Zacznijmy od tego ze agencja nie mogla rozpisac ulg. Pracujac od 2 miesiecy jest mowa o karcie podatkowej a nie rozliczeniu podatkowym, a karta podatkowa to tylko przewidywania a nie fakty. W karcie podatkowej mozan sobie wpisac w zasadzie to co sie chce, ale rzuytuje to na wysokosc placonego zaliczkowego podatku. Faktyczne odliczenia maja miejsce po zakonczeniu roku podatkowego.
Aktualnie pracuję od dwóch miesięcy w Danii na kontrkacie 6 miesięcznym.
Mowa o tymczasowym miejscu pracy z wyraznym okresleniem w kontrakcie o okresie zatrudnienia.
Agencja, która mnie zatrudniła rozpisała mi wszystkie ulgi ale ja chcę pare kwestii wyjaśnić w sprawie odliczeń. Więc przechodząc do sedna czy jeżeli posiadam zółtą kartę z adresem polskim a teraz wynająłem dom w Danii od maja to jeżeli się zamelduję to czy nadal będę mógł odliczać dojazdy do Polski oraz ulgi za wyżywienie i noclegi.
Wymienione ulgi mozna odliczac jezeli twoje centrum spraw zyciowych jest w Polsce (zachowalws swoje miejsce zamieszkania w Polsce, w Polsce masz najblizsza rodzine; zona/dzieci, mieszkacie razem, ty masz pelen obowiazek podatkowy w Polsce).
Zameldowanie sie w Danii nie ma nic wspolnego z niemoliwoscia uzyskiwania ww ulg, ale jezeli w razie wyrywkowej kontroli podatkowej Skat bedzie mial watpliwosci co do twojego „centrum”, to posiadanie zameldowania w Danii moze rostrzygnac sprawe na twoja niekorzysc. Z drugiej strony z tego nowego miejsca zamieszkania w Danii będę miał więcej jak 25 km do pracy to też mogę odliczyć z tego co czytałem.
Mozesz odliczyc bez wzgledu na to czy jestes zameldowany tutaj czy nie. Masz miejsce pobytu w Danii, ktore nie musi byc miejscem zameldowania i odliczasz ulge za dojazdy o pracy powyzej 24 km dziennie.I teraz nie wiem czy warto się medlować czy jednak nie. Ktoś pisał na forum, że jeżeli się zamelduję to dostanę nową żółtą kartę z duńskim adresem i moje centrum interesów będzi w Danii co za tym idzie odliczenia mi przepadną.