w żadne zwracanie, które poprzez polski urząd komunikacji może trwać i trwać ... a jak zgubią blachy? - co wówczas, można czasami sobie sporo kłopotów narobić. Ja w 2010 sprowadziłem do Danii samochód, duński urząd odsyłał te blachy do państwa "pochodzenia" i te blachy gdzieś zginęły, przez parę miesięcy musiałem płacić ubezpieczenie za 2 samochody, a i wyjaśnianie tej sprawy średnio szło.
Poza tym czasami bardziej opłaca się wyrejestrować i dostać zwrot gron afgiftu jak i ubezpieczenia, i zakupić naklejkę za 100 koron, ewentualnie 200-300 koron (żeby na naklejkach załatwić jeszcze rejestrowanie w Polsce).

Z drugiej strony - jadąc na duńskich blachach możesz mieć także AC, w sensie, że z tego co mi wiadomo naklejki "mają" tylko OC, to trochę średnio, jeśli samochód ma większą wartość, bo wiadomo czym to grozi (brak AC) w przypadku jakiegoś wypadku z własnej winy.

Także, są +, są -.

P.S. Fajnie by było gdybyś dał znać jak będziesz wyjeżdżał, kwotę zwrotu można wyliczyć na stronce SKATu, można też zobaczyć kwoty podobnych wyliczeń na tej stronce, ciekawe, czy udałoby się trafić z taką kwotą dla Twojego samochodu, chętnie bym wyliczył.

Offline grey

  • Młodszy
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 1
  • Wiadomości: 82
  • Reputacja: +1/-0
Odp: Eksport swojego samochodu do Polski
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Lut 2016, 12:17:41 »
No właśnie kiedyś wyszukałem ten wątek i ostatnio pisząc posta nie mogłem go znaleźć. Faktycznie byłoby lepiej ująć wszystko w jednym miejscu.
Mój samochód jest dość dużo wart więc wolę jechać z AC. Nawet nie wiedziałem, ze naklejki nie mają AC.
Jak już przerejestruję swoje auto to dam znac jak długo czekałem na zwrot pieniędzy ze SKAT. Juz sprawdzałem ile mogliby mi zwrócić więc zobaczymy na ile ich kalkulator jest spójny z ostatecznym wyliczeniem :)

Offline spooky

  • Zwykły
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 1
  • -Otrzymane: 45
  • Wiadomości: 265
  • Reputacja: +31/-3
Odp: Eksport swojego samochodu do Polski
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Lut 2016, 12:39:30 »
Niestety ich kalkulator poda Tobie taką wartość ... jaką podstawisz przy "handelspris", tzn. to, co można sobie wyliczyć na ich stronce wynika głównie z tego, jaką cenę rynkową Ty podstawisz, i to jest główna wartość, która wylicza podatek na ich stronce - wszystko zależy od wartości, jaką podstawisz. Oczywiście oni mają "swoją cenę rynkową", dlatego jeśli rozminiesz się z ich kalkulacją, to kwota może być zupełnie różna.

Plus taki, że oni taką samą kwotę, jak przy eksporcie, używają przy imporcie (wyliczeniach), dlatego nie jest ona jakoś mocno manipulowana, bo działa w 2 strony.

Super, że opiszesz jak przebiegała procedura, szczególnie z wywozem na duńskich tablicach, z góry dzięki.
A to chyba też jest tak, że tak na dobrą sprawę to nie jesteś zmuszony do wyeksportowania, prawda? - w sensie, że wysyłasz zapytanie do SKATu o kwotę zwrotu, ale to Cię nie obliguje do tego, żeby wyeksportować.

P.S. A widziałeś linki z tamtego wątku, gdzie można sobie zobaczyć jakie wyliczenia SKAT porobił dla danego samochodu?
Niestety rozbieżności czasami są spore, i kompletnie nie wiadomo o co w nich chodzi (np. samochód z większym przebiegiem miał większy zwrot, przy czym obydwa nie były na przeglądzie przedeksportowym), to trochę przypomina loterię.
Ale gra warta świeczki, bo jeśli kupować samochód w Polsce, to tylko nowy, i też warto sprawdzić miernikiem ... albo sprowadzić sobie samemu.

poloniainfo.dk

Odp: Eksport swojego samochodu do Polski
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Lut 2016, 12:39:30 »

Offline daniaa

  • Zwykły
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 10
  • -Otrzymane: 29
  • Wiadomości: 335
  • Reputacja: +14/-2
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Eksport swojego samochodu do Polski
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Lut 2016, 16:14:22 »
Miernik? Nic to nie da. Wolę auto po lakabusewaniu po stłuczce, niż z zajeżdżonym silnikiem i tutaj miernik na wiele się nie zda.

Wracając do tematu. Przypomniałem sobie, że wycena (inspekcja skatu) jest konieczna w przypadku aut starszych niż 10-cio letnie, a dla młodszych jest >możliwa<, lub gdy wiesz, że wartość jest podniesiona dzięki koroserii ze złota;)

... to nie jesteś zmuszony do wyeksportowania, prawda? - w sensie, że wysyłasz zapytanie
To nie jest zapytanie, to jest uruchomiona procedura. Jasne, że możesz ją przerwać, co wymaga anulowania całego "zamieszania".

Plus taki, że oni taką samą kwotę, jak przy eksporcie, używają przy imporcie (wyliczeniach), dlatego nie jest ona jakoś mocno manipulowana, bo działa w 2 strony.

