poloniainfo.dk

Największy portal polonijny w Danii.

Aktualności:

Autor Wątek: Kontakthjaelp  (Przeczytany 4766 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline diaanaa20

• Początkujący
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Reputacja: +0/-0
Kontakthjaelp
« dnia: 19 Lut 2016, 20:52:16 »
Witam serdecznie,

piszę z zapytaniem licząc, że być może ktoś z Państwa zna odpowiedź.

Jestem zarejestrowana w Danii od grudnia 2015 roku, jako osoba przyjezdna - "na" narzeczonego. Pod koniec stycznia podjęłam naukę języka duńskiego, finansowaną przez komunę. Studiuję również zaocznie w Polsce, jest to ostatni rok licencjacki. Nastawiam się na kontynuację studiów na poziomie MA na duńskiej uczelni. Aby to zrobić należy najpierw ukończyć 250h "podstawowej" nauki a następnie przejść przez moduły "faktycznej" nauki języka kończące się egzaminem w Kopenhadze. Bardzo czasochłonne i jak do tej pory udało mi się ustalić - nijak nie da się tego obejść, całość godzin należy przerobić (mimo samodzielnej nauki na znacznie wyższym poziomie).

Czy istnieje szansa odbycia płatnych praktyk/podjęcia pracy w dniach "pozaszkolnych", tak aby jednocześnie uczyć się języka pośród ludzi się nim posługującymi a także zarobić trochę "grosza"?

Z góry dziękuję za odpowiedź,
Diana

Offline Jomir

• Super
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 599
  • -Otrzymane: 1087
  • Reputacja: +154/-86
Odp: Kontakthjaelp
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Lut 2016, 21:43:07 »
Platne praktyki sa czescia nauki w szkole. Kommuna wysyla na prkatyki, ale odbywaja sie one w ramach "kontanthjælp".
Ty nie mozesz otrzymac kontanthjælp, poniewaz, Twoj narzeczony podpisal zobowaizanie, ze Cie utrzyma.

Jak juz dostaniesz sie na studia/szkoly policealnej, to mozesz otrzymac stypendium, pod warunkiem pracy 12-15 godzin tygodniowo.

Proponuje skupic sie na nauce jezyka i "przepekac", pozniej wrota do roznych szkol beda nieco szerzej otwarte, a i o prace latwiej.