Ogólne > Pomoc!
...kiedy wygasa zolta kartka ???
tete:
Mili foroomianie!
Byc moze zetkne sie z sytuacja, ze bede musial opuscic przemila Danie po kilku latach. Bede musial zlozyc wypowiedzenie z pracy, ale nie mam gwarancji, ze na czas otrzymam wize do zamorskiego kraju. Narazam sie wiec na okres bez pracy w Danii. Czy wiecie jak dlugo po rezygnacji z pracy dziala jeszcze ubezpiecznie zdrowotne???? pomozcie, jestem tu nowy :0)
Adam Ka:
Dziala tylko w UE
tete:
Dzieki za pierwsze re :0)
Pozwole sobie naswitlic problem lepiej: konczy mi sie zatrudnienie w Danii, nie moge jeszcze wyjechac i musze czekac w Danii na wyjazd - czy ktos wie jak dlugo jestem jeszcze objety opieka zdrowtna od momentu zaprzestania pracy ??? jestem lekarzem, wiec jak pojde do komuny i powiem, ze chce posiedziec na bezrobociu, to mnie wysmieja i zagonia z powrotem do roboty! w PL to chyba 30 dni... czy ktos wie jak w DK?
z gory dzieki
T.
roga:
Wszystko zalezy od tego jak dlugo zamierzasz tutaj "posiedziec". Normalnie ubezpiecznie jest tylko wazne tak dlugo jak msz legalny pobyt w Danii. Moze to byc zatrudnienie, moze tez byc przebywanie na A-kasse (jestes nadal przybaleznym do dunskiego rybku pracy), moze byc na kontanhjælp (pomoc socjalna). Wykluczymy chyba pomoc socjalna (kontanhjælp). Jezeli jestes czlonkiem A-kasse i sam sie zwolniles to bedziesz objety karantanna, to znaczy nie otrzymasz wyplaty dla bezrobotnych, ale nadal masz ubezpieczenie/zolta karte jezeli poszukujez pracy. Nie badz honorowym, idz do Jobcenter zrejestrowac sie jako bezrobotny. Nie musisz oswiadczac ze zwolniles sie w zwiazku z planowanym wyjazdem z Danii. Rejestrujac sie w Jobcenter, bez wzgledu na to masz A-kasse czy nie, mozesz zachowac swoje ubezpieczenie/zolta karte. Po zarejestroeani uw Jobcenter ,zostaniesz wezwany na rozmowe, ale moze dopiwro po miesiacu albo i sluzej a w tym czasie chyba juz bedziesz wiedzial cos o nowej pracy "tam gdzies".
onomatopeja: