poloniainfo.dk

Ogólne => Hydepark => Wątek zaczęty przez: ewkas w 26 Lis 2011, 18:41:04

Tytuł: Biało-żółte blachy- co i jak
Wiadomość wysłana przez: ewkas w 26 Lis 2011, 18:41:04
Hej.
Jak wygląda sprawa z kupnem auta na żółto-białych blachach??
Czy dużo droższy jest podatek drogowy i ubezpieczenie??
Czy takim autem można poruszać się po Polsce??
Interesują mnie wszystkie informacje dotyczące tych blach.
Z góry dziękuję za porady.
Tytuł: Odp: Biało-żółte blachy- co i jak
Wiadomość wysłana przez: Hans w 26 Lis 2011, 18:54:26
Podatek drogowy jest wyższy o 5.000 koron rocznie, z tytułu użytku auta do celów prywatnych. Ubezpoeczenie też może być wyższe, ale to zależy od firmy ubezpieczeniowej.
Tytuł: Odp: Biało-żółte blachy- co i jak
Wiadomość wysłana przez: janusz Odense w 26 Lis 2011, 23:06:19
Auto takie kupisz taniej,po Polsce można bez problemu się poruszać ,również można go stawiać na parkingach,jest dopłata do podatku drogowego za auto ,które wazy ponad 2000 kg .Za Peugota 806 na białożółtych tablicach podatku drogowego płacę 6500 DKK za rok.Jeśli chodzi o ubezpieczenie to w pierwszym roku  nie uwzględniają żadnych ulg.W nasępnych latach - tak.Bynajmniej tak było w moim przypadku.
Tytuł: Odp: Biało-żółte blachy- co i jak
Wiadomość wysłana przez: Hans w 27 Lis 2011, 01:47:55
Auto takie kupisz taniej,po Polsce można bez problemu się poruszać ,również można go stawiać na parkingach,jest dopłata do podatku drogowego za auto ,które wazy ponad 2000 kg .Za Peugota 806 na białożółtych tablicach podatku drogowego płacę 6500 DKK za rok.Jeśli chodzi o ubezpieczenie to w pierwszym roku  nie uwzględniają żadnych ulg.W nasępnych latach - tak.Bynajmniej tak było w moim przypadku.

Pytanie, czy tą stawkę podałeś razem z dodatkiem za użytek prywatny, i czy razem także z dodatkiem za brak filtra DPF Inna kwestia to to, że w przypadku aut takich jak twoje jest trochę zagmatwane. I ta twoja stawka jest dziwna, gdyż nie odpowiada żadnym wartościom z tabel. Przy standardowej DMC twojego auta powinieneś płacić 9.070 rocznie + dodatek za brak DPF. A gdybyś miał obniżoną DMC do 2000kg, to stawka spada do 3.420. No chyba, że masz DMC standardowe, ale zniżkę w dodatku ze względu na użytek auta także w ramach firmy. Wtedy to by się zgadzało, bo wtedy wychodzi 6.550.