poloniainfo.dk

Największy portal polonijny w Danii.
 

Aktualności:



Autor Wątek: Choroba A praca??proszę o pomoc  (Przeczytany 5471 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MAXFIT

  • Zwykły
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 15
  • -Otrzymane: 16
  • Wiadomości: 277
  • Reputacja: +2/-1
  • Płeć: Mężczyzna
Choroba A praca??proszę o pomoc
« dnia: 01 Lis 2011, 20:21:45 »


Witam serdecznie!!

Pracuję fizycznie bardzo ciężko od około roku legalnie w pełnym wymiarze godzin,problem dotyczy mojego kręgosłupa,dzwigam podnoszę itd,i niestety kręgosłup odmawia juz posłuszeństwa,oraz praca w szkodliwych warunkach,co zrobić,jakie mam prawa i obowiązki wobec pracodawcy i odwrotnie,problem jest powazny jest coraz gorzej i myslę ze niedługo nie podniosę sie z łóżka:((
Nie wiem co wybrać szpital czy lekarza rodzinnego,boję sie stracic pracę a zdrugiej strony nikt mi nie zwróci mojego zdrowia!
proszę o pomoc,nie jestem w PL a tu niestety nie wiem jakie zasady panują w firmie liczy sie tylko praca,praca,praca

Offline jamjurand

  • Doświadczony
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 1
  • -Otrzymane: 7
  • Wiadomości: 1445
  • Reputacja: +4/-1
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Choroba A praca??proszę o pomoc
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Lis 2011, 20:45:12 »
Wg. tutejszych przepisow duzo nie wolno dzwigac (watpie czy nawet 15kg), powinienes tez byl byc poinformowany o technice przemieszczania tych ciezarow, musza tez do tego byc roznorakie narzedzia i wozki. Sadze, ze twoj lekarz zna te przepisy, a jesli nie, to powinienes zapytac Arbejdstilsynet, to jest urzad do nadzorowania m.in. takich spraw.Zwiazki na pewno by ci w tym pomogly. Uwazaj bo kregoslupa to raczej juz nie wyleczysz, mozesz natomiast cwiczyc/wzmacniac miesnie wspomagajace, badz ostrozny i rozsadny.

Po zastanowieniu uzmyslowilem sobie, ze porzadne firmy nigdy nie pozwola na dzwiganie "ciezarow" bo w ten sposob "zniszczeni" pracownicy moga sie pozniej domagac duzych odszkodowan.