poloniainfo.dk
Ogólne => Hydepark => Wątek zaczęty przez: rejestracja samochodu w 26 Kwi 2008, 16:41:20
-
Mam pytanie czy ktos z was przerejestrował juz swoje autko,jak to wyglada i ile kosztuje?Czy jest to konieczne?zaznaczam że w danii jestem prawie rok.Prosze o informacje.pozdrawiam
-
Po co kolejny watek?
Sa przeciez juz dwa:
http://poloniadenmark.info/index.php?option=com_smf&Itemid=78&topic=4420.0
http://poloniadenmark.info/index.php?option=com_smf&Itemid=78&topic=7312.0
-
Witam, procedura wlasnie za mna. Postaram sie opisac ... co i jak, moze komus sie przyda.
Jesli auto jest sprawne to mozna wszystko zalatwic w 1,5 godziny - jesli stacja kontroli jest blisko SKAT motorkontoret.
Potrzeba:
- przeglad - toldsyn (czas trwania ok. 20 minut) - 965dkk
- ubezpieczenie - forsikringsbevis
- pieniadze na podatek i tablice (1180dkk tablice)
- wypelniony wniosek o rejestracje
Ja przerejestrowywalem z niemieckich blach, w Skacie chcieli te blachy, niemiecki dowod rejestracyjny i fahrzeugbrief - tablice niszcza i powiadamiaja o tym niemiecki urzad.
Jesli ktos nie jest pewny, czy auto przejdzie przeglad ... to najlepiej zaczac od przegladu i ewentualnych napraw. W innym wypadku mozna zaczac od ubezpieczenia - zadzwonic do firmy ubezpieczeniowej, ktora sobie ktos wybierze i prosic zeby przyslali forsikringsbevis. Bez tego sie nie obejdzie. Mnie sie udalo zarejestrowac auto nie bedac w folkeregister, mam natomiast CPR (trzeba podac adres zamieszkania na C/O), ktos kiedys pisal na forum, ze mial z tym problemy. Jak w Alce uslyszeli, ze nie jestem w folkeregister, to od razu podziekowali. W Codanie bez problemu, skladka tez przyzwoita, oczywiscie ubezpieczane telefonicznie.
Czas dostarczenia listu poczta - jeden, dwa dni.
Jesli masz forsikringsbevis ... kartka wielkosci polowy formatu A4 - czyli A5 ... (wypelnic imie, nazwisko i adres) i przeglad (toldsyn)... to udajesz sie do motorkontoret, ktory znajdziesz na:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=349004&vID=0&newwindow=true wybierajac po lewej stronie "Nummerplade -ekspeditionssteder".
Najlepiej wziac ze soba pieniadze (oczywiscie moze byc i Dankort), ale dobrze tez wiedziec ile. Orientacyjna kwote podatku mozna wyliczyc na:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1755101
Zeby to zrobic trzeba znac nypris z danego roku produkcji, pomocna moze byc strona:
http://www.bilbasen.dk/default.aspx
gdzie klikajac na jakies auto uzywane z danego roku ... mozna zobaczyc nowa cene z danego roku produkcji.
W moim przypadku samodzielne wyliczenie na w/w stronie roznilo sie o 1000dkk od wyliczenia Pani ze Skatu, zatem bylo bardzo blisko. Na szczescie to strona zawyzyla i usmiech na mojej twarzy sie pojawil, jak w Skacie ukazala sie nizsza kwota ;)
Wyliczenie podatku przez Pania w Skacie trwalo 20 minut. W miedzyczasie mozna wypelnic wniosek, dane beda na ogol przepisywane z raportu, ktory otrzymamy podczas przegladu. Po odebraniu dokumentow z wyliczonym podatkiem idzie sie do pomieszczenia obok (motorkontoret Odense - nie potrzeba juz zadnego numerka), by zaplacic podatek, oddac tablice (w przypadku niemieckich, nie wiem jak to z polskimi) i odebrac dunskie - czas trwania - 5 minut. Za dunski dowod rejestracyjny sluzy na razie "papierek" z przegladu z odpowiednimi stemplami SKATu. W ciagu miesiaca poczta zostanie dostarczony odpowiedni dowod rejestracyjny.
