poloniainfo.dk

Największy portal polonijny w Danii.
 

Aktualności:



Autor Wątek: samochód na Polskich numerach  (Przeczytany 47852 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zuza

  • Młodszy
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 81
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
samochód na Polskich numerach
« dnia: 21 Cze 2010, 15:07:02 »
Mój facet nigdy nie był w Dani przyjechał pierwszy raz 1,5 m/ca temu tylko na sezon ponieważ studiuje w Polsce.Wczoraj zatrzymała go polcja,i dostał mandat 20.000 dk, bo do 2 tygodni miał zgłosić się na policje o pozwolenie na poruszanie sie  swoim autem od przyjazdu do DK.
Powiedzieli że to jasno wynika z przepisów.Wrócił teraz ze skata i nie ma mowy odwołania od tego.Próbował tłumaczyć,że za m/c wraca do Polski ,a mówi po duńsku bo studiuje języki skandynawskie.Także ostrzegam wszystkich,lepiej jeżdzić rowerem.

Offline szymon86

  • Początkujący
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: samochód na Polskich numerach
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Cze 2010, 18:05:47 »
a ja pracuje w danii od 4 lat. poraz kolejny napisalem do skat-u prosbe o poruszanie sie na polskich blachach i dostalem pozwolenie na rok. z tego co mowil mi znajomy podstawa jest polski adres zameldowania i min 35 powrotow w roku. warto pisac!!!

Offline KIKI

  • Młodszy
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 5
  • -Otrzymane: 1
  • Wiadomości: 128
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Kobieta
Odp: samochód na Polskich numerach
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Cze 2010, 18:24:06 »
Czy nie mozna bylo tego tematu podczepic pod juz istniejacy wątek? Najprosciej napisac nowy bo po co szukac  :-\

Offline zuza

  • Młodszy
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 81
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: samochód na Polskich numerach
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Cze 2010, 19:01:22 »
Kiki ma PsM!!!

[Posted on: 21 Cze 2010, 19:00:31]

Szymon dzieki za rade :-*

Offline leo1

  • Doświadczony
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 1
  • -Otrzymane: 23
  • Wiadomości: 600
  • Reputacja: +7/-1
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: samochód na Polskich numerach
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Cze 2010, 21:30:07 »
Wedlug teori szymona to teoretycznie co dwa tygodnie trzeba by bylo zjezdzac do polski,ciekawe ile osob robi takie kursy prywatnymi samochodami.

Offline zuza

  • Młodszy
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 81
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: samochód na Polskich numerach
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Cze 2010, 15:00:45 »
Myślę ,że nie wiele ludzi jeżdzi tak czesto do Polski.To za duży koszt ???

Offline roga

  • Zasłużony
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 43
  • -Otrzymane: 346
  • Wiadomości: 3747
  • Reputacja: +112/-24
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: samochód na Polskich numerach
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Cze 2010, 16:53:26 »
Nie znam dokladnie podstawy prawnej takiej decyzji, ale postaram sie ja "wyluskac" z olbrzymiego wora praw i regul dot. zwolnienia od przerejestrowania. Konkretnir moge przytoczyc przyklad piekarza, ktoremu udalo mi sie to zalatwic. wiedzac, ze osoba ta pracuje 3 tygodnie "na okraglo" i potem ma 1 tydzien wolnego, zaproponowalem pracodawcy, aby na zalaczniku do kontraktu, ktorym jest "arbejdsplan" zaznaczono, ze plan pracy ustaloni w ten sposob, aby pracownik mogl w kazdym wolnym tygodniu jechac do rodziny w PL. Inna sprawa jest to czy takie jazdy maja miejsce co 3 tydzien. Na moje pytanie jak dlugo takie zezwolenie bedzie przydzielane, Skat odpowiedzial: Bez ograniczen, jezeli warunki ustanowione w tym zezwoleniu beda przestrzegane, tzna. jak dlugo nie bedzie mial tutaj "bopæl" i jezelitak czesto bedzie jezdzil do rodziny w PL.

