Ogólne > Hydepark

Zakup samochodu na żółtych tablicach

<< < (2/3) > >>

Hans:
Jestes w bledzie.

Tak na szybko:

Kupujac auto w DK jego cena juz zawiera podatki rejestracyjne, niezaleznie czy jest to personbil, lub varevogn.

Tablice rejestracyjne obecnie:
- biale - personbil, czyli auto osobowe, normalne
- zolte - varevogn, czyli wersja dostawcza, bez oplaconego momsu, jako ze auto jest uzywane w firmie
- zolto-biale - varevogn, czyli auto dostawcze z dozwolonym uzytkiem prywatnym, lub zarejestrowane na osobe prywatna.

Jesli bedziesz kupowal varevogn, to w przypadku auta uzywanego na zoltych, jednolitych tablicach moze sie okazac konieczne doplacenie momsu (jesli kupisz od firmy, ktora uzytkowala auto tylko do celow dzialalnosci).

Cena auta, to w skrocie: cena producenta + moms + podatek rejestracyjny (w takiej kolejnosci).
Zalozmy, iz auto u producenta kosztuje 100.000 koron.

Wtedy to auto bedzie kosztowalo:
- na bialych tablicach: 290.750 koron
- na zoltych tablicach: 141.550 koron
- na zolto-bialych: 179.050 koron.

To tyle na temat samych cen pojazdow.

Teraz o oplatach. Jest grønafgift i jest vægtafgift.
Placisz albo jedne, albo drugi.
Grønafgift dotyczy aut osobowych: wyliczany na podstawie ekonomiki pojazdu, zalezny od "ile przejedzie na litrze". Rozny dla aut benzynowych i diesli. Dodatkowo w dieslach bez filtra czasteczek stalych doplata 1000 koron.
Vægtafgift dotyczy dostawczakow.: wyliczany na podstawie DMC pojazdu: Im wieksza DMC, tym wieksza oplata. Brak filtra tez doplata 1000 koron. Oraz w przypadku kiedy auto dostawcze zarejestrowane jest na osobe prywatna, lub z dopuszczeniem do uzytku prywatnego (zolto-biale tablice), to kolejna doplata 5.000 koron.

Ubezpieczenie: tu juz trudno porownac, gdyz cena zalezy od znacznej ilosci czynnikow.

sardegna:
Co do cen zakupu i momsu to dla mnie jest wszystko jasne. Co do opłat to vaegtafgift od dostawczaka zarejestrowanego na osobę prywatną wyniesie przykładowo 2500 kr (wyliczone na podstawie DMC) plus 5000kr za użytek prywatny plus 1000kr za brak filtra cząsteczek stałych. Chodzi mi o zgrubną kalkulację przykładowego auta nie o szczegóły, bo wiadomo dla każdego auta będzie inaczej. No i jeszcze jedno, czasem się zdarza, że auto jest teoretycznie osobowe, bo ma siedzenia i małą przestrzeń ładunkową, ale posiada żółte tablice. Czy nabywając taki pojazd mogę zarejestrować go jako osobowy, pomimo, że wcześniej miał żółte tablice?

Emill:
Ręki sobie nie dam uciąć ale wydaje mi się, że przy autach z biało-żółtymi tablicami płaci się grøn afgift.
Napisz może coś więcej jaki +/- ma to być samochód, bo np przy autach zarejestr. przed bodajże 98 rokiem opłata za użytkowanie prywatne wynosi 0.

--- Cytuj (zaznaczone) ---No i jeszcze jedno, czasem się zdarza, że auto jest teoretycznie osobowe, bo ma siedzenia i małą przestrzeń ładunkową, ale posiada żółte tablice. Czy nabywając taki pojazd mogę zarejestrować go jako osobowy, pomimo, że wcześniej miał żółte tablice?
--- Koniec cytatu ---
Oczywiście, musisz "tylko" dopłacić różnicę w "registreringafgift", dołożyć brakujące siedzenia i zrobić przegląd. Pytanie, co roumiesz przez "osobowe"? To że ma komplet siedzeń, czy to że możesz go używać prywatnie...

Hans:

--- Cytat: Emill w 21 Wrz 2010, 19:07:11 ---Ręki sobie nie dam uciąć ale wydaje mi się, że przy autach z biało-żółtymi tablicami płaci się grøn afgift.

--- Koniec cytatu ---

OK - moja pomylka. Ale tak nie do konca.

Aktualnie: "Brændstofafgift (grøn ejerafgift) - Personbiler, der er registreret første gang 1. juli 1997 eller senere, samt varebiler, der er registreret første gang 18. marts 2009 eller senere. Afgiften opkræves ud fra bilens brændstofforbrug, som står på registreringsattesten."
Czyli osobowe zarejestrowane pierwszy raz po 01.07.1997 oraz dostawczaki zarejestrowane pierwszy raz po 18.03.2009. Dostawcze zarejestrowane pierwszy raz wczesniej placa wciaz vægtafgift.
Wszystkie podatki opisane sa tu: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817321&vId=0

[Posted on: 21 Wrz 2010, 19:53:58]

--- Cytat: sardegna w 21 Wrz 2010, 10:50:16 ---Co do cen zakupu i momsu to dla mnie jest wszystko jasne. Co do opłat to vaegtafgift od dostawczaka zarejestrowanego na osobę prywatną wyniesie przykładowo 2500 kr (wyliczone na podstawie DMC) plus 5000kr za użytek prywatny plus 1000kr za brak filtra cząsteczek stałych. Chodzi mi o zgrubną kalkulację przykładowego auta nie o szczegóły, bo wiadomo dla każdego auta będzie inaczej.

--- Koniec cytatu ---
Dokladnie. Tylko drobna korekta: dostawczak zarejestrowany pierwszy raz po 18.03.2009 placi juz grønafgift zamiast vægt-...


--- Cytat: sardegna w 21 Wrz 2010, 10:50:16 ---No i jeszcze jedno, czasem się zdarza, że auto jest teoretycznie osobowe, bo ma siedzenia i małą przestrzeń ładunkową, ale posiada żółte tablice. Czy nabywając taki pojazd mogę zarejestrować go jako osobowy, pomimo, że wcześniej miał żółte tablice?

--- Koniec cytatu ---

Kazde auto zarejestrujesz jako pelnoprawne osobowe. Zdarza sie ze auto czesto ma komplet siedzen, ale zolte tablice. Najczesciej sa to auta sluzace do przewozu osob niepelnosprawnych, uzywane jako "tele-bus" czyli autobus na zyczenie (ale nie taxi). Wtedy doplacisz, bo jako osoba prywatna nie mozesz uzytkowac takiego auta na zoltych tablicach.

sardegna:
Dziękuję. Myślę o czymś w rodzaju Peugeot Partner, około 2000 r. Niestety ciężko o takie auto typowo osobowe i z przyzwoitym silnikiem (np. 1.8 benzyna). Większy wybór jest właśnie wśród aut z żółtymi tablicami i nic dziwnego, bo to typowy "wół roboczy". Mi natomiast nie są potrzebne siedzenia na "pace", wystarczą 2 z przodu. Stąd narodziły się pytania jak taki pojazd zarejestrować na siebie i z jakimi kosztami się to wiąże.
Wygląda na to, że chyba gra nie warta świeczki. Średnio się opłaca zakup takiego pojazdu. Zastanawia mnie tylko jaka idea przyświecała ustawodawcy duńskiemu, aby skutecznie zniechęcić obywateli do zakupu używanych dostawczaków? Czy to może jakaś pokrętna droga do ograniczenia szarej strefy? A może wsparcia sprzedaży nowych aut???

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej