poloniainfo.dk

Największy portal polonijny w Danii.
 

Aktualności:



Autor Wątek: proszę o radę  (Przeczytany 19489 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

bardzo proszę o radę

  • Gość
proszę o radę
« dnia: 19 Sie 2009, 20:05:19 »
Witam. Chciałabym zasięgnąć opiniii, rady Polonii mieszkającej w Danii. Sprawa wyglada mniej więcej tak: mój mąz od ponad roku pracuje w Danii. Od stycznia tego roku ma umowę na czas nieokreślony. Zarabia jakies 18 tys koron do ręki, jest zadowolony i chce zostać przez jakis czas w tym kraju. Ja w styczniu wybrałam Polskę. Znalazłam tutaj pracę w moim zawodzie, która choc strasznie słabo płatna (1300 zł) sprawia mi wiele satysfakcji.Pracuję jako pracownik socjalny w ośrodku pomocy społecznej, praca trudna i odpowiedzialna. Mąż usilnie nalega, zebym przyjechała do niego. Problem polega na tym, że po 5 letnim pobycie za granicą wiem, z czym się to je i nie chcę zaczynać znowu od prac fizycznych. Znam dwa języki: niemiecki i angielski. Zdaję sobie sprawę, żeby pracować w takim zawodzie za granicą muszę znać co najmniej bardzo dobrze język. Jak oceniacie moje szanse na rynku duńskim? Jakie mam gwarancje, że nie skończę w jakiejs fabryce, na taśmie ( z całym szacunkiem dla tych, którzy w ten sposób pracują, to chodzi o jakieś tam moje ambicje i marzenia związane z rozwojem zawodowym). Dodam, że własnei skończyłam 30 lat. nie mamy dzieci, choć bardzo chcemy.Jak długo, Waszym zdaniem, potrwa czas do nauczenia się tego dosyć trudnego języka. Nie wiem co robić. Bardzo proszę o opinie. Będę wdzięczna za każdą sugestię. Mąż obiecuje, że będzie mnie utrzymywał i łożył na moją edukację, że nic nie muszę robić, mam tylko przyjechać. Brzmi to jak pytanie w poradni małżeńskiej, ale ja na prawdę mam problem. Proszę pomózcie mi. Im więcej opinii, tym pewnie łatwiej mi będzie podjąc decyzję. Dodam, że rodzina jest absolutnie podzielona.Z góry dziękuję za pomoc.

Offline Aniela

  • Początkujący
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0