poloniainfo.dk
Ogólne => Praca w Danii => Wątek zaczęty przez: 123456 w 25 Maj 2009, 10:55:25
-
Firma zatrudnia pracownika, ktoremu wyplaca 20.000 brutto.
Jaki jest koszt pracownika dla firmy ?? Placa tylko pracownikowo owe 20.000, czy moze cos jeszcze gdzies indziej musza odprowadzic (cos w stylu ZUS w PL itp...)
-
tak na szybko licząc to to jest około 10 tyś dodatkowo. Czasami bywa więcej w zależności jaką dodatkową składkę emerytalną sobie wybierzesz i czy firma ci płaci za to co jest nie obowiązkowe.
-
Na pewno nie jest to ok. 10 000dkk przy 20 000dkk brutto pracownika!!!!
-
Na pewno nie jest to ok. 10 000dkk przy 20 000dkk brutto pracownika!!!!
Wstawianie wykrzykników pomaga ci?? Się uspokój i czytaj.
Napisał, "płaca tylko pracownikowi 20 tyś" więc jest to kwota netto wg mnie tak to przyjąłem. Przy kwocie brutto właśnie tyle wyjdzie jak wspominałem, w zależności już od indywidualnych warunków pracownik-pracodawca.
-
Wstawianie wykrzykników pomaga ci?? Się uspokój i czytaj.
Napisał, "płaca tylko pracownikowi 20 tyś" więc jest to kwota netto wg mnie tak to przyjąłem. Przy kwocie brutto właśnie tyle wyjdzie jak wspominałem, w zależności już od indywidualnych warunków pracownik-pracodawca.
chodzilo mi o kwote 20.000 brutto
czyli jesli pracownik nie ma jakis ekstra dodatkow, to koszt firmy to jest owe 20.000 i tyle pracownik ma na pasku ?
-
Ma na pasku w pozycji "brutto". Bo to,co dostaniesz w w y p ł a c i e, to kwota netto, czyli znacznie mniej.
Czyli netto indkomst, albo over "coś tam" til konto..
-
CZŁOWIEKU, MYLISZ POJĘCIA. Kwota brutto to właśnie kwota z tymi wszytkimi składkami, podatkami, a dopabuse po odliczeniu dostajesz pieniążki NETTO.
-
CZŁOWIEKU, MYLISZ POJĘCIA. Kwota brutto to właśnie kwota z tymi wszytkimi składkami, podatkami, a dopabuse po odliczeniu dostajesz pieniążki NETTO.
a czy ja gdziekolwiek pisze o netto?
pracownik ma na umowie 20.000 brutto, i chodzi mi o to czy firma go zatrudniajaca ponosi jakies dodatkowe koszty poza kosztem jego wyplaty
-
Do stawki brutto na pracownika dochodza jeszcze feriepenge,chorobowe,ubezpieczenie,zwiazki zawodowe(pracodawca tez ma oplaty zwiazkowe) ew.doplaty za dojazdy jesli taka jest umowa,administracja,socjalne,odziez itd. - kalkuluje sie koszt pracownika biorac jego stawke brutto nawet x 2, wtedy jest jakas pewnosc ze nie przekroczy sie budzetu.
-
Karma nie pisz głupot jakie ferie penge dochodzą,ja pracuje na duńskim kontrakcie mam 20 tys dkk brutoo,z tego płacony jest podatek i inne składki obowiązkowe,dostaje 12998dkk na ręke,a tak wogóle przy miesięcznym zarobku niedostajesz żadne ferie penge na odcinku tylko twoja kwota brutto jest kumulowana przec cały rok nazywa sie to Ferieberet.lon i z tego są wyliczone pieniązki na twój urlop
-
Pytanie bylo o koszta pracodawcy,wiec je z grubsza wymienilam - ferie takze obciazaja pracodawce i to on wplaca na fundusz wakacyjny 12.5% twojej pensji brutto-czego tu nie rozumiesz?
-
Do stawki brutto na pracownika dochodza jeszcze feriepenge,chorobowe,ubezpieczenie,zwiazki zawodowe(pracodawca tez ma oplaty zwiazkowe) ew.doplaty za dojazdy jesli taka jest umowa,administracja,socjalne,odziez itd. - kalkuluje sie koszt pracownika biorac jego stawke brutto nawet x 2, wtedy jest jakas pewnosc ze nie przekroczy sie budzetu.
Karma, nie masz racji, znajomi SAMI sobie muszą kupować odzież roboczą i buty od pracodawcy!!! Związki zaw. opłaca sam pracownik etc. A feriepenge to wypłaca fundusz państwowwy..?
