Ogólne > Hydepark
Samochody w Danii
Jomir:
--- Cytat: newbie12 w 21 Lut 2015, 15:01:21 ---Czytam Was i czytam i taka jedna uwaga mi sie nasunela :) mysle ze jesli juz chcecie koniecznie porownywac, to nie mozna porownywac Danii do Polski bo to jak niebo i ziemia, ale raczej do innych krajow skandynawskich.
Mowicie ze szpitale, przedszkola, socjal itd.. Owszem, zgadza sie ale z tego co sie orientuje w Szwecji i Norwegii nie ma registeringafgift a zaplecze socjalne maja rowniez bardzo dobre, o lecznictwie, ktore jest na duzo wyzszym poziomie niz w Danii juz nie wspomne. :)
A widzieliscie w ogole statystyki, ile Dunczykow ma samochod? ;)
--- Koniec cytatu ---
Zgadza sie, ale wydaje mi sie (pisze wydaje!), ze w Norwegii jeszcze jest. A w Szwecji nie ma, bo przez wiele lat zyli z VOLVO, ktore dopabuse pare lat temu zostalo sprzedane.
Co statystyki Dunczyk/samochod - Dania liczy sobie 5 milonow mieszkancow, z czego 2,5 mieszka w Kopenhadze.
Komunikacja miejska w tym miescie jest optymalna, a korki tak ogromne, ze wiekszosci samochod nie jest potrzebny.
roga:
Cala dyskusje porownan mozna sprowadzic do jednego, a mianowicie do DOCHODOW i WYDATKOW panstwa, czyli budzetu. Jestesmy zgodni, ze w duzej mierze systemy w krajach skandynawskich sa bardzo podobne (edukacja, zdrowie, swiadczenia socjalne, infrastryktura itp). A wiec z mniejszymi odchylenaimu podobny Vælfærd = WYDATKI w budzecie panstwa. Inaczej natomiast ma sie z DOCHODAMI. Jak juz napisano wczesniej Norwegia (olej), Szwecja (duzy przemysl) uzyskuja znaczne dochody z eksportu swoich produktow jak i z podatku tych duzych firm. Danie poza kilkoma duzymi przedsiebiorstwami charakteryzuje mniejsze i srednie firmy, z tego duzo firm, to formy produkujacych na rynek wewnetrzny i firm w zakresie uslug. Zachowujac relatywnie wysokie wydatki, bo takiego dokonalismy wlasnie wyboru), budzet panstwa aby bilansowal, musi byc zasilany podatkami, miedzy innymi wlasnie podatkiem od samochodow, podatkiem od wartosci nieruchomosci i innymi afgiftami. Ewentualne ich obnizenie, nie spowoduje obnizenia kosztow panstwa, poniewaz obnizajac jeden koszt zainstnieje koniecznisc podwyzszenia innych. Jedyne wyjscie to reformy zmierzajace do zwiekszonej efektywnosci, ograniczenia stanowisk komunalnych i panstwowych nie przez masowe zwolnienia, ale reorganizacje. Przykladem moze byc plan, ze folkepension w przyszlosci bedzie bardzo ograniczona i wylacznie dla sob nie posiadajacych innej formy oszczednosci emerytalnych. I tak wlasnie bedzie, kiedy to zdecydowana wiekszosc osob zatrudnionych bedzie miala filary emerytalne ustanowione umowami zbiorowymi i gdzie przyszle emerytury z takich filarow bede 2-3 krotnie a moze i wyzsze niz dzisiejsza emerytua panstwowa przyslugujaca wszystkim. Oszczednosc beda przeznaczone na inne katywnosci. To tylko przyklad. Innym przykladem jest reforma kontanhjælp. dunscy politycy, a w szczegolnosci spoleczenstwo, ktore wybiera tych politykow jest spoleczenstwem bardzo uswiadomionym i zdaje sobie sprawe z tego co osiagnelo swoja praca jaka cene jest gotowe zaplacic aby zachowac to cio uwaza za korzystne. Ceny samochodow nie dyskutuje sie tak goraco jak wiekszosc z Was to robi, chociaz od czasu do czasu otwiera sie na ten temat dyskusja i z czasem na pewno registreringsafgift bedzie obnizony, pytanie tylko za jaka cene (kto za to zaplaci), bo za darmo nic nie ma chcac zachowac to co sie posiada/osiagnelo.
happybeti:
@ @ae@- ten film to chyba "Kosmos 1999" ;)- tez go pamiętam, wtedy jeszcze chodziło się do szkoły w soboty i nauczycielka "puszczała nas" do domu z ostatniej lekcji, byśmy mogli go obejrzeć ;D ;D ;D.
Cała ta dyskusja to trochę takie "O wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocy" czy odwrotnie ;).
Samochody w Polsce tanie?
W Niemczech?
A co nas tu trzyma w tej Danii? ;) Przeciez jest wolność wyboru, każdy może wrócić do Polski czy wyjechac do Niemiec i tam sobie jeździć "wypasionym autem" , skoro ma taką potrzebę. Skoro wybraliśmy Danię, trzeba ją przyjąć "z dobrodziejstwem inwentarza" ;).
Albo zostać politykiem i forsować prawo ;P
czysio:
Pamiętajmy , że w Niemczech wraz z niższymi cenami aut idą w parze wysokie opłaty o których widać nie wiecie. Koszt utrzymania auta jest wysoki jak w Danii.
phil:
Roga dziekuje za Twoj post, ktory obrazuje dokladnie sytuacje. Natomiast dalsza dyskusja z co niektorymi osobami nie ma sensu. Milej niedzieli zycze.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej