poloniainfo.dk
Ogólne => Podatki => Wątek zaczęty przez: czara w 10 Mar 2010, 11:55:17
-
I GDZIE SIĘ JE UMIESZCZA, ALBO GDZIE MOŻNA TO SPRAWDZIĆ. Najlepiej MAILOWO.
[Posted on: 09 Mar 2010, 00:30:28]
Nikt nie wie ???
[Posted on: 09 Mar 2010, 17:02:26]
S M U T N E :(
-
Nie bardzo rozumiem Twoje pytanie. Podak wiecej komkretow. Kazdy zarejestrowany pojazd w jakims kraju, mozna przywiezc do innego kraju i tam go zarejestrowac.
-
Chodzi mi oto, że np w Danii, tak jak w innych krajach pojazd może być bez prawa rejestracji czyli do utylizacji lub rozbiórki, bo jest powypadkowy, nie przeszedł badań technicznych no nie wiem. Są takie auta bez prawa rejestracji ściągane z Anglii i nie można je zarejestrowac w Polsce.
Jakie dokumenty świadczą lub jakie teksty, adnotacje w jakich dokumentach świadczą, że pojazd nie bedzie można zarejestrowac w Polsce ?
Ewentualnie gdzie można napisać (via email) w takiej sprawie, aby się dowiedzieć czy są takie adnotacje w stosunku do jakiegoś samochodu ?
A dodatkowo może jest strona gdzie można sprawdzić historię pojazdu po nr VIN ?
Że jest np przeznaczony na eksport ?
Czy został wyeksportowany ?
-
Jeśli samochód został skasowany i jest na szrocie to dokumentów żadnych niema. Na szrocie kupisz to auto jako złom (na części ) ale nikt tego nie zarejestruje.W numerze VIN ( jeśli go znajdziesz) odczytasz dane samochodu
-
Jeżeli chodzi o rejestracje aut duńskich w Polsce, największy problem masz wówczas, gdy nie masz duńskiego dowodu rejestracyjnego.
Takie problemy są w polskich urzędach np. z ciągnikami rolniczymi, które w Danii nie były zarejestrowane, gdyż właściciel nie poruszał się nimi po drogach publicznych, podobnie jest z pojazdami nauki jazdy, które w Danii były użytkowane tylko na placach manewrowych. Polskie Urzędy komunikacji często odrzucają zaświadczenia ze SKAT, że pojazd jest legalny i nie musiał być w Danii rejestrowany, bo wg polskich urzędów zaświadczenie z urzędu skarbowego jest bezwartościowe, musi być z Urzędu Komunikacji i kropka! Często w polskich urzędach jest problem z rejestracją pojazdów fabrycznie nowych, kupionych w Danii bez rejestracji. Polskie urzędy żądają certyfikatów zgodności, homologacji itp.
Generalnie jak masz Registreringsattest z typowymi pieczątkami o wymeldowaniu (lub bez nich) typu AFMELD lub Afgift udbetalt ved eksport, to wszystko powinno być ok z rejestracją w Polsce.
-
Dziś ściągnąłem autko. I mam właśnie taki przypadek. Auto jest nowe, sprzedane prawie rok temu, ale nie zarejestrowane. Faktycznie urzędnicy nie mają czesto do czyneinia z takimi przypadkami, więc staja okoniem, Mam problem z rejestracja, ale raczej z braku orginałów dokumentow (mam kopie). Mam świadectwo homologacji i historię sprzedaży czyli faktury. Niedługo je otrzymam i pojazd zarejestruję.