Warto sie zaopatrzyc w srubokret i ramki do tablic, bo dunskie sa inne niz niemieckie, nie wiem jak w porownaniu do polskich - i czy te trzeba zostawiac, ale to moze ktos inne dopisze.
[Posted on: 19 Lut 2010, 17:40:49]
Troche pomieszalem z wnioskiem o przerejestrowanie i wyliczenie afgiftu, bo pomylilo mi sie z wnioskiem o wydanie tablic, ktorego nie trzeba wypelniac, bo wystarczy "zielone pismo" ze wszystkimi danymi, ktore otrzymujemy w stacji kontroli pojazdow.
Wniosek o przerejestrowanie i wyliczenie afgiftu oczywiscie skladamy na samym poczatku. Ja musialem takze pokazac raport z toldsynu i ubezpieczenie.
-
A czy ''fizycznie'' to auto ktos ogląda tzn. czy jakies rysy, brudna, podarta tapicerka czyli wszystko co ewentualnie może obniżyc wartosc jest brane pod uwage?
Jak to wygląda kiedy chcesz zarejstrowac delikatnie przerysowane auto, ale jak najbardziej sprawne technicznie?
Może ktos to przerabiał. Pozdrawiam
-
W moim przypadku w ubezpieczalni nikt nie ogladal auta,tylko podalem dane z dowodu rejestracyjnego PL i i przebieg i gotowe.
Nikt nigdzie oprocz przegladu nie widzial auta na oczy, a i tam przeleciali szybko i bez zbednego wnikania!
Konkretne koszty:
auto passat 1,8t 1997r
Podatek Skat: 37000 ddk(rozlozony na 6 lat splaty,chociaz chcialem na rok ,ale sprawa do zalatwienia,bo nie mam zamiaru miec tyle auta)
ubezbieczenie: 9800ddk
tablice:1150 ddk
Troce kosztowalo ,ale zawsze mozna czesc oddzyskac sprzedajac w DK,a jedno juz mi sie udalo sprzedac na PL blachach i wyszlo dos niezle finansowo.
-
Mam pytanie, czy jezdzac samochodami na dunskich tablicach przyklejacie sobie polska flage,
zeby bylo wiadomo, ze jestescie z Polski?
-
Mam pytanie, czy jezdzac samochodami na dunskich tablicach przyklejacie sobie polska flage,
zeby bylo wiadomo, ze jestescie z Polski?
Pewnie a dlaczego nie :) osobiscie ,,jeszcze,, nie mam, ale bedzie!!!
-
no,a na tylnej szybie napis PIONEER ;D
-
wstydzicie sie, ze jestescie z Polski?
-
Co ma Polska do tego ... kto kim jest? Przeciez kazdy jest inny. Tak samo jak Dunczyk rozni sie od Dunczyka, tak samo Polak od Polaka.
Aczkolwiek ja jakiejs wielkiej zazylosci do ojczyzny nie czuje :-X
-
mam pytanie!w jaki sposób auto na pl blachcach wyrejestrowuje się z Polski,czy robi się to osobiście?czy skat to robi za nas?i jeszcze jedno-jeżeli wrócimy do Polski ,to jak takie auto spowrotem w kraju zarejestrowac?
-
W moim przypadku w ubezpieczalni nikt nie ogladal auta,tylko podalem dane z dowodu rejestracyjnego PL i i przebieg i gotowe.
Nikt nigdzie oprocz przegladu nie widzial auta na oczy, a i tam przeleciali szybko i bez zbednego wnikania!
Konkretne koszty:
auto passat 1,8t 1997r
Podatek Skat: 37000 ddk(rozlozony na 6 lat splaty,chociaz chcialem na rok ,ale sprawa do zalatwienia,bo nie mam zamiaru miec tyle auta)
ubezbieczenie: 9800ddk
tablice:1150 ddk
Troce kosztowalo ,ale zawsze mozna czesc oddzyskac sprzedajac w DK,a jedno juz mi sie udalo sprzedac na PL blachach i wyszlo dos niezle finansowo.
