poloniainfo.dk

Regionalne => Esbjerg, Haderslev, Kolding ... => Wątek zaczęty przez: parabola2 w 21 Paź 2010, 22:16:31

Tytuł: benzyna
Wiadomość wysłana przez: parabola2 w 21 Paź 2010, 22:16:31
Jakie macie spostrzeżenia na temat benzyny z stacji w dk a stacji z de
Czy jakość jest zbliżona
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: ARL w 21 Paź 2010, 23:58:37
benzyna jak i ropa w dk są raczej mizernej jakości, ropa ma niską liczbe cetanową porównując do shella czy bp w pl czy w de
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: Bluszcz w 22 Paź 2010, 21:26:39
Ropa jest beznadziejna. Już trzecie auto z silnikiem 1.9 TDI jeździ na tej ropie jak traktor, tzn. klekocze głośno i jak jest zimne to szarpie przy ruszaniu. Nie wspomnę o tym, że samochód jest "mułowaty". Wielka, naprawdę wielka jest różnica jak się zatankuje w DE albo nawet w PL. Ostatniej zimy to auto ledwo dojechało do PL, bo ropa zamarzała....  - przy prędkościach powyżej 160 km/h !! Gdy tylko zatankowaliśmy na Statoil w PL to auto od razu ożyło, mimo, że był mróz ok. -20 C.
Masakra. A spróbujcie im tylko powiedzieć, że mają ropę do d***.
Dodam tylko, że tankuje zazwyczaj na Statoil, ewentualnie Shell.
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: ARL w 23 Paź 2010, 00:52:26
1.9 tdi szczególnie na pd są bardzo czułe na słabą rope, czasami warto dodawać do tej "duńskiej ropy" dodatki zwiększające liczbe cetanową, osobiście moge tu  polecić motul-a i liqui moly.
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: Bluszcz w 19 Lis 2010, 23:54:39
1.9 tdi szczególnie na pd są bardzo czułe na słabą rope, czasami warto dodawać do tej "duńskiej ropy" dodatki zwiększające liczbe cetanową, osobiście moge tu  polecić motul-a i liqui moly.
Liqui moly jest dobry, to wiem bo dodajemy dodatek do oleju silnikowego. A do ropy dajemy dodatek Shella, tez nienajgorszy. Teraz już jest lepsza ropa, bo zima tuż tuż, więc musieli coś z tym zrobić, bo inaczej pełno byłoby aut stojących na poboczach.
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: czysio w 20 Lis 2010, 02:33:37
Podaj nazwę tego dodatku Shella , bo akurat mam tdi i tam się tankuję. Pozdro
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: vera w 20 Lis 2010, 22:01:09
Tankujcie do pelna to nie bedziecie mieli problemow. Proste zasady wam umykaja a zganiacie na stacje paliw. Poza stacjami w PL pod szyldem Pana Zdzicha to nie mam zastrzezen co do pracy silnika a mam akurat sluzbowe 2.0 TDI czyli najgorsza jednostke VW.
Co do dodatkow to zawsze bylem i jestem im przeciwny. Co do diesla to nie wiem ale sama benzyna jako podstawa zawiera 11 roznych dodatkow.
Pozdro
Btw. Temat o benzynie a dyskusja o dieslu :D
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: ARL w 22 Lis 2010, 13:24:14
Tankujcie do pelna to nie bedziecie mieli problemow. Proste zasady wam umykaja a zganiacie na stacje paliw. Poza stacjami w PL pod szyldem Pana Zdzicha to nie mam zastrzezen co do pracy silnika a mam akurat sluzbowe 2.0 TDI czyli najgorsza jednostke VW.
Co do dodatkow to zawsze bylem i jestem im przeciwny. Co do diesla to nie wiem ale sama benzyna jako podstawa zawiera 11 roznych dodatkow.
Pozdro
Btw. Temat o benzynie a dyskusja o dieslu :D