Nie do końca: dostaniesz kwotę taką jak przy imporcie POMNIEJSZONĄ o 15%. Więc nie ta sama, Skat musi mieć swój "zarobek" :)

Offline spooky

  • Zwykły
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 1
  • -Otrzymane: 45
  • Wiadomości: 265
  • Reputacja: +31/-3
Odp: Eksport swojego samochodu do Polski
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Lut 2016, 17:09:16 »
Oj daniaa, daniaa ... ja naprawdę znam już chyba wszystkie informacje :)

Z miernikiem chodziło o to, że nawet nowy samochód może być uszkodzony, bo np. spadł z lawety. Lepszy taki, czy nowy (identyczny), który z lawety nie spadł?
Poza tym nigdy nie wiesz czy było lakabusewanie, stłuczka, czy co tam innego - na 100%. Możesz równie dobrze mieć wspawany błotnik a później pomalowany pod kolor samochodu, zbadasz miernikiem - wyjdzie, że lakabusewane ... jeśli nie przebadasz odpowiednio dokładnie i nie natrafisz na miejsca spawów.

Auta starsze niż 10-letnie (młodsze też, o ile SKAT najdzie taka ochota) przechodzą przegląd przedeksportowy, o co chodzi Tobie z "wyceną (inspekcją skatu)"?

O 15%, nie mniej niż 8500 koron, przy czym gdyby osobne wyliczenie było w przypadku importu, jak i eksportu, to by było jeszcze dodatkowe pole manewru.

Offline grey

  • Młodszy
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 1
  • Wiadomości: 82
  • Reputacja: +1/-0
Odp: Eksport swojego samochodu do Polski
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Mar 2016, 09:47:49 »
Już zakończyłem sprawę przerejestrowania i mogę się podzielić informacjami. Samochód wyjechał z Danii na duńskich blachach, następnie w polskim warsztacie potwierdzili mi dane z duńskiego przeglądu. Nie było sensu robić nowego przeglądu w Polsce, bo SKAT przed opuszczeniem Danii wyslal mnie przymusowo na toldsyn-800kr w celu ustalenia wartości samochodu, mimo, że samochód ma 5,5 roku (mają takie prawo). Dostałem również informację ze SKAT, ze partycypują w koszcie kwotą 300 kr :) Następny krok w Polsce to urząd celny (ja jestem zwolniony z akcyzy, bo moje auto to mienie przesiedleńcze i nie mogę go sprzedac przez 12 miesięcy). Potem rejestracja w urzedzie komunikacji. Należy wtedy pamiętać, aby zabrać z powrotem duńskie blachy i samemu je odesłać na adres podany przez SKAT, bo w przeciwnym razie w Polsce je zniszczą. Trzeba tylko wypełnić oświadczenie, ze oddało się blachy do urzędu komunikacyjnego w Danii i oddają blachy bez problemu. Potem mailem do SKAT przesyłamy skan dowodu tymczasowego i gotowe. Dodam, że jako dzień eksportu SKAT przyjmuje datę otrzymania blach, a nie dowodu. Moje blachy szły do Danii priorytetem 3 dni wiec dość szybko. Po otrzymaniu blach SKAT wpisuje w systemie, ze samochód jest "Afmeldt" i potem za ok. 2-3 dni jest już "Exporteret". Co do wyceny to wychodzi prawie taka, jak się wylicza samemu. Należy pamiętać, że zawsze kiedy obliczamy trzeba odjąć 3-5% od handelpris. SKAT wycenę robi na podstawie strony Bilinfo. Ja dostanę tyle ile się spodziewałem więc wszystko pasuje. Mam nadzieję, że informacje komuś się przydadzą. Powodzenia w sprowadzaniu.

Offline spooky

  • Zwykły
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 1
  • -Otrzymane: 45
  • Wiadomości: 265
  • Reputacja: +31/-3
Odp: Eksport swojego samochodu do Polski
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Mar 2016, 10:32:49 »
Dzięki za informacje grey.

poloniainfo.dk

Odp: Eksport swojego samochodu do Polski
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Mar 2016, 10:32:49 »

 

tanie rozmowy na stacjonarne i komórki do Danii z Polski

Zaczęty przez bazakbalDział Pomoc!

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 29275
Ostatnia wiadomość 17 Cze 2010, 13:19:35
wysłana przez jamjurand
z duńskiego na polski

Zaczęty przez jan22Dział Tłumaczenia

Odpowiedzi: 10
Wyświetleń: 16723
Ostatnia wiadomość 22 Cze 2009, 23:12:13
wysłana przez robertcph.
jak odliczyc dojazdy do polski

Zaczęty przez mucz81Dział Podatki

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 15926
Ostatnia wiadomość 27 Cze 2009, 20:40:39
wysłana przez andyandy
Nabiał itp. z Polski

Zaczęty przez seba08Dział Kącik Kulinarny

Odpowiedzi: 31
Wyświetleń: 28306
Ostatnia wiadomość 16 Lis 2011, 20:05:53
wysłana przez M z Horsens
gdzie wymienic polski certyfikat na dunski ( wozki widlowe )

Zaczęty przez kumcokDział Hydepark

Odpowiedzi: 12
Wyświetleń: 18585
Ostatnia wiadomość 03 Sty 2022, 20:01:03
wysłana przez wafl