Ogólne > Pomoc!

Mechanik samochodowy

<< < (3/4) > >>

Habanero:

--- Cytat: leo1 w 02 Maj 2016, 17:21:52 ---Po pierwsze primo z tego co widze swieca sie kontrolki od abs-u i silnika wiec jakim cudem przy zdupionym egr moga one tez sie swiecic  nie widze zwiazku,

--- Koniec cytatu ---

Po pierwsze primo to źle widzisz ziomuś i nie wprowadzaj ludzi w błąd... Świeci VSC a nie ABS. VSC to jest Vehicle Stability Control (funkcja pokrewna ESP), mówiąc po naszemu "kontrola trakcji" (z ABS tylko współpracuje) i ma jedwabiście duży związek z pracą silnika bo w krytycznej sytuacji ten system przejmuje kontrolę nad funkcją przyspieszania/zwalniania. Jeżeli coś jest nie tak z silnikiem (forbrændings relaterede fejl) to właśnie ta lampka świeci. Nie wystarczy mieć komplet kluczy nasadowych z Harald Nyborg żeby mędrkować ;)

--- Cytat: leo1 w 02 Maj 2016, 17:21:52 --- po drugie secundo jedz nie do malego lokalnego warsztaciku tylko do serwisu danej marki poniewaz  w wiekszosci i przewaznie tylko oni maja autoryzowane programy do skompleksowej diagnostyki auta a nie lokalny ziutek czy inny lars (Cena).Koszt takiego skanu cie nie zabije a bedziesz wiedzial o wszystkich bledach stalych i przejsciowych

--- Koniec cytatu ---

Po drugie secundo to do takiej popierdółki jaką jest C1/Aygo/Peugeot 107 nie trzeba autoryzowanych programów do "skompleksowej" diagnostyki auta ;)  To są tak proste sprawy że błędy można zdiagnozować nawet samemu zwykłym skanerem z ebaya , który się podłącza pod smartfona ;) Dlatego właśnie napisałem o lokalnym warsztacie... Oni mają zazwyczaj dobre testery i mogą zrobić diagnostykę za połowę ceny autoryzowanego serwisu. Miałem na uwadze kieszeń kolegi, któremu próbuję pomóc


--- Cytat: leo1 w 02 Maj 2016, 17:21:52 ---,i jeszcze jedna zecz jesli chodzi o dana usterke to ze podobne objawy byly u Habanero nie znaczy ze beda takie same u ciebie.

--- Koniec cytatu ---

No i ostatnia "zecz" ... U Habanero nie było takich objawów ;)  Habanero jest wyszkolonym w państwie duńskim autotechnikiem i jako pracownik autoryzowanego serwisu kilku marek ma na co dzień do czynienia z takimi rzeczami... A nawet z takimi , które są o wiele bardziej skomplikowane ;)
Pozdrawiam

Habanero:

--- Cytat: leo1 w 02 Maj 2016, 18:32:45 ---Według instrukcji, zapala się gdy jest awaria doczyszczania spalin, ale tak naprawdę zapala się przy wielu innych awariach.

Lampka kontrolna diagnostyki silnika zapala się w przypadku wystąpienia usterek dotyczących następujących elementów i informacji :
•   Sterowanie zaworu elektromagnetycznego rozrządu o zmiennych fazach
•   Czujnik temperatury powietrza dolotowego
•   Czujnik temperatury płynu chłodzącego
•   Sygnał przepustnicy z napędem ( 1,2)
•   Ogrzewanie sondy lambda (przed)
•   Ogrzewanie sondy lambda (za)
•   Regulacja wzbogacenia
•   Sterowanie wtryskiwacza w cylindrze (1,2,3)
•   Przerwy w spalaniu w nieokreślonym cylindrze
•   Przerwy w spalaniu w cylindrze (1,2,3)
•   Sygnał czujnika spalania stukowego
•   Sygnał czujnika obrotów silnika
•   Czujnik wałka rozrządu
•   Starzenie się katalizatora
•   Sygnał czujnika prędkości pojazdu
•   Sygnał silnika krokowego biegu jałowego
•   Zasilanie czujników
•   Napięcie akumulatora zbyt niskie
•   Napięcie akumulatora zbyt wysokie
•   Sygnał stycznika hamulca (skrzynia biegów MMT)
•   Czujnik ciśnienia w rurze dolotowej
•   Sygnał wewnętrzny kalkulatora
•   Sterowanie przepustnicy z napędem (skrzynia biegów MMT)
•   Blokada przepustnicy z napędem (skrzynia biegów MMT)
•   Położenie przepustnicy z napędem (skrzynia biegów MMT)
•   Niespójna informacja czujnika pedału przyspieszenia (skrzynia biegów MMT)
•   Czujnik położenia pedału przyspieszenia sygnał (1,2) (skrzynia biegów MMT)
•   Brak komunikacji z modułem sterującym blokady rozruchu.Jak to ogarnie zwykly mechanik ze zwyklym interfejsem OBD to bedzie mistrz,jak chcesz posiasc wiecej wiedzy tajemnej o swoim samochodzie to pogmeraj sobie na tym forum http://c1aygo107.net/index.php?PHPSESSID=seuvhip9g86vr9trn3pthtobv5&

--- Koniec cytatu ---

Chylę czoła za "kopiuj-wklej"... Kawał dobrej roboty. Brawo Ty ;) Jednakże pominąłeś złe połączenie na stykach wtyczek, zerwany przewód i rozkodowanie pamięci EEPROM w sterowniku silnika ;)

Chcąc pomóc napisałem jaka jest NAJCZĘSTSZA przyczyna świecenia tych kontrolek... taka znana mi osobiście z codziennej pracy

@ae@:
Fizyka kwantowa to pikus w porównaniu z:

rozkodowanie pamieci EEPROM
sterownik silnika
polaczenia na stykach wtyczek
oscyloskopem zbadac widmo sygnalu...

Niby po polsku...kazde slowo z osobna znam i rozumiem...ale razem...!!!

Podziwiam !

 ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Habanero:
Heheheh... Każdy z nas coś tam ogarnia , a czegoś nie ;) Tu akurat mówimy o elektronice samochodowej i nie tylko ;)

roga:
..a moze najszybciej i najlatwiej zaplacic tak jak to ktos juz napisal okolo 500 kr. i miec szybka i dokladna diagnoze. Zycie jest za krotkie, aby doszukiwac sie w swoim C-1 przyczyny zaplania sie lampki, chyba ze z ciekawosci, ale ta zaspokoi mechanik.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej