Ogólne > Praca w Danii

Zmiany w prawie od 1 maja 2008 ??

<< < (12/32) > >>

Klingon:

--- Cytat: Agaataa w 08 Cze 2008, 17:58:22 ---dostałam ze Skattcenter jakiś numer SE number DK ...
--- Koniec cytatu ---
SE numer jest numerem identyfikujacym firme, CPRNR identyfikuje osobe.

Agaataa:
Dzięki Klingon :) fajnie wiedzieć, że można na tym forum liczyć na Was, Pozdrawiam!!

[Dodane: 09 Czerwiec  2008, 12:47:56]
Witam, moje pytanie jest do picardi, skoro przeszedłeś tę nową rejestrację mógłbyś napisać jakie dokładnie dokumenty są potrzebe, napewno nie jedna osoba jest tym zainteresowa dzięki i pozdrawiam :)

[Dodane: 09 Czerwiec  2008, 12:55:15]
 :'( Witam! Czy naprawdę nikt nie wie jakie dokumenty trzeba przedstawić w Statsforvaltningen? Proszę, i chodzi mi również o dokumenty dziecka? Pamiętam, że na starych zasadach potrzebne były akty urodzeń i akt małżeństwa a jak jest teraz? Jak ktoś przez to przeszedł to proszę niech napisze, od 15.06. mam kontrakt i muszę złożyć te dokumenty jak najszybciej, żeby dzieci dostały CPR , bo bez niego nie przyjmą ich do szkoły i dodam że niedługo wyjeżdżam i zależy mi na czasie. Pozdrawiam
(aha, to nie jest kontrakt dla pracownika, tylko na firmę jako usługodawcę).

picardi:
Witam ponownie.
Niestety miałem brak netu i odpowiadam tak późno.
Co do zameldowania to w komunie pokazałem pozwolenie na pobyt, umowe najmu mieszkania, paszport i to wszystko bez zbędnych pytań ( w umowe najmu pani tylko zerknęła jaki dokładny adres ). Po dwóch tygodniach żona dzisiaj dostała żółtą karte ja pewnie jutro. Co do nr cpr to nie wiem bo już miałem ale byłem w między czasie z synem po cpr w skacie ( ma umowe czasową na 6 tygodni ) to pani tylko chciała paszport i papiery z firmy o zatrudnieniu. Trwało to 5 minut i dostał nr cpr. Za to dzisiaj byłem w banku zrobic budzetkonto i chciałem żeby mi dali karte z chipem to każą mi czekac pół roku to wtedy mi zrobią (brak słów) .
W razie pytań piszcie co chcecie wiedzieć.
Pozdrawiam

ZAPRASZAM WSZYSTKICH DO ROZMÓW NA CZACIE OD 20.00 (można i wcześniej)

teddy:
Hej Kochani,ale mam teraz metlik w glowie po przeczytaniu dyskusji na forum odnosnie regulacji po 01 05 2008 .Prosze Was o konstruktywna odpowiedz ,jak to teraz leci zaczynajac od umowy o prace.Rozumiem,ze najlepiej minimum 120 godz.miesiecznie i zatrudnienie na stale.Dobrze,np.mam to ,ide dalej .Wlasnie i co dalej? Wizyta w SKAT .To akurat wiem bo pomagalem mojej przyjaciolce.Dobrze ,pracodawca dostal karte podatkowa /przyjaciolka inf.od SKAT z roznymi wyliczeniami i dunskim nazwijmy to numerem NIP.I teraz zaczynaja sie schody co dalej:czy ta umowa i pismem od SKAT isc do Komune i tam dopytywac sie o CPR i "zolta karte"czy to leci jakos inaczej .Prosze pomozcie wyjasniajac krok po kroku od momentu umowy o prace.Bo naprawde zaczynam sie gubic .Serdecznie pozdrawiam.Ps.co oznacza pracodawcy zrzeszeni.Czy Restaurator u ktorego pracuje moja przyjaciolka jest takim.Serdecznie dziekuje za konstruktywne wiadomosci i porady.

mala_z_Aarhus:
Zalezy czy panski pracodawca ma podpisany uklad zbiorowy z jakims zwiazkiem zawodowym.
Informacja o tym powinna byc zamieszczona w panskim kontrakcie lub pracodawca powinien pana o tym poinformowac.

W zaleznosci od podpisanego kontraktu (czy raczej informacji dot. umowy zbiorowej) i czasu pracy w Danii - krocej niz 3 miesiace lub dluzej niz 3 miesiace - sa dwie rozne drogi postepowania zgodnie z nowoobowiazujacym prawem.

W przypadku pracy krotszej niz 3 miesiace, panskia odyseja po urzedach juz sie zakonczyla (bo posiada pan juz karte podatkowa). W przypadku kiedy pracuje pan lub bedzie pracowal powyzej 3 miesiecy nalezy pojsc do Statsforvaltning.
Lista wymaganych dokumentow itd jest wymieniona w tlumaczeniu Østaftale, na poczatku tego watku.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej