Ogólne > Pomoc!

Adecco

(1/4) > >>

Firma mnie oszukała:
Mam problem z wyżej wymienioną firma - we wrześniu otrzymałem list:
Zapowiedź podwyżki czynszu za lokal mieszkalny
W nawiązaniu do Pana umowy o pracę z Adecco, Adecco oddaje do Pana dyspozycji
pomieszczenia mieszkalne w okresie Pana zatrudnienia w Danii. Płaci Pan, tak samo jak inni
pracownicy zastępczy z zagranicy, 875 koron na tydzień za lokal, który jest oddany do Pana
dyspozycji wraz z umeblowaniem, artykułami gospodarstwa domowego, regulaminem lokatora itd.
w opłacie są zawarte media; woda i energia przy normalnym zurzyciu. Wysokość opłaty
czynszowej jest niezmienna od maja 2006 roku.


Adecco A/S niestety ustaliło, że ta kwota nie jest w stanie dłużej pokrywać w wystarczającym
stopniu wydatków, aby można było oddać lokal mieszkalny do dyspozycji pracowników
tymczasowych z zagranicy. Wydatki pokrywają czynsz, ogrzewanie, wodę i energię, remont po
wyprowadzce oraz zakup mebli i inwentarza.


Adecco A/S dlatego zdecydowało podwyższyć opłatę czynszową dla wszystkich pracowników
tymczasowych z zagranicy o 75 koron tygodniowo, czyli 950 koron na tydzień ze skutkiem od 1
stycznia 2008 roku.


gdy dostałem wypowiedzenie od 4 lutego do 25, przyszedł list datowany na 22 luty
2008 roku:

Drogi mieszkańcu,


Z przykrością musimy pana poinformować, ze otrzymaliśmy rachunek za sprzątanie
pana mieszkania w związku z pana wyprowadzką z adresy:
....
Wyprowadzając się ma Pan obowiązek wysprzątać mieszkanie, dlatego jesteśmy
zmuszeni wysłać panu niniejszy rachunek.
Rachunek jest na kwotę: 8460,00.
Powyższa kwota zostanie solidarnie podzielona na osoby, które wyprowadziły się z
adresu
Kwota 4230,00 zostanie odciągnięta z następnej wypłaty.
Jeśli kwota przewyższa wypłatę, pozostała część zostanie odciągnięta z kolejnych
pensji

list datowany 22 luty 2008


błędy w liście są zawarte w oryginale

i moje pytanie czy mieli prawo zabierać mi pieniądze skoro w liście jest napisane że  jest odciągane wraz z czynszem,
 gdzie to mogę zgłosić??
 sodelaplanet@poczta.fm

piatka:
To nie jest problem z firma, to dunskie realia.
Rozumiem, ze nie odpowiadala ci podwyzka i sie wyprowadziles.
Ale w Danii trzeba oddac mieszkanie w stanie takim jak sie go otrzymalo.
 Skoro nawet nie posprzataliscie po sobie............... a podejrzewam, ze nie chodzilo tylko o zamiatanie, a .....umycie okien, pomalowanie  itp...
 to trzeba zaplacic............ Przeciez wiecie ile szary pracownik zarabia na godzine, a twoja firma zatrudnila do tego firme sprzatajaca, stad te koszty.............
 Co oferowano wam za te 950 kr tygodniowo, tzn jaka powierzchnie?
 Niestety, bedziecie musieli to zaplacic, teraz za pozno na pertraktacje.
Jak ja marze o takim prawie w Polsce!!!!!!!!!!!!
 Wynajmuje dom lokatorom, wyprowadzaja sie kiedy chca, zostawiajac niezaplacone rachunki.................
 wiem, ze mam prawo do sadu, ale to dluga droga, a tu prosto: odciagna ci od poborow.

 

K:
przeczytaj jeszcze raz dokładnie kopie listów, które dostałem

GoTTie:
Nikt cie nie oszukal, takie sa dunskie realia. Jesli wprowadzasz sie gdziekolwiek, to wez pod uwage ze wyprowadzajac sie musisz zostawic mieszkanie w identycznym stanie (czyste, bez zadrapan, plam na scianach, idealne!!!)

Znam spoldzielnie ktore potrafily zedrzec do 20tys DKK za sprzatanie, gdy osoby wyprowadzaly sie jedynie zabierajac meble.

mala_z_Aarhus:
Bez panskiej zgody firma nie ma prawa sciagnac niczego z panskiej wyplaty.

Na wszelki wypadek poprosilabym zwiazek o sprawdzenie zgodnosci tego posuniecia.
Intryguje mnie data tego drugiego listu. 22. luty. Kiedy sie pan wyprowadzil z mieszkania? Przed tym dniem, czy w tym dniu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej