poloniainfo.dk
Ogólne => Pomoc! => Wątek zaczęty przez: audi90 w 03 Lut 2014, 21:05:40
-
Witam .Chciał bym się dowiedzieć czy taki urząd istnieje w Danii jak UOKiK i prosić o ewentualne namiary.
Niedawno nabyłem pojazd u handlarza kolo Århus. W bardzo miej atmosferze odbyła się transakcja, po czym przeszliśmy do omówienia warunków umowy.Dowiedziałem się że przysługuje mi 6 mies gwarancji na wszystko ,wszelkie niedociągnięcia [słaby amortyzator tylny i pęknięta szyba przednia] usunie sprzedawca. Tak też zrobił, z tym ze wstawił używany amortyzator i nie dokręcił śruby po 250 km śruba wypadła a amortyzator odpadł wyciekł z niego olej i haczy o koło >:( . Kazał mi przyjechać do swojego warsztatu lub wziąć lawetę, gdy interweniował mój kolega z pracy ,przysłał jakiegoś mechanika bez kluczy który próbował zamontować ten amortyzator . Jak mogę ubiegać się swoich praw i czy może ktoś orientuje się jakie są warunki gwarancji, ewentualnie zwrotu pojazdu w przypadku nie usunięcia wad.
-
instytucja w ktorej mozesz zlozyc skarge http://www.bilklage.dk/Forside tyle ze masz marne szanse na wygranie sprawy i nie wiem czemu nazywasz handlarza nieuczciwym bo z tego co piszesz to jest ok czlowiek.
on nie ma obowiazku zamontowac nowy amortyzator wiec wyluzuj i nie ma obowiazku transportowac auto do swojego warsztatu bo nawet jak odkurzacz ci sie zepsuje to musisz go dostarczyc na swoj koszt do sklepu.... chyba masz w ubezpieczeniu auta pomoc drogowa -wiec uzyj tej opcji a to ze wyslal mechanika to mily gest bo mogl powiedziec ze sam grzebales przy tym amortyzatorze i nic go nie musi wiecej obchodzic
-
Jest hanlarz i handlarz jak dla mnie ten przytoczony tutaj to na szkoleniu w handlu aut byl chyba w polsce bo tylko u nas jest bardzo popularne druciarstwo a o takim jest tu mowa,jak mozna wymienic amortyzator na uzywke przeciez to jest smiech na sali bo ta czesc akurat odpowiada za czyjes zycie i zdrowie.Jak by na mnie trafil to bym mu ten amortyzator wsacidzil w w wiadoma czesc ciala,ja swego czasu kupilem peuegota 407 i po ok.dwoch miesiacach siadl panel klimy i raz wialo cieplo a raz nie zadzwonilem do gostka z problemem a on mi powiedzial ze zamowi nowy panel NOWY nie jakas uzywka i jak bedzie mial go u siebie to mi zadzwoni i tez tak uczynil,wymienil mi u siebie w warsztacie nie sprawdzajac nawet czy ten muj jest sprawny czy nie i ja to rozumiem pelna kultura i uczciwosc w handlu.Jedz do dziada i walcz o ta gwarancje i nie daj sie zbyc.
-
Nie rozumiem.
Kto wymienil amortyzator na stary? Sprzedawca czy handlarz? Czy to ta sama osoba?
Rozumiem ze nie odstawiles samochodu z powrotem do handlarza? No to jak on ma go naprawic?
Handlarz poszedl ci na reke i wyslal mechanika do ciebie - nie musial. Jak Nutka napisala: zepsuje sie samochód, odkurzacz, kosiarka sam musisz zepsuta rzecz dostawic do naprawy.
Chyba ze w umowie masz zaznaczone ze koszty ewentualnego transportu pokrywa sprzedajacy/handlarz. Masz taki punkt?
-
Witaj dzięki za szybką odpowiedz .Może rzeczywiste mnie trochę poniosło, ale jechałem z rodziną, całe szczęście tylko 40km/h a jeśli to by było 110km/h :o. Nazwałem go nieuczciwym bo, po pierwsze po wymianie amorka i szyby potwierdził mi że zrobił przegląd i samochód jest na 100% ok.Po drugie ,po odpadnięciu amorka wstawili mi ten sam cieknący amortyzator, wstawiał go mechanik wysłany przez handlarza po wysłaniu zdjęcia i opisaniu całego zajścia w smsie, a jak dzwoniłem do niego to albo nie obierał telef.albo wysyłał mnie do mechanika,po trzecie sugerowałem się podobną sytuacja kolegi, też miał kłopoty z abuseem i wymienili mu na nowy( auto kupione u innego handlarza)pytając się handlarza o warunki gwarancji na papierze powiedział mi że nie ma ,ale w całej Danii są takie same. Pytając się handlarza o wyjazd np. do Niemiec i ewentualne problemy z autem powiedział mi ze mam dzwonić do niego czy też do jego mechanika .Myślałem że gwarancja jest dor to dor .Dzisiaj zostawiłem auto, pana sprzedawcy nie było.Jutro będę kontaktował się z nim
-
Pare uwag:
1. Na naprawe masz tez dostac nowa gwarancje, tak ze uzywanie zdezolowanych czesci to dziwne rozwiazanie.
2. Co do kosztow transportu/przesylki to przy gwarancyjnej naprawie nowozakupionej rzeczy sprzedawca ifl. købeloven (dunskie przepisy regulujace handel detaliczny) musi pokryc koszta, nie wiem jak to jest z uzywanymi rzeczami, ale mozna zadac takie pytanie na forbrug.dk.
3. FDM jest prezna organizacja samochodziarzy, sa bardzo kompetentni, maja swoje warsztaty, swoich rzeczoznawcow i prawnikow.Wiec z problemami to do nich. Widze wlasnie, ze przez 3 pierwsze miesiace mozna byc czlonkiem za frajer :)
Podaje te link z nadzieja, ze to nie jest karalne amputacja czegokolwiek :)
http://www.fdm.dk/valg-medlemskab-a
-
wedlug prawa sprzedawca moze uzywac przy naprawie uzywanych czesci rezerwowych. koniec i kropka i nie sluchaj tych bredni leo1 bo tylko glupka z siebie zrobisz.
Reparation af en brugt vare
Sælgeren har som udgangspunkt lov til at prøve at reparere en mangel ved en vare, der er solgt brugt. Når sælgeren skal reparere en brugt vare efter reglerne i købeloven, må han gerne bruge brugte reservedele. Han må fx gerne udskifte motoren i en bil med en anden brugt motor.
link: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/brugt?tc=3A17FF2E35AE4055874840372384CB7F
-
W firmie której pracuje zdarzyła się kiedyś awaria ledwo co zakupionego używanego auta. Handlarz naprawił je na własny koszt a w ramach rekompensaty wymienił przednią szybę która miała pęknięcie już w momencie zakupu :)
Dodam jeszcze że jak dowiedziałem się o cofaniu liczników w DK to już nawet wymiana amortyzatora na używany mnie nie dziwi.
-
Kolezanko Nutka prosze sie tak nie napinaj i nie pisz ze ktos inny pisze brednie bo to ze prawo dunskie dopuszcza uzywanie w naprawie uzywanych czesci wcale nie oznacza ze handlarz na to sie moze powalac i to praktykowac,moze wsadzic np.urwana klamke badz tysiac innych czesci mniej lub w ogole majacych jakikolwiek wplyw na bezpieczne uzytkowanie samochodu ale jesli chodzi o takie podzespoly jak zawieszenia auta tudziez hamulce to te czesci powinno bezwglednie wymieniac sie na nowe a nie jakies zuzyte i cieknace gowno.Masz pojecie jakie znaczenie w normalnym i bezpiecznym uzytkowaniu auta maja te czesci? chyba nie wiec nie doradzaj komus zeby odpuscil temat i sie godzil na montaz zlomu.Swoja droga to w Danii przeglad techniczny to smiech na sali dla nich wazniejsze jest to zeby np.przewody hamulcowe nie byly skorodowane badz podwozie anizeli chocby calkowicie sprawny uklad hamulcowy=brak rolek lub wspomniane juz zawieszenie=brak trzepakow,w ogole sciezka diagnostyczna to pozrazka,bylem juz na paru przegladach w roznych stacjach dignostycznych i praktycznie wyposazenie wygladalo tak samo.
-
...bo to ze prawo dunskie dopuszcza uzywanie w naprawie uzywanych czesci wcale nie oznacza ze handlarz na to sie moze powalac i to praktykowac...
???
To znaczy prawo pozwala ale handlarzowi nie wolno tego prawa uzywac bo ty tak uwazasz?
Amortyzatora nie mozna wedlug ciebie na uzywany wymienic a silnik mozna?
Troszke mnie to smieszy - prawo sobie a my polacy sobie...bo tak, i juz... :-)
-
Witajcie .Jestem po rozmowie ze sprzedawcą,najpóźniej w sobotę mam odebrać samochód .rozmawiając także z mechanikiem który wymieniał za pierwszym razem ten amortyzator i go nie dokręcił. Nie usłyszałem słowa przepraszam do tego powiedział ze samochód jest używany wiec i amortyzator tez wstawił używany.Ale jak tylko wspomniałem obu panom o FDM i ze po wykonanej naprawie będę chciał się tam udać w celu sprawdzenia auta ,panowie potwierdzili ze tym razem się nie zawiodę i auto będzie naprawione jak należny.Leo ma racje z amortyzatorem .Jest taka zasada nawet w Polsce nie wstawia się używek w warsztatach chyba że na życzenie klienta. Pytałem kilku mechaników w Danii i w Polsce każdy mi odradzał, to że amortyzator nie cieknie nie ma znaczenia. Żywotność tego jest obliczana na 80.000 do 100tys km po tym czasie nigdy nie wiadomo co się stanie inne części owszem za wyjątkiem tarcz hamulcowych , klocków i niektórych elem. zawieszenia.A jeśli chodzi o prawo duńskie to na końcu tej regułki o używanych częściach zamiennych jest"Den brugte reservedel skal dog svare til resten af varen i alder og slid. Han må altså ikke sætte en meget gammel og meget slidt motor i en nyere og mindre slidt bil." w skrócie, nie możne być w gorszym stanie i starsze niż reszta pojazdu. Teraz pytanie jak mechanik możne stwierdzić ze amor jest ok jak nie ma Stanowiska do badania charakterystyk tłumienia amortyzatorów, tylko organoleptycznie ale to nie wystarczy.DZIĘKUJE wszystkim za zainteresowanie i pomoc ,mam nadzieje ze inni będą mogli skorzystać z zamieszczonych tu porad (OBY NIE ;D)
-
Robta co chceta jak dla mnie akurat silnik ma mniejszy wplyw na bezpieczensto w trakcie jazdy anizeli trefny amortyzator ktory nie spelnia swojej roli w czasie jazdy i w razie W to korba w silniku wyjdzie ci bokiem a przy zjebanym amortyzatorze to bokiem ci wyjdzie ale oszczednosc na wymianie amortyzatora,po za tym przy niesprawnych amortyzatorach auto traci wlasciwosci jezdne i to jadac tylko z kabusewca a co dopabuse jak je dociazysz, jak chcecie miec chocby namiastke tego jak sie takie auto zachowuje na drodze to sposcie sobie polowe powietrza w kapciach i sie przekenocie ze nie warto ryzykowac dla pozornych oszczednosci bo amory czy sprezyny nie kosztuja furmanki pieniedzy tak jak przytoczony tutaj przyklad z silnikiem.Niestety ale wlasnie tak jak piszesz u wiekszosci polakow jest taka wlasnie mentalnosc ze szklem dupe se beda wycierac bo na papier juz braklo poniewaz kupili sobie wozek a na utrzymanie jego juz pieniazkow braklo.