Czy mozesz napisac dlaczego rozlozyli Ci podatek na 6 lat ?
-
no właśnie jak udało Ci się rozłożyć podatek na raty, mi powiedzieli że musze zapłacić całość
-
Wystarczylo wypelnic druk(nie pamietam jaki,ale jak znajde to napisze) z prozba o rozlozenie na raty, o ktorym przeczytalem w broszurze ze skatu. Osobiscie chcialem na rok ,ale dali sami na 6 lat.
[Posted on: 27 Mar 2010, 22:14:53]
mam pytanie!w jaki sposób auto na pl blachcach wyrejestrowuje się z Polski,czy robi się to osobiście?czy skat to robi za nas?i jeszcze jedno-jeżeli wrócimy do Polski ,to jak takie auto spowrotem w kraju zarejestrowac?
Auta nie musisz w polsce wyrejestrowywac. Skat przesyla do PL informacje i tam juz sami dzialaja, tylko z wydzialu komunikacjii potrezbujesz papier o wyrejestrowaniu auta, zeby zrezygnowac z polisy ubezpieczeniowej w PL. Wlasnie to przerobilem:)
Papiery z DK do PL ida jakis miesiac ,wiec bez pospiechy, nasi maja jak zwykle czas:)
-
Witam,
Czy mialo na to wplywa Twoja sytuacja rodzinna,np rodzina w polsce itp
pozdr
-
z tymi ratami to jest bardzo indywidualna sprawa.Skat podchodzi do tego tak;
jezeli jestes tutaj sam(sama)czyli bez rodziny i zdeklarujesz sie ze Twoj pobyt w Danii nie bedzie dluzszy niz 3 lata to zazwyczaj podatek rozkladaja na raty,natomiast jesli jestes z rodzina czytaj malzonek(maloznka) i oboje macie prace na raty nie ma szans.
Nie wiem jak jest w przypadkach gdy tylko jedno z malzonkow ma prace-moze wtedy rozkladaja na raty.
W sytuacji gdy jest ktos sam(kawalerka)sa najwieksze szanse na raty.
-
W moim przypadku wystarczyło pokazać kontrakt na czas określony. O nic więcej nie pytali. Skat Odense.
-
z tymi ratami to jest bardzo indywidualna sprawa.Skat podchodzi do tego tak;
jezeli jestes tutaj sam(sama)czyli bez rodziny i zdeklarujesz sie ze Twoj pobyt w Danii nie bedzie dluzszy niz 3 lata to zazwyczaj podatek rozkladaja na raty,natomiast jesli jestes z rodzina czytaj malzonek(maloznka) i oboje macie prace na raty nie ma szans.
Nie wiem jak jest w przypadkach gdy tylko jedno z malzonkow ma prace-moze wtedy rozkladaja na raty.
W sytuacji gdy jest ktos sam(kawalerka)sa najwieksze szanse na raty.
Nie prawda!!!!!
Ja jestem razem z Zona w DK,oboje pracujemy od dluzszego czasu i nikt sie nie pytal ile zostaje,powiedziano mi ze takie jest prawo i kazdy moze rozlozyc na raty
-
nie musisz krzyczec czy to prawda czy nie-przeciez napisalam ,ze to bardzo indywidualna sprawa.
Ja tu jestem z mezem i tez oboje pracujemy i skat nam odmowil rat:( i wlasnie powodem odmowy bylo to ze oboje mamy prace i ze wedlug SKAT wiazemy przyszlosc z Danią dluzsza niz 3 lata.
-
No i bez problemow sie nie obylo :(
Nalezy byc zarejestrowanym w folkeregisteret, mnie sie udalo zarejestrowac - mam blachy, ubezpieczenie (ktorego mi jeszcze nie potracono ??? przez 2 miesiace), ale nie chca wydac dowodu. Jezdze juz tak 2 miesiace z kartka papieru, wlasnie dlatego, ze nie jestem (bylem) w folkeregisteret. Zarejestrowalem sie i czekam na dowod.
-
Nie wiem czy ktoś nie zapomniał dopisać, ale ...
