poloniainfo.dk
Ogólne => Pomoc! => Wątek zaczęty przez: Firma mnie oszukała w 03 Mar 2008, 19:13:40
-
Mam problem z wyżej wymienioną firma - we wrześniu otrzymałem list:
Zapowiedź podwyżki czynszu za lokal mieszkalny
W nawiązaniu do Pana umowy o pracę z Adecco, Adecco oddaje do Pana dyspozycji
pomieszczenia mieszkalne w okresie Pana zatrudnienia w Danii. Płaci Pan, tak samo jak inni
pracownicy zastępczy z zagranicy, 875 koron na tydzień za lokal, który jest oddany do Pana
dyspozycji wraz z umeblowaniem, artykułami gospodarstwa domowego, regulaminem lokatora itd.
w opłacie są zawarte media; woda i energia przy normalnym zurzyciu. Wysokość opłaty
czynszowej jest niezmienna od maja 2006 roku.
Adecco A/S niestety ustaliło, że ta kwota nie jest w stanie dłużej pokrywać w wystarczającym
stopniu wydatków, aby można było oddać lokal mieszkalny do dyspozycji pracowników
tymczasowych z zagranicy. Wydatki pokrywają czynsz, ogrzewanie, wodę i energię, remont po
wyprowadzce oraz zakup mebli i inwentarza.
Adecco A/S dlatego zdecydowało podwyższyć opłatę czynszową dla wszystkich pracowników
tymczasowych z zagranicy o 75 koron tygodniowo, czyli 950 koron na tydzień ze skutkiem od 1
stycznia 2008 roku.
gdy dostałem wypowiedzenie od 4 lutego do 25, przyszedł list datowany na 22 luty
2008 roku:
Drogi mieszkańcu,
Z przykrością musimy pana poinformować, ze otrzymaliśmy rachunek za sprzątanie
pana mieszkania w związku z pana wyprowadzką z adresy:
....
Wyprowadzając się ma Pan obowiązek wysprzątać mieszkanie, dlatego jesteśmy
zmuszeni wysłać panu niniejszy rachunek.
Rachunek jest na kwotę: 8460,00.
Powyższa kwota zostanie solidarnie podzielona na osoby, które wyprowadziły się z
adresu
Kwota 4230,00 zostanie odciągnięta z następnej wypłaty.
Jeśli kwota przewyższa wypłatę, pozostała część zostanie odciągnięta z kolejnych
pensji
list datowany 22 luty 2008
błędy w liście są zawarte w oryginale
i moje pytanie czy mieli prawo zabierać mi pieniądze skoro w liście jest napisane że jest odciągane wraz z czynszem,
gdzie to mogę zgłosić??
sodelaplanet@poczta.fm
-
To nie jest problem z firma, to dunskie realia.
Rozumiem, ze nie odpowiadala ci podwyzka i sie wyprowadziles.
Ale w Danii trzeba oddac mieszkanie w stanie takim jak sie go otrzymalo.
Skoro nawet nie posprzataliscie po sobie............... a podejrzewam, ze nie chodzilo tylko o zamiatanie, a .....umycie okien, pomalowanie itp...
to trzeba zaplacic............ Przeciez wiecie ile szary pracownik zarabia na godzine, a twoja firma zatrudnila do tego firme sprzatajaca, stad te koszty.............
Co oferowano wam za te 950 kr tygodniowo, tzn jaka powierzchnie?
Niestety, bedziecie musieli to zaplacic, teraz za pozno na pertraktacje.
Jak ja marze o takim prawie w Polsce!!!!!!!!!!!!
Wynajmuje dom lokatorom, wyprowadzaja sie kiedy chca, zostawiajac niezaplacone rachunki.................
wiem, ze mam prawo do sadu, ale to dluga droga, a tu prosto: odciagna ci od poborow.
-
przeczytaj jeszcze raz dokładnie kopie listów, które dostałem
-
Nikt cie nie oszukal, takie sa dunskie realia. Jesli wprowadzasz sie gdziekolwiek, to wez pod uwage ze wyprowadzajac sie musisz zostawic mieszkanie w identycznym stanie (czyste, bez zadrapan, plam na scianach, idealne!!!)
Znam spoldzielnie ktore potrafily zedrzec do 20tys DKK za sprzatanie, gdy osoby wyprowadzaly sie jedynie zabierajac meble.
-
Bez panskiej zgody firma nie ma prawa sciagnac niczego z panskiej wyplaty.
Na wszelki wypadek poprosilabym zwiazek o sprawdzenie zgodnosci tego posuniecia.
Intryguje mnie data tego drugiego listu. 22. luty. Kiedy sie pan wyprowadzil z mieszkania? Przed tym dniem, czy w tym dniu.
-
Ten rachunek jest za samo sprzątanie (remont był w czynszu). Sprzątając mieszkanie trzeba też zwrócić uwagę aby na kafelkach w łazience nie było osadu, był umyty piec w kuchence i też mogą popatrzeć za kuchenką. Nie wiem ile takie sprzątanie może kosztować ale 8460 kr. brzmi bardzo dużo. Powinieneś otrzymać rachunek z wyszczegónieniem co konkretnie było sprzątane i przez ile godzin.