-
Koszt pracodawcy, nie potracany z wyplaty pracownika (nie widoczny na pasku wyplat):
Atp - 540 kwartalnie
Barsel - 234 kwartalnie
AES - 255,83 rocznie
Finansiering bidrag - 76,25
Jezeli w firmie jest wiecej niz jeden pracownik,
to jeszcze od kazdego pracownika.
AER - 516,75 kwartalnie
Mozna, ale nie trzeba placic skladki na prywatna emeryture w wysokosci okolo 10% pensji, aczkolwiek jest to dobrowolne.
Pracnownik ponosi koszty (jest to potracane z wynagrodzenia):
podatku dochodowego od wynagrodzenia
ATP - 270 kwartalnie
Ewentualnie okolo 5% wynagrodzenia na prywatna emeryture.
Powyzsze koszty (z wyjatkiem oczywiscie i podatku dochodowego oraz prywatnej emerytury) nie sa zalezne od dochodow pracownika.
-
Naprawde zgroza co sie dzieje na tym forum.
W watkach merytorycznych zabieraja glos krzykacze, ktorzy pojecia nie maja w temacie watku, a rzeczowych odpowiedzi nie sa w stanie ogarnac swoim rozumkiem. Im mniej rozumieja tym glosniej artykuluja te swoje bzdury.
Lisek, zamilcz juz i wstydu sobie oszczedz. Ty thomas tez moze lepiej milcz, bo cos Ci dzwoni, ale nie wiesz w ktorym kosciele.
Klingon!!! Wracaj!
-
Nie ma za co ;D
-
Moze lepiej wyjasnic to na przykladzie: Wmojej firmie zatrudnionych jest ponad 2000 ludzi ale sprzataniem zajmuje sie ISS jako podwykonawca, wiem ze pracownik ISS ma 128 kr.na godzine,wiem takze ze moja firma placi ISSponad 250 kr. na godzine poniewaz zartudnienie osob sprzatajacych na etatach i tak wyniosloby wiecej(to same pelne etaty)a tak nie musza myslec o feriepengach,chorobowych,odziezy,szkoleniach-reszte mozna chyba sobie dospiewac.To co jest na pasku to najwyzej polowa kosztow.Ana czym w takim razie ISS zarabia?To takze trzeba sobie dospiewac-niewesola piosenka.Wiele firm oszczedza na tym co sie pracownikowi nalezy patrz w/w odziez czy buty - to sie nalezy-pracownik nigdy za to nie placi.
-
Niekiedy ubrania robocze itp sa wyjasnione w overenkomstaftale - ukl. zbiorowym.
Mialam pracodawce, ktory nie zapewnial ubran roboczych, ale za to mielismy mozliwosc brania kapieli oraz dodatek za uzywanie wlasnej odziezy. Potem mialam pracodawce, ktory zapewnial odziez, chociaz noszenie XXXL to zadna przyjemnosc. Dolozono tez obowiazek: prania, wieszanie itd - jedna na zmianie musiala sie tym zajmowac.
Ogolnie zalezy od branzy, zwiazkow itd.
-
:Proszę, proszę- czyli nigdy nie jest tak ,że całość ubioru i ponoszenia kosztów jego zużycia jest pokrywana przez pracownika..?
A drugie pytanie- czy pracodawca wobec tego ma obowiązek jakiejś czasowości- tzn. buty raz na konkretny czas..?
Czy może powiedzieć: "Kiedyś dałem, jak się zużyły, to sam kupuj nowe..?"
-
Kazda odziez sluzbowa jest "odnawialna"-jak czesto to juz chyba sprawa branzowa - sa prace gdzie szybko sie zuzywa i buty i odziez ze wspomne jeszcze o rekawiczkach itp. - zawsze gdy jest podniszczona.U nas niema zadnych ograniczen - nikt nie bierze przeciez wiecej niz potrzebuje-do dyskoteki w roboczych ciuchach sie nie lata.
-
Co do ubezpieczen:
pracodawca musi miec wykupione kilka ubezpieczen, ale nie mozna ich zaliczyc do kosztow pracowniczych, poniewaz sa w wiekszosci niezalezne od ilosci pracownikow poza tym ubezpieczaja pracodawce a nie pracownika.
Owszem pracodawca moze tez wykupic ubezpieczenia wypadkowe czy zdrowotne (w sensie prywatnego leczenia), ale sa to sprawy nieobowiazkowe i zalezne od dobrej woli pracodawcy.