Dziękuje za cenną rade z tankowaniem do pełna:) to rozwiązuje wszelkie problemy jakosci paliwa:)
a tak na serio to znajomy chamował kiedyś w szczecinie modzonego golfa 4 tdi 130, który przyjechał na duńskim paliwie, na następny dzień miał korekte i pomiar na paliwie zatankowanym już w pl(nie pamiętam już dokładnie na jakiej stacji) i różnica na korzyść polskiego paliwa to pare KM i Nm więcej na tym samym setupie. Sam jeżdze już od paru lat róznymi klekotami tdi z rodziny vw i każdy jeden czy po modzie czy seria tankowany na dunskiej ropie wkręca się gorzej na obroty i jest ciut głośniejszy niż np na ropie zatankowanej na polskim shellu czy orlenie tak więc coś nie halo jest z tą duśka ropą.
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: vera w 22 Lis 2010, 14:23:50

Dziękuje za cenną rade z tankowaniem do pełna:) to rozwiązuje wszelkie problemy jakosci paliwa:)
............
Tak na serio to się zastanów nad powodem tankowania do pełna wtedy to ogarniesz.
Ilość uszkodzonych układów zasilania niestety jest w większości w PL ale to duży kraj i przykład trochę nie za bardzo.
Klekot zawsze będzie klekotem i sama temperatura może spowodować lekko głośniejszą prace. Klekota nie masz z przymusu to powinieneś polubić dźwięk silnika.
Jeżeli jesteś pewien złej jakości paliwa to proponuje pobrać próbkę ropy i zareklamować to cie nic nie kosztuje, bo takie filozofowanie nie ma sensu.
Co do pomiaru na hamowni to powinieneś wiedzieć, że pomiar jest obarczony błędem i bardzo rzadko wyjdzie taki sam pomiar.

Weź paliwo zareklamuj, wtedy próbka zostanie porównana z dostawą i próbką wzorcową - będziesz miał odpowiedź jak się patrzy.
W PL możesz zrobić tak samo.
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: ARL w 22 Lis 2010, 17:58:42
Tak na serio to się zastanów nad powodem tankowania do pełna wtedy to ogarniesz.
Ilość uszkodzonych układów zasilania niestety jest w większości w PL ale to duży kraj i przykład trochę nie za bardzo.
Klekot zawsze będzie klekotem i sama temperatura może spowodować lekko głośniejszą prace. Klekota nie masz z przymusu to powinieneś polubić dźwięk silnika.
Jeżeli jesteś pewien złej jakości paliwa to proponuje pobrać próbkę ropy i zareklamować to cie nic nie kosztuje, bo takie filozofowanie nie ma sensu.
Co do pomiaru na hamowni to powinieneś wiedzieć, że pomiar jest obarczony błędem i bardzo rzadko wyjdzie taki sam pomiar.

Weź paliwo zareklamuj, wtedy próbka zostanie porównana z dostawą i próbką wzorcową - będziesz miał odpowiedź jak się patrzy.
W PL możesz zrobić tak samo.






kolego ty za wszelką cene starasz się być najmądrzejszy atak zapewne niestety nie jest, nie będę się bawił w jakieś reklamacje bo nie mam na to czasu, stwierdziłem jedynie to co dla mnie i dla kilku innych osób które znam jest oczywiste czyli dziadowska jakoś paliw w dk, co do pomiaru na hamowni to ameryki nie odkryłeś oczywistym jest że każdy pomiar jest nie powtarzalny ale nie powiesz mi że róznica przekraczająca 10% jest w tolerancji błędu jakiejkolwiek hamowni, tymbardziej przy pomiarze powtarzanym.
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: @ae@ w 22 Lis 2010, 18:54:06

Najlepszym dowoden na zla jakosc diesla w Danii sa setki dislowskich samochodów stojacych na poboczach caly okragly rok

:-)

Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: Bluszcz w 22 Lis 2010, 19:00:52
Podaj nazwę tego dodatku Shella , bo akurat mam tdi i tam się tankuję. Pozdro

Witam, niestety nie pamietam nazwy, ale jest to uszlachetniacz do ropy w takiej przezroczystej butelce z czarna etykietą. My kupujemy w Auchan.

