poloniainfo.dk
Ogólne => Pomoc! => Wątek zaczęty przez: emilyrose w 03 Gru 2010, 23:09:22
-
czy ktos wie gdzie mozna nabyc opony zimowe do roweru
-to nie dla mnie, chce podpowiedziec sasiadowi bo
widze ze sie meczy na sniegu ;D
-
Zimówek nie widziałem, ale mój sąsiad w zeszłym tygodniu w śnieżyce doginał też na rowerze a śniegu że mu wentyle zakrywało ;D skubaniec zawsze peta w gębie i ciśnie 4 kilometry nie zważając na pogodę :o a samochód rdzewieje pod domem :)
-
Musisz pytać w dobrych sklepach z rowerami. Są to opony z kolcami przeznaczone właśnie do jazdy na śnieg. Modele takie ma w swojej ofercie fińska firma Nokian (nestety dość drogie), a także niemiecki Shwalbe.
-
Opony z kolcami własnej roboty
Aby zrobić kolcowaną oponę musimy przygotować:
* zwykłą oponę, może być stara - ale musi posiadać bieżnik
* od 50 do 200 wkrętów. Nie mogą być do drewna - są zbyt miękkie. Powinny to być tzw. blachowkręty - przeznaczone do stali. najlepiej z końcówką w kształcie małego wiertła (jest bardzo twarde). Wkręty nie mogą być za długie ! Wybijmy sobie z głowy - może i efektownie wyglądającą - oponę z kolcami jak jeż - jest zupełnie nieprzydatna. Zbyt długie wkręty na lodzie będą się kładły (duża dźwignia) i mogą zniszczyć szybko całą oponę, a w kopnym i płytkim śniegu będziemy zbierali wszystkie papierki i liście ze ścieżki. Łepek śruby powinien być w kształcie grzybka i na śrubokręt krzyżakowy
* wiertarka z małym (1-2 mm) wiertłem
* wkrętak
* silikon
Od zewnątrz opony nawiercamy wybrane klocki bieżnika. Możemy wiertło zanurzać w oleju (do łańcucha) - będzie łatwiej się przewiercić. Gdy wiertło przebije się, w otwór od wewnątrz opony wkręcamy wkręt. Można też bez używania wiertarki - odrazu wkręcać wkręty od wewnątrz opony - ale musimy dokładnie trafić w klocek bieżnika, inaczej kolec nie będzie się trzymał. Jak dużo kolców zamocować ? Przyjrzyjcie się zdjęciom opon poniżej - najlepiej skorzystać z doświadczenia producentów. Najbardziej uniwersalny wzór wydaje się mieć opona Schwalbe Snow Stud - po bokach. Dzięki temu kolce będą łapały przede wszystkim na zakrętach, i kiedy koło będzie "leciało". Dodatkowo obniżając ciśnienie w oponie spowodujemy lepsze trzymanie na lodzie.
Wkręcone kolce zabezpieczamy od wewnątrz silikonem. Dodatkowo możemy położyć stara dętkę pomiędzy dętka właściwą, a oponą z kolcami.
:):) :D:D