Dzwoniłem do applus i nie można tak poprostu podjechać polskim autem z blachami PL do przeglądu związanego z przerejestrowaniem auta.
Auto MUSI mieć "wypożyczone" duńskie blachy tymczasowe.
Do załatwienia na policji kaucja 1000kr + opłata 100kr za każdą dobę.
Dopabuse wtedy do przeglądu.
Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.
-
Ja zajechałem na polskich blachach i zrobiłem przegląd bez problemu.
-
A jakiego "przeglądacza" polecasz ?
I po prostu podjechałeś czy umawiałeś się wcześniej na daną godzinę ?
-
Ja sprowadzałem swoje auto z Niemiec na żółtych 5-dniowych tablicach i też mi nie chcieli zrobić przeglądu. Jedziesz do SKAT i kupujesz tzw. provemaerker - takie papabusewe naklejki z nr rejestracyjnymi i z tym jedziesz na przegląd. We wniosku musisz zaznaczyć (postawić krzyżyk w odpowiednim polu) że jest to na przejazd celem zrobienia przeglądu, w razie gdyby zatzymała Ciebie Politi. Koszt 100 kr. za dzień - można wykupić na 1 dzień :). Tak wyglądają http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1825727
Pzdr. G.
-
Ja kupilem auto w Niemczech i pojechalem na tablicach sprzedajacego (luty 2010, kupilem od ciotki, wiec nie bylo problemu z tym, zebym sobie na nich jezdzil) i bez problemu na przegladzie - w ogole sie tablic nie czepiali, w applus i innej fimie. Niestety w applus czepiaja sie pierdolek, dlatego samochod nie przeszedl przegladu. Wymiana pasa bezpieczenstwa - 3000dkk, nie podobalo im sie to, ze przy mocnym hamowaniu pas nie trzyma pasazera. Oczywiscie przy mocnym szarpnieciu pas sie blokuje, ale chodzilo wlasnie o to, ze przy hamowaniu nie trzyma - faktycznie nie trzyma, a pas kabusewcy trzyma.
Pojechalem do innej firmy i tego w ogole nie sprawdzali, auto przeszlo przeglad bez problemu.
Ale jesli, jak pisze giuseppe, sa te provemaerker, to spoko, bo w 1 dzien mozna zalatwic cale przerejestrowanie, ale ja bym najpierw sprobowal na "normalnych".
giuseppe tylko nie rozumiem tego zaznaczania, bo 100dkk na dzien to 36500dkk na rok (zatem sporo $$$), wiec ubezpieczenie "included", zatem co ich obchodzi to, gdzie ktos jedzie?
A pamietasz moze jeszcze ile kosztuja te 5-dniowe niemieckie? Kiedys sprowadzalem (2005) auto z DE do PL, to bodajze byly czerwone blachy, 10-dniowe, koszt chyba 150EUR (tablice + ubezp.).
-
http://copenhagen.trade.gov.pl/pl/aktualnosci/article/a,12777,.html
-
http://copenhagen.trade.gov.pl/pl/aktualnosci/article/a,12777,.html
Około 60% wycen dokonanych przez SKAT w sprawie importowanych lub eksportowanych pojazdów, zostaje uznana przez organy drugiej instancji za zawyżone.
No ale przy eksporcie to dobrze jak zawyżą wartość pojazdu, bo wtedy automatycznie też wzrasta kwota zwracanego podatku rejestracyjnego ;D
-
ZAłoże się że przy eksporcie zaniżają ;)
-
No ale przy eksporcie to dobrze jak zawyżą wartość pojazdu, bo wtedy automatycznie też wzrasta kwota zwracanego podatku rejestracyjnego ;D
Drugi raz w ciagu dwoch dni zostal napisany ten absurd na forum
-
ZAłoże się że przy eksporcie zaniżają ;)
W artykule nic nie pisze o zaniżaniu... ;D
No chyba, że to będzie kolejny artykul za pół roku, gdzie będzie: "Około 40% wycen dokonanych przez SKAT w sprawie importowanych lub eksportowanych pojazdów, zostaje uznana przez organy drugiej instancji za zaniżone."