Tankujcie do pelna to nie bedziecie mieli problemow. Proste zasady wam umykaja a zganiacie na stacje paliw. Poza stacjami w PL pod szyldem Pana Zdzicha to nie mam zastrzezen co do pracy silnika a mam akurat sluzbowe 2.0 TDI czyli najgorsza jednostke VW.
Co do dodatkow to zawsze bylem i jestem im przeciwny. Co do diesla to nie wiem ale sama benzyna jako podstawa zawiera 11 roznych dodatkow.
Pozdro
Btw. Temat o benzynie a dyskusja o dieslu :D
Jezeli ktos pracuje w DK to go raczej stac ;-) , zeby tankowac auto do pelna. Ja zawsze tankuje do pelna i na ropie dunskiej mam zawsze problemy, natomiast auto tankowane rowniez do pelna w Polsce zachowuje sie calkiem inaczej. Jakby mu przybywalo koni, a takze daje rade jechac 210 km/h, natomiast na dunskim dieslu tylko 195 km/h   >:(
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: Emill w 22 Lis 2010, 21:40:00
a takze daje rade jechac 210 km/h, natomiast na dunskim dieslu tylko 195 km/h   >:(
To akurat jest proste do wytłumaczenia - na polskim paliwie jedziesz do Danii czyli z górki, a na duńskim do Polski czyli pod górkę, ot i cała tajemnica  ;D
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: vera w 22 Lis 2010, 22:10:33





kolego ty za wszelką cene starasz się być najmądrzejszy atak zapewne niestety nie jest, nie będę się bawił w jakieś reklamacje bo nie mam na to czasu, stwierdziłem jedynie to co dla mnie i dla kilku innych osób które znam jest oczywiste czyli dziadowska jakoś paliw w dk, co do pomiaru na hamowni to ameryki nie odkryłeś oczywistym jest że każdy pomiar jest nie powtarzalny ale nie powiesz mi że róznica przekraczająca 10% jest w tolerancji błędu jakiejkolwiek hamowni, tymbardziej przy pomiarze powtarzanym.
Skad ty sie urwales, obalilem twoja teorie a teraz sam sie z tego wycofujesz. Hamownia nie jest wyznacznikiem jakosci paliwa. Mysl odrobine. Twierdzisz ze paliwa sa do D a nie masz czasu sie tym zajac. Zglaszasz tylko stacji pobierasz probke i wysylasz. Trwa to krocej niz twoj elaborat na temat hamowni. 
Teorie to masz fest, napisz wiecej jak jeszcze sprawdzasz jakosc paliwa bo zaczyna byc bajecznie interesujaco.

[Posted on: 22 Lis 2010, 21:59:59]

