Nie bede sie rozwodzil, tak jak w temacie..Ponizej informacja z Extra Bladet a link tutaj:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1050418.eceNyhedsavisen lukker og udkommer ikke mere. Se mail fra hovedaktionær Morten Lund til de ansatte
Gratisavisen Nyhedsavisen er udkommet for sidste gang.
Klokken 22.04 modtog medarbejderne en mail fra direktør Morten Nissen Nielsen og chefredaktør Simon Andersen.
Af mailen fremgår det, at Morten Lund ikke vil foretage den planlagte kapitaltilførsel, og derfor konkluderer de to ifølge mailen, at det ikke er forsvarligt at fortsætte driften.
Morten Nissen Nielsen og Simon Andersen beklager lukningen overfor medarbejderne, men det er vilkårene, når avisen kun har én hovedaktionær, konkluderer de i mailen.
Morten Lund: Jeg beklager
I en mail til medarbejderne skriver hovedaktionær Morten Lund søndag aften følgende:
'Jeg er uendeligt ked af at måtte meddele at vi I dag har stoppet udgivelsen af Nyhedsavisen. Jeg har sammen med resten af bestyrelsen, ledelsen og chefredaktionen kæmpet til sidste bloddråbe for at redde projektet, som vi alle har troet på, men henset til lavkonjunktur og den generelt finansielle afmatning ser vi det desværre ikke længere muligt at fortsætte.
Af hele mit hjerte vil jeg takke alle partnere, medarbejderne og alle andre, der har arbejdet og kæmpet for Nyhedsavisen.'
Meldingen om lukningen kommer blot få dage efter, at Nyhedavisens hovedaktionær, Morten Lund, oplyste, at man var interesseret i at købe den danske del af MetroXpres.
Nyhedsavisen udkom første gang den 6. oktober 2006 og blev den direkte årsag til en gratisavis-krig, der har kostet de danske mediehuse på den grimme side af en milliard kroner
Wspolczuje sobie i tym setkom innych roznosicieli, ktorzy tyrali w pocie czola..