Witam, w Danii nie musisz wozic zadnych dokumentow tylko prawojazdy i zolta karte .Jezeli wybierasz sie do Polski przez niemcy to juz bajka Obowiazkowo w kabinie kamizelka nie w bagazniku zato jest mandat i to duzy, ponadto musisz miec gasnice ,apteczke wyposazenie wedlug wymogow unijnych czyli bogato i to bardzo ,zapasowe kolo,lewarek,klucz do kol,linke cholownicza,i komplet zarowek ,brak czego kolwiek to mandat a niemcy nie dogaduja sie tylko wypisuja ,sam mialem kilka kontroli to wiem moj kolega kiedys jechal drugim autem i nas zatrzymali kamizelke mial w bagarzniku i 200euro mandatu dostal .A i pamietajcie w niemczech obowiazuje od listopada jazda na oponach zimowych jak trafia na letnich to jest mandat 750euro . pozdrawiam
Dużo napisałeś i wiele nieprawdy. Nie wiem jak te "niusy" wymyśliłeś

. Kolega za dużo wymyśla, dostał mandat za coś innego a zganił na kamizelkę

NIEMCY:
- kamizelka - wymagana jest tylko ilość (minimum 1 sztuka). W aucie jeżeli jedzie więcej niż jedna osoba to oczywiście powinni mieć taką samą ilość kamizelek. Jeżeli kamizelka jest jedna to pozostali towarzysze podróży mogą przebywać poza barierkami ochronnymi. W kamizelki muszą być wyposażone WSZYSTKIE osoby PRZY aucie.
- koło zapasowe nie jest wymagane w żadnym kraju
- koła zimowe - nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych tak długo jak tylko nic się nie stanie. W razie kolizji wtedy jest problem. Za samą jazdę na oponach całorocznych lub letnich mandatu nie ma.
Problem zaczyna się przy kolizji lub jak sam nie może kontynuować jazdy.
Kabusewca pojazdu wyposażony nieodpowiednio do warunków atmosferycznych karany jest mandatem w wysokości 20 Euro, a jeżeli utrudnia ruch - mandatem 40 Euro i 1 punktem karnym
- takie rzeczy jak lewarek , żarówki i inne bzdety są potrzebne a nie wymagane i egzekwowane mandatem w razie ich braku.
- apteczka + rękawiczki wiem że mają być - szczegółów nie znam.
Trochę się za bardzo rozszalałeś z tym twoim postem....
[Posted on: 27 Sierpień 2009, 14:22:22]
zacząłem szukać trochę na temat apteczki bo temat mi był mało znany.
Z tego co juz sie rozeznalem to trzeba miec apteczke zgodna z norma DIN-13164-B - heheeh cokolwiek to znaczy jest poniżej

1 opatrunek indywidualny typu G

osiem opakowań plastrów 10 na 6 cm
plaster 5 na 2,5 cm
dwie opaski elastyczne (6 cm)
3 opaski elastyczne (8 cm)
dwie chusty opatrunkowe 40 na 60 cm
jedna chusta opatrunkowa 60 na 80 cm
trzy kompresy 10 na 10 cm
trzy opatrunki indywidualne typu M
dwie chusty trójkątne
nożyczki (długość 14,5 cm)
cztery pary rękawiczek jednorazowych
jeden koc ratunkowy (czyli folia termiczna) 160 na 210 cm
instrukcja udzielania pierwszej pomocy
ustnik do sztucznego oddychania.
no to leżę i kwiczę
[Posted on: 27 Sierpień 2009, 14:34:08]
aha, przypomniało mi się jedna sprawa. Co do koła zapasowego to jest regulacja tylko samochodów powyżej 3,5 t. W każdym kraju pojazd być winny w koło zapasowe, podnośnik , linke holowniczą. Związane jest to z tym że tego samochodu samemu ręcznie nie można usunąć z drogi. Samochód osobowy można zepchnąć na pobocze i po sprawie.