Witam, niestety nie pamietam nazwy, ale jest to uszlachetniacz do ropy w takiej przezroczystej butelce z czarna etykietą. My kupujemy w Auchan.
Jezeli ktos pracuje w DK to go raczej stac ;-) , zeby tankowac auto do pelna. Ja zawsze tankuje do pelna i na ropie dunskiej mam zawsze problemy, natomiast auto tankowane rowniez do pelna w Polsce zachowuje sie calkiem inaczej. Jakby mu przybywalo koni, a takze daje rade jechac 210 km/h, natomiast na dunskim dieslu tylko 195 km/h   >:(
Hehe przy 200 to komputer pokazywal mi spalanue takie jak w motorze benzynowym :D
Oj uwierz widzialem zawodnikow raz w passacie a innym razem w altei gdzie cyrklowali 200 kr aby wybilo.
Co do trasy porownujesz dwie rozne i nigdy nie masz takich samych warunkow nawet styl jazdy nigdy nie jest .
Ja tam na paliwo nie narzekam a jak juz wspomnialem silnik jest porazka. Ale jak juz komus nie pasuje 1.9 i narzeka to gratuluje zakupu.
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: jedrzej w 22 Lis 2010, 22:24:09
http://www.joemonster.org/filmy/28914/Tak_sie_buduje_rurociag
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: ARL w 22 Lis 2010, 22:43:48
Skad ty sie urwales, obalilem twoja teorie a teraz sam sie z tego wycofujesz. Hamownia nie jest wyznacznikiem jakosci paliwa. Mysl odrobine. Twierdzisz ze paliwa sa do D a nie masz czasu sie tym zajac. Zglaszasz tylko stacji pobierasz probke i wysylasz. Trwa to krocej niz twoj elaborat na temat hamowni. 
Teorie to masz fest, napisz wiecej jak jeszcze sprawdzasz jakosc paliwa bo zaczyna byc bajecznie interesujaco.

[Posted on: 22 Lis 2010, 21:59:59]

Hehe przy 200 to komputer pokazywal mi spalanue takie jak w motorze benzynowym :D
Oj uwierz widzialem zawodnikow raz w passacie a innym razem w altei gdzie cyrklowali 200 kr aby wybilo.
Co do trasy porownujesz dwie rozne i nigdy nie masz takich samych warunkow nawet styl jazdy nigdy nie jest .
Ja tam na paliwo nie narzekam a jak juz wspomnialem silnik jest porazka. Ale jak juz komus nie pasuje 1.9 i narzeka to gratuluje zakupu.









Smieszny człowieczku nie bulwersuj się tak, widać ze to ty masz problemy z myśleniem i nie za bardzo pojmujesz co wogóle piszesz, jesli znasz takie pojęcie jak liczba cetanowa w ropie to powinieneś równiez wiedziec że okresla ona zdolnośc samozapłonu co przekłada się bezpośrednio  na osiągi auta z silnikiem diesla i oczywistym jest że pomiar na hamown czy to bedzie dyno czy inerecja pokaże nam róznice pomiedzy paliwami z niższą i z wyższą l. cetanową. jeśli dalej się upierasz że jakośc paliwa nie ma znaczenia na osiągi auta to moge udostepnić wykresy z zaprzyjaznionege odziału v-techa z pomiarów na ropie z niższą i wyżsża l. centanową gdzie wyrażnie widac róznice.
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: malinkaaa0071 w 23 Lis 2010, 00:01:41
benzyna jak i ropa w dk są raczej mizernej jakości, ropa ma niską liczbe cetanową porównując do shella czy bp w pl czy w de

Właśnie, tankowałam na shell'u przy roskildevej i nie wiem czym to idzie, ale sie rozczarowalam. Po zatankowaniu auto mi stanelo na krzyzowce przez dobre 10 min prob odpalenia silnika "?" hmm
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: jamjurand w 23 Lis 2010, 00:31:41
Zastanowcie sie nad lokalnymi i miedzynarodowymi  ekonomicznymi konsekwencjami dla duzych firm paliwowych wiadomosca, ze w Danii sprzedaje sie wybrakowane paliwo, to dla mnie totalnie niewiarygodne. Dodam tez, ze dunskie gazety,tv czy FDM praly by ta wiadomosc do nieprzytomnosci.
Poloniainfo jest narazie jedynym zrodlem tej historii.
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: cwsm111 w 23 Lis 2010, 00:42:37
Właśnie, tankowałam na shell'u przy roskildevej i nie wiem czym to idzie, ale sie rozczarowalam. Po zatankowaniu auto mi stanelo na krzyzowce przez dobre 10 min prob odpalenia silnika "?" hmm

Znam podobny przypadek- kolega zatankował benzynę do ropniaka .
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: vera w 23 Lis 2010, 08:25:00








Smieszny człowieczku nie bulwersuj się tak, widać ze to ty masz problemy z myśleniem i nie za bardzo pojmujesz co wogóle piszesz, jesli znasz takie pojęcie jak liczba cetanowa w ropie to powinieneś równiez wiedziec że okresla ona zdolnośc samozapłonu co przekłada się bezpośrednio  na osiągi auta z silnikiem diesla i oczywistym jest że pomiar na hamown czy to bedzie dyno czy inerecja pokaże nam róznice pomiedzy paliwami z niższą i z wyższą l. cetanową. jeśli dalej się upierasz że jakośc paliwa nie ma znaczenia na osiągi auta to moge udostepnić wykresy z zaprzyjaznionege odziału v-techa z pomiarów na ropie z niższą i wyżsża l. centanową gdzie wyrażnie widac róznice.

Nie wiem skąd bierzesz wiedzę ale na pewno musi to być duża piaskownica.
Więc zapodaj owe wykresy bo dalej najwidoczniej nie wiesz o czym piszesz. Co ty palisz ze potrafisz stwierdzić jakość paliwa na podstawie wykresu z hamowni. Niezły ci kit wciskają ale chętnie zobaczę potwierdzenie tej bajeczki.


[Posted on: 23 Lis 2010, 08:20:56]

Właśnie, tankowałam na shell'u przy roskildevej i nie wiem czym to idzie, ale sie rozczarowalam. Po zatankowaniu auto mi stanelo na krzyzowce przez dobre 10 min prob odpalenia silnika "?" hmm

Zgłaszasz to stacji, kilka lat temu było kilka przypadków gdzie samochody po tankowaniu stawały zaraz po ruszeniu. Okazała się pomyłka w przewodach dystrybutora. Kilka silników było do remontu, koszta spowodowały zamkniecie owej stacji.
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: parabola2 w 24 Lis 2010, 23:46:13
A Ty Kolego  Vera odczuwasz różnice na benzynie lub na ropie tankując na stacji np ok,f24,Statoil?
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: vera w 25 Lis 2010, 08:34:02
A Ty Kolego  Vera odczuwasz różnice na benzynie lub na ropie tankując na stacji np ok,f24,Statoil?
na benzynie żadnych różnic,
diesel raz tylko nie odpalił z powodu wody w przewodach - skąd się wzięła nie wiem. Może być stacja a może i nie. Jednak było to raz a silnik diesla w służbowym co mam jest na tyle nieudany ze HOHO.

Jedyną różnicę możesz poznać bardzo szybko na stacji LPG jak masz takie auto i zatankujesz w kiepskiej stacji w PL co raz z przymusu musiałem uczynić.
Tytuł: Odp: benzyna i diesel
Wiadomość wysłana przez: parabola2 w 25 Lis 2010, 16:20:06
Czy tankując diesla na stacjach w/w,raz na tej ,następnym na innej odczuwasz to ze mniej idzie ropy przy jeżdżeniu
Tytuł: Odp: benzyna i diesel
Wiadomość wysłana przez: vera w 25 Lis 2010, 16:56:16
Czy tankując diesla na stacjach w/w,raz na tej ,następnym na innej odczuwasz to ze mniej idzie ropy przy jeżdżeniu
To pytanie do ARL on ma na to wykresy :D ;D ;D ;D ;D
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: piott w 25 Lis 2010, 16:58:44
A mi to obojetne jakie paliwo ,cena ,gdzie tankuje bo i tak zalewam za 50 kr :) :) :)
Tytuł: Odp: benzyna i diesel
Wiadomość wysłana przez: parabola2 w 25 Lis 2010, 18:07:27
To pytanie do ARL on ma na to wykresy :D ;D ;D ;D ;D

Kolego Vera do Ciebie,Twoje zdanie
Tytuł: Odp: benzyna i diesel
Wiadomość wysłana przez: vera w 25 Lis 2010, 23:10:12
Kolego Vera do Ciebie,Twoje zdanie