-
Amortyzatory wymienia się zawsze parami, inaczej auto przy kontroli nie zostałoby dopuszczone do ruchu.
Gdyby zdarzenie miało miejsce w innych okolicznościach, ktoś by ucierpiał, to sprzedawca za taki sposób naprawy auta miałby cieplutko. Wspomnij mu o tym.
-
Witajcie miarka się przebrała z tym handlarzem i jego głupim mechanikiem. Postanowiłem ujawnić nazwę tej firmy po tym jak wymienili mi czujnik położenia wału trzyma się na stripsach a na dodatek w aucie został uszkodzony zderzak gdy tylko zwróciłem na to uwagę mechanikowi wyjechał moim autem z warsztatu i powiedział ze nie chce ze mną rozmawiać .JUNGES AUTOMOBILER APS Hyundai Hinnerup 8382 .Nie kompetencja i kpina z klienta uważajcie na tych oszustów, a zwłaszcza na Rasmusa mechanika partacz do potęgi i cham >:(
-
Warto swoją opinie zostawić rownież tutaj: http://www.trustpilot.dk/review/www.junges-automobiler.dk
-
Dziękuje bardzo za info na pewno skorzystam mechanik Rasmus Junge partacz i amator okazał się synem właściciela Torbena Junge . Załączam zdjęcia wykonanej wymiany czujnika
-
Witam serdecznie.
Nie wiem czy sprzedawca od którego kupiłem samochód jest nie uczciwy? Sytuacja wygląda następująco.
Kupiłem w Danii w auto handlu używany samochód Nissan Premiera. Po dwóch miesiącach od daty zakupu uszkodzeniu uległa skrzynia biegów (stało to się w Czechach). Był to okres wakacyjny duńska firma miała przerwę urlopową. W związku z tym auto przetransportowałem do Polski. Naprawa wykonana została w polskim warsztacie. Po naprawie wysłałem list do duńskiej firmy z opisem sytuacji i z pytaniem czy w ramach gwarancji pokryją koszty naprawy . Otrzymałem od nich mejla w którym piszą że samochody sprzedawane na eksport nie są objęte gwarancją , że gwarancja objęte są tylko duńscy klienci i wówczas naprawiają samochód w własnym warsztacie.. W związku powyższym mam pytanie do forowiczów zorientowanych w sprawach motoryzacyjnych czy informacja podana przez sprzedawcę jest prawdziwa w świetle duńskich przepisów(ewentualnie jak to sprawdzić), czy istnieje jakiś sposób otrzymania zwrotu kosztów naprawy?
-
Nie sadzisz, ze sprzedawca powinien byl cokolwiek wiedziec o zakresie i cenie reperacji zanim wszystko zorganizowales? Ma on bowiem pierwszenstwo w dokonaniu reparacji, i to o ile masz jakas gwarancje (powinno byc zawarte w kontrakcie).
W sporach pomiedzy kupujacymi i sprzedajacymi samochody pomaga FDM.dk o ile jestes czlonkiem.Nie widze twoich szans w tej sprawie, ewt. adwokat bedzie kosztowal mase pieniedzy.
-
Dziękuję za informację. Usiłowałem skontaktować się z duńską firmą .Jak napisałem wyżej „Był to okres wakacyjny duńska firma miała przerwę urlopową.”(informację o przerwie wakacyjnej wygenerował automat w odpowiedzi na mojego mejla). Przerwa miała potrwać jeszcze ok. dwa tygodnie ,nie mogłem tak długo czekać z naprawą samochodu.