Ogólne > Podatki
podatek 8% w Danii i PIT w Polsce
karol2222:
Jestem studentem, caly 2008 rok mieszkalem w Danii w zwiazku z moimi studiami. Dodatkowo pracowałem tak dodatkowo. Dostałem Frikort, zarobiłem ok. 40 tys koron, z czego zaplacilem 8 % podatku. Jednak w 2008 roku czasami dorabialem tez sobie w Polsce na umowe o dzielo. Zarobilem ok. 7 tys zl (z czego zaplacilem oczywiscie podatek 20 cos procent). Wiem ze musze rozliczyc PIT w Polsce. Czy bede musial cos doplacac w Polsce? Slyuszalem ze jest umowa o uniknieciu podwojnego opodatkowania, i że muszę tylko wykazac zarobki dunskie, aby obliczyc prog podatkowy dla mnie za polskie zarobki. Czyli jesli nie przekraczam zarobkami polskimi i dunsk 80 tys zlotych, to nic nie musze doplacac. Czy to jest prawda, czy to wyglada inaczej? Czy ktos jest zorientowany w tym temacie? bede wdzieczny za pomoc
K3:
--- Cytat: karol2222 w 05 Mar 2009, 00:00:15 ---Jestem studentem, caly 2008 rok mieszkalem w Danii w zwiazku z moimi studiami. Dodatkowo pracowałem tak dodatkowo. Dostałem Frikort, zarobiłem ok. 40 tys koron, z czego zaplacilem 8 % podatku. Jednak w 2008 roku czasami dorabialem tez sobie w Polsce na umowe o dzielo. Zarobilem ok. 7 tys zl (z czego zaplacilem oczywiscie podatek 20 cos procent). Wiem ze musze rozliczyc PIT w Polsce. Czy bede musial cos doplacac w Polsce? Slyuszalem ze jest umowa o uniknieciu podwojnego opodatkowania, i że muszę tylko wykazac zarobki dunskie, aby obliczyc prog podatkowy dla mnie za polskie zarobki. Czyli jesli nie przekraczam zarobkami polskimi i dunsk 80 tys zlotych, to nic nie musze doplacac. Czy to jest prawda, czy to wyglada inaczej? Czy ktos jest zorientowany w tym temacie? bede wdzieczny za pomoc
--- Koniec cytatu ---
w skrócie: mając rezydencję podatkową w PL płacisz podatek w PL od polskich i duńskich dochodów, pomniejszony o dochód zapłacony za granicą....
a skoro za granicą zapłaciłeś mało, to resztę doliczą w PL... proste...
karol2222: