poloniainfo.dk
Ogólne => Hydepark => Wątek zaczęty przez: Veslo36 w 06 Maj 2019, 04:24:58
-
Witam.
Zdążyłem zauważyć że jest milion takich tematów i przepraszam za kolejny ale mam problem a w każdym który czytam nic nie jest dla mnie zrozumiałe.
Prosiłbym o pomoc osób które są kompetentne w tej kwestii albo wiedzą co mówią w 100%.
Otoz znalazłem sobie auto w Danii.
Mercedes E500 2003r przebieg 316tys w kwocie 3500 EUR brutto.
Z tego co rozumiem auto jest gotowe to eksportu.
I tu nasuwają się pytania.
1. Czytałem o zwrocie podatku przy wywozie auta bez prawa ponownej rejestracji. Jak to z tym jest??
2. Jak jest ze zjazdem do PL? Można wracać na kołach czy nie? Bo nie wiem czy muszę sobie organizować lawete. Gdzie muszę się udać i co opłacić/załatwić żeby legalnie wrócić i nie bać się każdego radiowozu?
3. Jeśli można nim wracać na kołach to jak jest przy tranzycie przez Niemcy? Nie czepiaja się że tablice "chwilówki"??
4. Jakie dokumenty są potrzebne i powinienem je otrzymać wraz z samochodem po dokonaniu transakcji?
Proszę tylko o konkretne odpowiedzi
Z góry wszystkim dziękuję za pomoc.
Serdecznie pozdrawiam.
-
Cześć.
Auto, które sobie znalazłeś na mobile.de jest już po odciągniętym podatku, czyli płacisz te 3500EUR i nic nie jesteś z tego w stanie odzyskać, bo oni już odzyskali ten podatek (Ci, którzy sprzedają).
W Danii są tablice (naklejki - prøvemærker), które wykupujesz i na nich zjeżdżasz, 100 koron za dzień, max. 5 dni, wliczone OC (nie można na nie AC wykupić), załatwiasz w urzędzie w 5 minut (tylko trzeba trafić na odpowiednie godziny otwarcia), nikt się nie czepia. Tutaj masz adresy:
https://skat.dk/skat.aspx?oId=80330
1 zakładka) Adresser - 4 Motorekspedition, także zakładka na samym dole - 6 urzędów celnych.
Potrzebne Tobie dokumenty to dowód rejestracyjny + umowa kupna-sprzedaży. W urzędzie dostaniesz tablice i papiery z ubezpieczeniem.
Ale najpierw załatw VIN, to prześwietlę auto, w Danii możesz sporo informacji sprawdzić na stronach internetowych (przebieg, liczba właścicieli, bezwypadkowość / wypadkowość, czy nie jeździł jako taxi, itp.).
Inną sprawą jest to, że kupujesz auto z miejsca, którego pracownikami są:
http://www.heauto.dk/medarbejdere/
niestety to trochę podnosi ryzyko zakupu.
Zerknij na ten komis eksportujący, może akurat coś znajdziesz, jest pewniejszy, ale połowa handlarzy z Europy Wschodniej się tam zaopatruje:
https://www.bilbasen.dk/find-en-forhandler/bilforhandler-engros-biler-danmark-aps-id10858?sortby=date&sortorder=desc&page=1
PS. akcyza za auto z silnikiem powyżej 2.0 to 18,6% ... od 3500 EUR będzie to +-650 EUR.
-
czolem
-
W Polsce do akcyzy i rejestracji konieczne będzie przedłożenie dowodu zakupu z tłumaczeniem przysięgłym na j. polski (czasem także pierwsza strona papieru od tablic próbnych) oraz dowodu rejestracyjnego - jeżeli ten jest dwustronny niebieski A4, wiele polskich urzędów nie wymaga już tłumaczenia na j. polski, bo jest z unijnym oznaczeniem rubryk.
-
Siemanko wam wszystkim
-
chodzi Ci o niemcy?
-
Siemka wszystkim wam
-
Hejka