[Posted on: 22 Cze 2010, 16:05:40]

Cytuje tresc/podstawe zezwolenia: Biorac pod uwage, ze zachowal Pan miejsce stalego zamieszkania w Polsce, gdzie Pan bardzo czesto przebywa, nie uwazamy Pana za zamieszkalego na stale tutaj w kraju (bosat her i landet) odnosnie sprawy dotyczacej zarejestrowania pojazdu. Jezeli Pan albo Pana rodzina zamieszka tutaj (tager bopæl her i landet) lub nie bedzie Pan przebywal tak czesto w w Polsce jak ustalono, jest Panzobowiazany do albo wywiezienia pojazdu z kraju, przerejestrowac samochod, albo oddac tablice rejestracyjne do Saktu i zwrocic sie do Skat w sprawie ewentualnej oplaty cla itp.

[Posted on: 22 Cze 2010, 16:14:55]

A oto przepisy, do ktorych Skat odwoluje sie dajac tyczasowe zeswolenie (typoeo na 1 rok) na jazde w Danii pojazdu zarejestrowanego w PL:

Bekendgørelse nr. 633 af 26 juni 209 o rejestracji pojazdow, rozdzial 4 i 6.

Rozdzial 4. ”Przynaleznosc” do kraju (tzn. Danii), Bopæl eller hjemsted (miejsce stalego pobytu  albo zamieszkania).

§7. Pojazd ktory podlega zarejestrowaniu, rejestruje sie Centralregisteret for Mtorkøretøjer, tylko w przypadku, kiedy pojazd posiada wlasciciela (tak doslownie okreslono), z miejscem stalego pobytu lub zamieszkania (bopæl og hjemsted) tutaj w kraju, biorac jednak pod uwage pkt. 2 i 3.

Pkt. 2. Mimo ze posiadacz pojazdu ma miejsce pobytu lub miejsce zamieszkania tutaj w kraju, pojazd nie podlega rejestracji, jezeli jest mowa o uzytkowniku pojazdu, ktory wedlug § 13 nie ma  miejsca pobytu lub zamieszkania tutaj w kraju.

Pkt. 3. Mimo, ze wlasciciel pojazdu nie ma miejsca pobytu lub miejsca zamieszkania tutaj w kraju, pojazd musi byc zarejestrowany, jezeli uzytkownik pojazdu ma miejsce pobytu lub zamieszkania tutaj w kraju.

Pkt. 4. W przypadku kiedy wlasciciel lub uzytkownik pojazdu posiada miejsce pobytu w kilku krajach, wowczas uznaje sie za miejsce jego pobytu ten kraj do ktorego ma przynaleznosc (hjemmehørende).

§ 8. Za miejsce pobytu uwaza sie pobyt osoby tutaj w kraju w okresie 1roku lub jezeli osoba przebywa tutaj z przerwami w ilosci 365 dni w ostatnich 24 miesiacach.

Rozdzial 6 Uzywanie tutaj w kraju pojazdu z zagranicy.

§ 13. Osoba z miejscem pobytu (bopæl) tutaj w kraju  nie moze poruszac sie na obszarze kraju pojazdem zagranicznym, chyba ze dotyczy to jazdy zgodnie z pkt. 2 lub §§14-21.