Jak chcesz wiedziec to w DK tankuje jak leci i nie widze roznicy a tym bardziej nie robi roznicy furakowi.
Milej nocki i tankowania :)
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: parabola2 w 25 Lis 2010, 23:44:36
Ok Dziekuje
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: Bluszcz w 07 Gru 2010, 22:31:10
To akurat jest proste do wytłumaczenia - na polskim paliwie jedziesz do Danii czyli z górki, a na duńskim do Polski czyli pod górkę, ot i cała tajemnica  ;D
No to skoro jest z górki to może wyłącze silnik i sie dokulam do DK? :-)
Sorry, ale sprawdzone to jest również w drugą stronę, czyli jak jedziemy do Polski i zatankujemy auto w Niemczech to auto da również radę jechać 210 km/h, czego nie czyni na duńskim paliwie. Poza tym z rana często szarpie. Może teraz jakoś paliwa jest nieco lepsza, gdyż mrozy nie pozwalają dunom na takie oszukaństwo, więc i auto przestało szarpać. Ale ogólnie to tragedia i nikt mi nie powie, że to wina tego, że do Polski mam pod górkę a do DK z górki.
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: greg1969 w 08 Gru 2010, 14:21:27
Pracowałem swego czasu w ojczyźnie w branży paliwowej i śmieszy mnie wypowiedź tego typu: Ja jak zatankuje na Shellu V-powera albo na Statoilu to super jedzie a jak w Orlenie to coś kiepsko. Chciałem powiedzieć, że Orlen w kraju zaopatruje wszystkie swoje stacje w paliwo jak i konkurencję. Przecież nie jedzie na stację Shella na wschodzie Polski cysterna z paliwem z Wielkiej Brytanii siedziby spółki, po prostu rachunek ekonomiczny. Tak samo, stacje Orlena w Niemczech biorą paliwo od jakiegoś koncernu niemieckiego i tak to się kręci. Pozatym Orlen w kraju ma super system zabezpieczenia jakości to już nie PRL jak dolewano i mieszano co popadło a w szczególności takie chocki klocki działy się na stacjach benzynowych. Tak, że ta jakość to takie subiektywne odczucie. Ja zawsze biorę tylko 95 oktan i nie daje się nabrać na jakieś powery i inne strata kasy, nie czuje różnicy. Pozdro dla wszystkich zmotoryzowanych.
Tytuł: Odp: benzyna
Wiadomość wysłana przez: dania_d w 08 Gru 2010, 17:42:39
Chciałem powiedzieć, że Orlen w kraju zaopatruje wszystkie swoje stacje w paliwo jak i konkurencję. Przecież nie jedzie na stację Shella na wschodzie Polski cysterna z paliwem z Wielkiej Brytanii siedziby spółki, po prostu rachunek ekonomiczny.


I tu się z Tobą zgodzę, ale na 110% koncern BP kupuje paliwo od Orlena, i sam wysyła je do swojego laboratorium i tam dolewają ulepszacze, i np benzyna BP ultimate jest wzbogacona o dodatki. Chronią też silnik przez cały czas podczas jazdy, zapobiegając powstawaniu osadów oraz zabezpieczając przed korozją i zużyciem materiał. Oczywiście nie ma tu cudów jak ktoś liczy, że przejedzie 100 km na paliwie BP ultimate i od razu będzie mu silnik latał i będzie miał 50 KW więcej to się myli.
Ale ciągłe używanie tego paliwa jest lepsze niż zwykła 95, ale dla człowieka co robi 10 000 km rocznie, to nie ma różnicy.
Więc polecam lanie normalnej 95 i do tego 3-4 razy do roku dodatki do benzyny
Tego typu dodatki do paliwa można kupić na stacjach w osobnych flaszkach. I ja np leję dodatek Shella ( 36 DKK ) a tankuję na UNO X 95