Koszty odziezy, papieru toaletowego, krzesel itp. nie sa kosztami powiazanymi z kosztami wynagrodzenia. Sa to albo srodki trwale, albo odziez robocza (oddzielna pozycja w budzecie), albo srodki higieny itp.
Koszty wynagrodzen to podatki oraz skladki na ubezpieczenia spoleczne, powiazane w wynagrodzeniem.
-
Moj dobry znajomy zatrudnia 2 polakow i placi ubezpieczenie za nich 28.000 od lebka! Ale musi bo gdyby nie daj Boze cos sie stalo?Przy wiekszej ilosci pracownikow napewno rozklada to sie inaczej.
-
Proszę... A koledze w znanym biurze vikarów kazano ... kupić buty ochronne:
a) u nich w biurze za.. 400 kr
b) albo w Haraldzie za ..250 kr
...
-
Odnosnie pytania
:Proszę, proszę- czyli nigdy nie jest tak ,że całość ubioru i ponoszenia kosztów jego zużycia jest pokrywana przez pracownika..?
A drugie pytanie- czy pracodawca wobec tego ma obowiązek jakiejś czasowości- tzn. buty raz na konkretny czas..?
Czy może powiedzieć: "Kiedyś dałem, jak się zużyły, to sam kupuj nowe..?"
to:
1. nie calosc, ale koszula, spodnie lub kombinezon, buty, skarpetki, kurtka, bluza.
2. zalezy od pracodawcy. Jeden dawal co 4 miesiace bon do realizowania w sklepie z odzieza robocza, drugi sam zamawial co 4 miesiace. Byl tez taki, ktory w przypadku dziur, naszytych lat itd reagowal na prosbe o zakup odziezy.
-
KARMO!!! BZDURA!!!!
Znajmy po prostu koloryzuje
Podam CI w taim razie cyfry z pewnej firmy:
Ubezpieczenia obowiazkowe przy zatrudnieniu pracownika
OC - 782 DKK rocznie
ubezpieczenie od wypadkow przy pracy: 1506 DKK rocznie
UBEZPIECZENIA EKSTRA:
Ubezpieczenie wypadkowe dla pracownika - 2620 DKK rocznie
DO tego jeszcze ubezpieczenie podrozne na cala Europe 4.700 DKK rocznie, w ktorym ubezpieczone sa walizki, zmiana terminu lotow (pokrycie w roznicach cen), pomoc psychologa na miejscu wypadku, trasport do domu, dojazd rodziny na miejsce wypadku lub w przyadku choroby do szpitala, leczenie stomatologiczne itp. To znow totalny ekstras, w totalnym wypasie.
Tak wiec nawet przy "full wypasie" nie wychodzi 14.000 DKK za osobe.
Dodam, ze przy nastepnym pracowniku kwoty nie zwiekszaja sie proporcjonalnie. Najdrozszy jest pierwszy pracownik.
PODKRESLE RAZ JESZCZE POWYZSZE UBEZPIECZENIA NIE SA KOSZTEM ZWIAZANYM Z WYNAGRODZENIEM PRACOWNIKA W BUDZECIE SA KSIEGOWANE W POZYCJI UBEZPIECZENIA.
-
Nie koloryzuje bo mu tlumacze z polskiego i czesto posrednicze w rozmowach o on po polsku ani w zab.Polisy widzialam na wlasne oczy - tez mi sie wierzyc nie chcialo!. Wytlumaczenie proste - branza niebezpieczna i wypadkowa (budowlanka) ale sa ubezpieczeni od chyba wszystkiego na milionowe kwoty w razie kalectwa lub smierci.
-
Moze znajomy powinien pomyslec w takim razie o nowym ubezpieczycielu?
Te ubezpieczenia, o ktorych napisalam sa tez wypasami. Oczywiscie branza nieco inna, ale w ubezpieczeniu pracownika jest zawarte jezdzenie samochodem po calym kraju, smierc i kalectwo tez w milionach.
A w OC na przyklad ubezpieczenie od odpowiedzialnosci za produkty (nota bene medyczne) do wysokosci 10 milionow koron.
Poza tym nie zapominajmy, ze ubezpieczenie oplaca sie raz w roku. Tak wiec: nawet jesli jest to 14.000 to w skali ROKU, w skali miesiecznej wychodzi okolo 1.200 DKK. Tak wiec jezeli zsumujemy wszystkie wydatki (zwracam uwage, ze skladki sa placone w stosunku kwartalnym) wychodzi maksymalnie 2000 DKK miesiecznie (wraz z tym kolosalnym ubezpieczeniem wypadkowym) niezaleznie od wynagrodzenia pracownika oraz ATP, AER, AES, Barsel i finansieringsbidrag).