poloniainfo.dk
Ogólne => Hydepark => Wątek zaczęty przez: cwsm111 w 23 Sie 2010, 11:53:46
-
Mam pytanie kto zajmuje się tutaj zakładaniem haka i czy wiecie jaki jest orientacyjny koszt takiej inwestycji i czy trzeba przechodzić jakieś dodatkowe badania lub informować wydział komunikacji , a co się dzieje kiedy wpadnę na pomysł założenia haka w Polsce ,i co w tedy.
-
Mam pytanie kto zajmuje się tutaj zakładaniem haka i czy wiecie jaki jest orientacyjny koszt takiej inwestycji i czy trzeba przechodzić jakieś dodatkowe badania lub informować wydział komunikacji , a co się dzieje kiedy wpadnę na pomysł założenia haka w Polsce ,i co w tedy.
koszt założenia zależy od marki auta i miejsca/warsztatu zakładania
sam hak to koszt od 1500kr w zwyż w zależności od marki auta.
hak możesz założyć sam, zlecić mechanikowi lub założyć w PL. Cena w Danii w ASO to podchodzi już pod 10 tys dkk :o :o :o :o
Potem tylko musisz poinformować motorkantoret oraz ubezpieczyciela o wykonanej zmianie.
Przegląd techniczny wymagany.
-
Zdecyduje się na założenie w Polsce to tylko niespełna 500 zł , dziękuje za informacje.
-
Zanim zamontujesz w polsce hak dowiedz sie najpierw czy tutaj dostaniesz na niego chomologacje.Jakby byla taka mozliwosc to wszyscy dunczycy by zakladali chociazby w niemczech a nie tutaj gdzie ceny sa conajmniej chore.
-
Hak ma homologację na wszystkie kraje UE do tego od kilku tygodni nie można zamontować w Polsce haka którego nie można zdemontować (część widoczna).
Jaki jest tutaj odsetek osób zakładających hak , jak patrzę na nowe samochody i oferty dilerów to standardem są poduszki , elektryczne lusterka i szyby , centralny i hak a w droższej wersji klima , a u nas pełna korba i szyberdach za dopłatą:))
-
”Automester” podaje nastepujaca informacje: Jezeli pojazd nie jest starszy niz 8 lat i jego waga nie przekracza 3.500 kg. mozna go zarejestrowac bez koniecznosci dodatkowego przegladu. Jezeli pojazd jest starszy niz 8 lat podlega przegladowi.
Hak musi byc zamonotowany przez firme z zarejestrowanym Vat-em lub firme sprzedajaca pojazdy w handlu detalicznym. Firma montujaca hak musi wypelnic formularz Skatu. Ten formularz przekazuje sie Skatowi razem z dowodem rejestracyjnym pojazdu.
Jezeli montujesz hak za granica – obowiazuja te same zasady co w Danii, tzn. firma montujaca musi byc firma Vat lub przedsiebiorstwem handlu detalicznego samochodami lub campingami. Pomontowanie haka nalezy zglosic do swojego ubezpieczyciela. Nie doczytalem sie czy sa specjalne wymagania unijne.
-
Zanim zamontujesz w polsce hak dowiedz sie najpierw czy tutaj dostaniesz na niego chomologacje.Jakby byla taka mozliwosc to wszyscy dunczycy by zakladali chociazby w niemczech a nie tutaj gdzie ceny sa conajmniej chore.
i zakładają
[Posted on: 25 Sie 2010, 10:02:39]
”Automester” podaje nastepujaca informacje: Jezeli pojazd nie jest starszy niz 8 lat i jego waga nie przekracza 3.500 kg. mozna go zarejestrowac bez koniecznosci dodatkowego przegladu. Jezeli pojazd jest starszy niz 8 lat podlega przegladowi.
Hak musi byc zamonotowany przez firme z zarejestrowanym Vat-em lub firme sprzedajaca pojazdy w handlu detalicznym. Firma montujaca hak musi wypelnic formularz Skatu. Ten formularz przekazuje sie Skatowi razem z dowodem rejestracyjnym pojazdu.
Jezeli montujesz hak za granica – obowiazuja te same zasady co w Danii, tzn. firma montujaca musi byc firma Vat lub przedsiebiorstwem handlu detalicznego samochodami lub campingami. Pomontowanie haka nalezy zglosic do swojego ubezpieczyciela. Nie doczytalem sie czy sa specjalne wymagania unijne.
W nowych samochodach nie montowałem haku więc nie mam doświadczenia o wymaganym lub nie przeglądzie. W tych autach co montowałem przegląd był wymagany.
Reszta to zupełna fikcja co piszesz bo hak możesz zamontować samemu, potem informujesz odpowiednie organy o dokonanej zmianie. To wszystko.
[Posted on: 25 Sie 2010, 10:06:31]
Hak ma homologację na wszystkie kraje UE do tego od kilku tygodni nie można zamontować w Polsce haka którego nie można zdemontować (część widoczna).
Jaki jest tutaj odsetek osób zakładających hak , jak patrzę na nowe samochody i oferty dilerów to standardem są poduszki , elektryczne lusterka i szyby , centralny i hak a w droższej wersji klima , a u nas pełna korba i szyberdach za dopłatą:))
W Danii nie ma wymogu czy hak ma być ściągany czy też nie. Hak zdejmowalny jest wiele droższy więc musisz prywatnie zapytać portfel czy się na to zgadza.
Co do haka w nowym aucie to ASO chciało 9 tyś dkk aby zamontować taki gadżet do nowej Octavii