poloniainfo.dk
Ogólne => Hydepark => Wątek zaczęty przez: Paulina23 w 12 Cze 2014, 19:27:50
-
Czesc
Chiałabym oddać swój duński samochód rodzicom w Polsce. Nie wiem jak się do tego zabrać. Kontaktowałam się ze skatem ale wygląda to bardzo skomplikowanie. Rodzice przyjechaliby po samochód ale muszę mieć pewność, że wiem jak to ogarnąć.
Czy mógłby ktoś mi pomóc w takiej sprawie. P.S Wartość samochodu jest niska i nie zależy mi na zwrocie podatku.
-
A mnie się wydaje, że jest to łatwiejsze ... niż Tobie się wydaje ;)
Zerknij tutaj:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2048863
jest trochę zabawy, jeśli chcesz się starać o zwrot podatku, a jakiej wartości autko?
Pytanie, jeśli nie chcesz starać się o zwrot podatku ... czy wówczas omija Cię procedura określania wartości samochodu.
Mogliby wracać na tablicach "próbnych" / testowych (100kr. za dzień):
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1971907
- ale dobrze by się dowiedzieć u źródła jak to z nimi jest, przy czym SKAT pisze:
Du kan bruge prøvemærker, når du:
*Importerer eller eksporterer et køretøj til eller fra importørens eller eksportørens adresse
a na temat Niemiec:
"Kørsel til og fra Tyskland
Danske prøvemærker og prøveskilte kan bruges til transport af et køretøj fra Danmark og til eller igennem Tyskland. Det gælder ikke den modsatte vej."
- "eller igennem Tyskland" - jak do Polski ... to jak znalazł.
-
Samochód to citroen c5 z 2003 wiec wart może 10000kr. Wielkie dzięki za linki są bardzo pomocne.
Ale mam jeszcze pytanie odnośnie tego przeglądu. Samochód ma jeszcze rok ważny przegląd więc dlaczego mam go robić.
W Polsce przegląd w Danii przegląd nie za dużo tego przeglądania? Jeszcze raz dziekuję za pomoc
-
Pewnie takie przepisy - zawsze można zaskarżyć do Komisji Europejskiej - polecam :)
... z tym, że C5 z 2003 roku ... katalogowo jest więcej wart, zatem jest jeszcze szansa na zwrot podatku.
Teoretycznie w PL nie trzeba by już robić przeglądu - powinni uwzględnić duński (nawet ten "normalny") - 2-3 lata temu się przepisy pozmieniały, ale jak to w praktyce wygląda ... to nie wiem.
-
w pl niestety trzeba robic przeglad na nowo...szczegolnie jesli samochod przyjezdza na papabusewych tablicach...max czasu na ile mozna je wykupic to 5 dni..koszt jednej 100dkk.zawieraja ubezpieczenie..sa tolerowane we wszystkich krajach UE.
wiem bo co jakis czas sama sobie sciagam auto z dk..tyle ze kupuje te juz na export typowo...czyli skat zwrocil podatek wlascicielowi...
-
do MARTUCHNAM. możesz napisać jakie dokumenty w polsce trzeba tłumaczyć tzn. dowód to oczywiste i faktura a czy ten dokument do tablic zjazdowych też trzeba tłumaczyć?? z góry dzięki z odp.
-
do MARTUCHNAM. możesz napisać jakie dokumenty w polsce trzeba tłumaczyć tzn. dowód to oczywiste i faktura a czy ten dokument do tablic zjazdowych też trzeba tłumaczyć?? z góry dzięki z odp.
tlumaczenie tylko umowy kupna-sprzedazy,plus tlumaczenie dowodu rejestracyjnego...jesli przeglad bedzie wazny ten dunski mozesz rowniez go przetlumaczyc moze uwzglednia...ale od razu ci mowie ze mi nigdy nie uwzglednili.
tych dokumentow na papieorwe tablice nie musisz bo na przeglad i tak dostajesz probne czerwone polskie blachy...
na nakeljkach jest tylko data wznosci i numer rej...same cyfry wiec w pl stacjach nie uwzgledniaja czegos takiego dlatego tablice pl czerwone wazne miesiac..koszt ok 60zl
-
właśnie mi się udało zrobić przegląd na tych naklejkach i teraz nie wiem czy muszę to tłumaczyć , bo jak zapytam w wk to pewnie powiedzą że trzeba chociaż może nie trzeba.
-
Są też umowy dwujęzyczne ( http://www.alfa-tlumaczenia.pl/files/umowy/dunsko-polska.pdf )
co do przeglądów to powinni je uznawać zgodnie z unijnym prawem (kiedyś pisał o tym krakers)
-
Są też umowy dwujęzyczne ( http://www.alfa-tlumaczenia.pl/files/umowy/dunsko-polska.pdf )
co do przeglądów to powinni je uznawać zgodnie z unijnym prawem (kiedyś pisał o tym krakers)
Vordi 2 jezyczne odpadaja..i tak tlumacz potrzebny..mialam 2 jezyczna ostatnim razem to powiedzieli ze oni nie wiedza tak naprawde czy to jest prawda...wiec musialm tlumaczyc dunska
Chyba ze trafila mi sie baba ktora miala PMS albo cos w tym stylu :D
-
A czy nie mogłabym pojechać samochodem do Polski, przywieść tablic, oddać do skata i potem zarejestrować samochodu w Polsce??? :)
-
paulina23 oczywiscie. pojedz samochodem do polski i wez tablice do danii zeby wyrejestrowac samochod. koszt 60 kr. teraz znawcy pomyslcie po co tlumaczyc umowe jak bedzie on miedzy polakami? maja pisac po dunsku? przeciez to bez sensu. tlumaczysz tylko dowod rejestracyjny, koszt ok 80 zl.jakbys miala jakies problemy to wal na priv to podpowiem co i jak. handluje samochodami i cos tam wiem 8)
-
Wielki + dla lukashero. Mogłeś napisać wcześniej, zamknęlibyśmy temat w 2 postach. Jeszcze raz dzięki :)
-
podepne sie pod temat. Mozna gdzies znales te ich katalogi w internecie . bo ciekawi mnie ile bym mogl odzyskac podatku,a nastepnie sprzedac w polsce.
-
A czy nie mogłabym pojechać samochodem do Polski, przywieść tablic, oddać do skata i potem zarejestrować samochodu w Polsce??? :)
W przypadku samochodu powyżej 10 lat przy procesie odzyskania podatku rejestracyjnego trzeba pojechać jeszcze na przegląd przed wyprowadzeniem pojazdu( skat wysyła informację listem ). Ja wywoziłem samochód młodszy niż 10 lat a pomimo tego musialem zrobić rozszerzony przegląd tzw toldsyn przed eksportem.
-
Witam,
mam nowe pytanie do starego tematu.
Czy wiemy jakie dokumenty trzeba przedstawić w SKAT żeby dostać próbne tablica/ neklejki?
Czy samochód eksportowany, żeby wyjechać na kołach musi mieć ważny przegląd?
Bo jak rozumiem i tak będę potrzebować nowy przegląd w Polsce.
Dzięki za pomoc.
Jakub
-
hej,dzięki za pomoc.