Pkt. 2 Mieszkajaca tutaj osoba moze prowadzic zagraniczny pojazd na obszarze kraju jezeli
1)   zarejestrowany wlasciciel lub uzytkownik jest pasazerem, zgodnie z §31, pkt. 6 lub
2)   pojazd posiada tymczasowe tablice rejestracyjne (korttidsnummerplqder) wazne nie dluzej niz 7 dni a pozwolenie na jazde z tymi tablicami rejestracyjnymi zostalo wydane przez kompetentne wladze w jednym z krakow EU/EØS, Wysp Owczych i Grendlandii.

poloniainfo.dk

Odp: samochód na Polskich numerach
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Cze 2010, 16:53:26 »

Offline ina67

  • Początkujący
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 22
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Kobieta
Odp: samochód na Polskich numerach
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Cze 2010, 17:43:33 »
A mi zabrali samochód na waznym pozwoleniu....Wszystko trwa już 3 miesiące i wygląda na to, że skat chce przeciagnąć sprawe poza termin ważności mojego pozwolenia

Offline roga

  • Zasłużony
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 43
  • -Otrzymane: 346
  • Wiadomości: 3747
  • Reputacja: +112/-24
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: samochód na Polskich numerach
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Cze 2010, 17:55:41 »
NIE WIERZE !. Chyba, ze zabrali Ci za jakies wykroczenie nie majace nic wspolnego z wydanym zezwoleniem. 

[Posted on: 22 Cze 2010, 17:47:39]

chyba najwaznieszy § jaki znalazlem odnosnie zezwolenia to § 20. W ktorym ustanowiono, ze Skat moze udzielic zezwolenia dla osob posiadajacych miejsce pobytu w Danii, jezeli "overvejende" (przewazajaca) ilosc jazdy odbywa sie poza granicami Dani. Nigdzie niestey nie znalazlem ilosci 35 razy. Mysle, ze ito nie ilosc jazd co decyduje o "bopæl" w Danii ale ilosc przebytych dni.
chodzi o okres czasu jazdy poza granicami Danii. Teoretycznie mozesz pojechac 1 raz do PL i przebywac tam 100 dni. wowczas spelniaszwarunki § zezwolenia, tzn. Skat nie traktuje cie jako osoby "bosat i Danmark".

Offline zuza

  • Młodszy
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 81
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: samochód na Polskich numerach
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Cze 2010, 18:17:30 »
Mojemu sasiadowi zabrali pozwolenie po tym jak zatrzmała go policja i do dziś z nimi walczy a jest tu 9m/cy

Offline Zurich

  • Zwykły
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 1
  • Wiadomości: 241
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: samochód na Polskich numerach
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Cze 2010, 19:15:34 »
Napewno warto starac sie o pozwolenie.Lepiej nie ryzykowac zeby auto nie skonczylo jak ten vw golf.

http://www.sn.dk/Politi-og-Skat-lavede-razzia/Ishoej/artikel/64125

Offline zuza

  • Młodszy
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 81
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: samochód na Polskich numerach
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Cze 2010, 19:26:42 »
Żarty sie skończyły z tego co widać.Do Polski to lepiej jezdzić busem,bo kazde auto na polskich  jest ściągane, a jest juz ich nie wiele.Takze rodacy polskie auta do garażów. 

[Posted on: 22 Cze 2010, 19:24:51]

W Horsens zabieraja z parkingów przed domami polskie auta,a na wyjaśnienia trzeba długo czekać,nie mówisz po dunsku to spadaj ::)

Offline ina67

  • Początkujący
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 22
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Kobieta
Odp: samochód na Polskich numerach
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Cze 2010, 19:40:53 »
NIE WIERZE !. Chyba, ze zabrali Ci za jakies wykroczenie nie majace nic wspolnego z wydanym zezwoleniem. 

[Posted on: 22 Cze 2010, 17:47:39]

chyba najwaznieszy § jaki znalazlem odnosnie zezwolenia to § 20. W ktorym ustanowiono, ze Skat moze udzielic zezwolenia dla osob posiadajacych miejsce pobytu w Danii, jezeli "overvejende" (przewazajaca) ilosc jazdy odbywa sie poza granicami Dani. Nigdzie niestey nie znalazlem ilosci 35 razy. Mysle, ze ito nie ilosc jazd co decyduje o "bopæl" w Danii ale ilosc przebytych dni.
chodzi o okres czasu jazdy poza granicami Danii. Teoretycznie mozesz pojechac 1 raz do PL i przebywac tam 100 dni. wowczas spelniaszwarunki § zezwolenia, tzn. Skat nie traktuje cie jako osoby "bosat i Danmark".