-
Wlasnie to chcialam dodac.....Popros o wyszczegolnienie tego sprzatania. Ile metrow mial ten lokal?
-
wyprowadziłem się 25 lutego, ile metrów - ok 100 mieszkało tam 8 osób łącznie ze mną
-
To juz 22. lutego uznano, ze pan nie posprzata(l) mieszkania? Mowimy o tym roku biezacym?
8 osob, to dlaczego kwota podzielona jest na dwie osoby?
Jak pisalam sugeruje rozmowe ze zwiazkami lub na spokojnie z Addeco z osoba odpowiedzialna za te mieszkanie itd.
Przy takim metrazu to rachunek w firmie sprzatajacej bylby wyzszy.
-
Przy takim metrazu to rachunek w firmie sprzatajacej bylby wyzszy.
Czyli trzeba zapłacić rachunek i następnym razem warto samemu posprzątać.
-
sama jestem w Danii niedługo,ale mam za soba przeprowadzke,w Danii to norma że trezba dobrze po sobie posprzątac,a nawet jak sciany wygladaja inaczej niż przy wprowadzaniu, trzeba je malowac :)
-
jeszcze jedno - mieszkanie nie zostało zdawany właścicielowi tylko następne osoby się wprowadziły, tzn ja byłem w poniedziałek do ok 16 a nowi się wprowadzili o godzinie 12, gdy ja się wprowadzałem to nikt nie sprzątał po poprzednich lokatorach mieszkania a był tam gorszy syf - tzn w łazience, w czasie gdy ja mieszkałem wyprowadziły się 3 osoby i także nikt po nich nie sprzątał
-
Zapytaj o fakture - co i kiedy bylo sprzatane. Jak masz placic to masz prawo wiedziec za co.
-
Powtorze sie:
Jak pisalam sugeruje rozmowe ze zwiazkami lub na spokojnie z Addeco z osoba odpowiedzialna za te mieszkanie itd.
Jak moi porzedni rozmowcy sadze, ze ma pan prawo poprosic o rachunek z wyszczegolnionymi czynnosciami i oplatami.
Liczba zamieszkalych osob, rotacja itd jest tez dobrym powodem, aby sie dowiedziec jakie oplaty uiscily te osoby za sprztanie.
Jesli jest pan w posiadaniu zdjec, kiedy sie pan wprowadzal i wyprowadzal, z pewnoscia to panu pomoze.
Nie wiem, czy jest zna pan tresc kontraktu miedzy wynajemca a agencja. Agencja ma inne zobowiazania wzgledem wynajemcy niz osoba fizyczna, chociaz wprowadzanie i wyprowadzanie sie tego samego dnia (bez odczekania do konca lub polowy miesiaca) jest dosc dziwne.
Ale prochu tu nie wymysle, musi pan zwrocic sie do Addeco z wyjasnieniami.
Mam nadzieje, ze napisze pan, jak sprawa sie zakonczyla.
-
odnośnie wprowadzenia nowychludzi, mieszkanie jest wynajęte na bardzo długo
-
Z firma Adecco należy postępować bardzo delikatnie. Pamiętaj że jesli jestes im potrzebny to załatwią wszystko, ale rozpocznij wojnę to zostaniesz zduszony jak robaczek. Pamietaj kolego jestes tylko "polskim parobkime"
-
Generalnie kilka miesięcy póżniej następna podwyżka.I tu jest malutki myk wykonany ze strony firmy.Kwit z informacją otrzymujemy 3 kwietnia.Podwyżka obowiązuje od 1 lipca.Natomiast mieszkanie można wypowiedzieć licząc od 1 dnia każdego miesiąca.tak więc chociaż napiszemy wymówienie od razu(będzie ono ważne dopabuse od 1 maja)-podwyżka itak nas nas będzie obejmować przez cały lipiec.Jednakże jeśli można mieć pretensje to raczej do polaków pracujących przez ww. firmę a nie potrafiących zadbać o własne lokum.( miałem okazję oglądać mieszkanie pozostawione przez kilku pracowników firmy kiedy zabierałem meble do swojego przyszłego lokum}natomiast co się tyczy o samę firmę adecco-nie wiem czy można znależć lepszego pośrednika.Przez cały okres mojej pracy(przynajmniej ze mną tak było)dostajemy wszystko do ręki-praca-mieszkanie -pomoc w załatwianiu formalności(dosłownie jak z dzieckiem)I czego tu można więcej wymagać?
-
Nie można narzekać na Adecco. Ja miałam wszystko załatwione.Otrzymałam wszystkie dokumenty.Wiedziałam,ile zarobiłam każdego tygodnia.Potrafili odpowiedzieć na informacje nawet jak byłam już w Polsce.
[Dodane: 20 Kwiecień 2008, 13:51:35]
Duńczyku, jeżeli chcesz nas obrażac,to spróbuj pisać poprawniej.Na kulturę osobistą składa się wiele spraw.Nie tylko"sranie w wiadro",ale także wymowa,słownictwo,ortografia itd. Więc popracuj na swoją kulturą,a dopabuse oceniaj innych.
-
Nie wiem,jak tu sprawa wyglądała i jak się zakończyła,ale jeśli ktokolwiek jest poszkodowany, proszę o kontakt na :antyadecco@interia.eu
Pozdrawiam!