 No to uwierz..., pozwolenie dostałam w czerwcu ubiegłego roku i mam ważne  do 29 czerwca tego roku. Motywacja jest taka, że w ciagu tego roku, jak miałam pozwolenie, zarejestrowana zostałam w duńskim rejestrze ludności. W praktyce - ze jestem zameldowana. Mało tego, w Polsce jestem zatrudniona  na stałym kontrakcie i mam tylko urlop bezpłatny. Jestem również w Polsce zameldowana. Byłam juz u jednego prawnika, w piatek ide do nastepnego...., oni tez robia wielkie oczy.... A jakby ktos znał kogos wartego polecenia od takich spraw, to proszę o kontakt:)

Offline Zurich

  • Zwykły
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 1
  • Wiadomości: 241
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: samochód na Polskich numerach
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Cze 2010, 19:58:58 »


 No to uwierz..., pozwolenie dostałam w czerwcu ubiegłego roku i mam ważne  do 29 czerwca tego roku. Motywacja jest taka, że w ciagu tego roku, jak miałam pozwolenie, zarejestrowana zostałam w duńskim rejestrze ludności. W praktyce - ze jestem zameldowana. Mało tego, w Polsce jestem zatrudniona  na stałym kontrakcie i mam tylko urlop bezpłatny. Jestem również w Polsce zameldowana. Byłam juz u jednego prawnika, w piatek ide do nastepnego...., oni tez robia wielkie oczy.... A jakby ktos znał kogos wartego polecenia od takich spraw, to proszę o kontakt:)

A czy pozwolenie bylo wydane pod tym warunkiem???Byc moze uznali ze zalamalas ten warunk???
« Ostatnia zmiana: 22 Cze 2010, 20:09:30 wysłana przez Zurich »

Offline zuza

  • Młodszy
  • *
  • Podziękowania
  • -Dane: 0
  • -Otrzymane: 0
  • Wiadomości: 81
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: samochód na Polskich numerach
« Odpowiedź #14 dnia: 22 Cze 2010, 20:37:15 »
byliśmy dziś u adwokata i jezeli nie masz pozwolenia, a jestes w danii dłużej niz 2 tygodnie  nie masz prawa prowadzic samochodu na polskich nr  :o

poloniainfo.dk

Odp: samochód na Polskich numerach
« Odpowiedź #14 dnia: 22 Cze 2010, 20:37:15 »

 

Czerwony MALUSZEK 126 p na polskich blachach w Aarhus

Zaczęty przez Ania i JustynaDział Århus, Aalborg ...

Odpowiedzi: 19
Wyświetleń: 10669
Ostatnia wiadomość 09 Sie 2013, 18:50:16
wysłana przez piotr1
Opodatkowanie polskich oszczędności

Zaczęty przez liliaDział Podatki

Odpowiedzi: 18
Wyświetleń: 11803
Ostatnia wiadomość 24 Cze 2010, 07:45:51
wysłana przez neletop
o polskich dzieciach deportowanych do Rosji

Zaczęty przez neletopDział Kultura

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 3906
Ostatnia wiadomość 13 Lut 2010, 15:28:30
wysłana przez neletop
Praca na POLSKICH warunkach w Danii - Co to jest ??

Zaczęty przez willyDział Praca w Danii

Odpowiedzi: 84
Wyświetleń: 27009
Ostatnia wiadomość 12 Kwi 2010, 21:00:42
wysłana przez turbo
sprzedaż samochodu na polskich blachach

Zaczęty przez asia1234Dział Pomoc!

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 2434
Ostatnia wiadomość 23 Lis 2008, 15:18:58
wysłana przez asia1234