Ogólne > Pomoc!
Mechanik samochodowy
Habanero:
--- Cytat: leo1 w 02 Maj 2016, 17:21:52 ---Po pierwsze primo z tego co widze swieca sie kontrolki od abs-u i silnika wiec jakim cudem przy zdupionym egr moga one tez sie swiecic nie widze zwiazku,
--- Koniec cytatu ---
Po pierwsze primo to źle widzisz ziomuś i nie wprowadzaj ludzi w błąd... Świeci VSC a nie ABS. VSC to jest Vehicle Stability Control (funkcja pokrewna ESP), mówiąc po naszemu "kontrola trakcji" (z ABS tylko współpracuje) i ma jedwabiście duży związek z pracą silnika bo w krytycznej sytuacji ten system przejmuje kontrolę nad funkcją przyspieszania/zwalniania. Jeżeli coś jest nie tak z silnikiem (forbrændings relaterede fejl) to właśnie ta lampka świeci. Nie wystarczy mieć komplet kluczy nasadowych z Harald Nyborg żeby mędrkować ;)
--- Cytat: leo1 w 02 Maj 2016, 17:21:52 --- po drugie secundo jedz nie do malego lokalnego warsztaciku tylko do serwisu danej marki poniewaz w wiekszosci i przewaznie tylko oni maja autoryzowane programy do skompleksowej diagnostyki auta a nie lokalny ziutek czy inny lars (Cena).Koszt takiego skanu cie nie zabije a bedziesz wiedzial o wszystkich bledach stalych i przejsciowych
--- Koniec cytatu ---
Po drugie secundo to do takiej popierdółki jaką jest C1/Aygo/Peugeot 107 nie trzeba autoryzowanych programów do "skompleksowej" diagnostyki auta ;) To są tak proste sprawy że błędy można zdiagnozować nawet samemu zwykłym skanerem z ebaya , który się podłącza pod smartfona ;) Dlatego właśnie napisałem o lokalnym warsztacie... Oni mają zazwyczaj dobre testery i mogą zrobić diagnostykę za połowę ceny autoryzowanego serwisu. Miałem na uwadze kieszeń kolegi, któremu próbuję pomóc
--- Cytat: leo1 w 02 Maj 2016, 17:21:52 ---,i jeszcze jedna zecz jesli chodzi o dana usterke to ze podobne objawy byly u Habanero nie znaczy ze beda takie same u ciebie.
--- Koniec cytatu ---
No i ostatnia "zecz" ... U Habanero nie było takich objawów ;) Habanero jest wyszkolonym w państwie duńskim autotechnikiem i jako pracownik autoryzowanego serwisu kilku marek ma na co dzień do czynienia z takimi rzeczami... A nawet z takimi , które są o wiele bardziej skomplikowane ;)
Pozdrawiam
Habanero:
--- Cytat: leo1 w 02 Maj 2016, 18:32:45 ---Według instrukcji, zapala się gdy jest awaria doczyszczania spalin, ale tak naprawdę zapala się przy wielu innych awariach.
Lampka kontrolna diagnostyki silnika zapala się w przypadku wystąpienia usterek dotyczących następujących elementów i informacji :
• Sterowanie zaworu elektromagnetycznego rozrządu o zmiennych fazach
• Czujnik temperatury powietrza dolotowego
• Czujnik temperatury płynu chłodzącego
• Sygnał przepustnicy z napędem ( 1,2)
• Ogrzewanie sondy lambda (przed)
• Ogrzewanie sondy lambda (za)
• Regulacja wzbogacenia
• Sterowanie wtryskiwacza w cylindrze (1,2,3)
• Przerwy w spalaniu w nieokreślonym cylindrze
• Przerwy w spalaniu w cylindrze (1,2,3)
• Sygnał czujnika spalania stukowego
• Sygnał czujnika obrotów silnika
• Czujnik wałka rozrządu
• Starzenie się katalizatora
• Sygnał czujnika prędkości pojazdu
• Sygnał silnika krokowego biegu jałowego
• Zasilanie czujników
• Napięcie akumulatora zbyt niskie
• Napięcie akumulatora zbyt wysokie
• Sygnał stycznika hamulca (skrzynia biegów MMT)
• Czujnik ciśnienia w rurze dolotowej
• Sygnał wewnętrzny kalkulatora
• Sterowanie przepustnicy z napędem (skrzynia biegów MMT)
• Blokada przepustnicy z napędem (skrzynia biegów MMT)
• Położenie przepustnicy z napędem (skrzynia biegów MMT)
• Niespójna informacja czujnika pedału przyspieszenia (skrzynia biegów MMT)
• Czujnik położenia pedału przyspieszenia sygnał (1,2) (skrzynia biegów MMT)
• Brak komunikacji z modułem sterującym blokady rozruchu.Jak to ogarnie zwykly mechanik ze zwyklym interfejsem OBD to bedzie mistrz,jak chcesz posiasc wiecej wiedzy tajemnej o swoim samochodzie to pogmeraj sobie na tym forum http://c1aygo107.net/index.php?PHPSESSID=seuvhip9g86vr9trn3pthtobv5&
--- Koniec cytatu ---
Chylę czoła za "kopiuj-wklej"... Kawał dobrej roboty. Brawo Ty ;) Jednakże pominąłeś złe połączenie na stykach wtyczek, zerwany przewód i rozkodowanie pamięci EEPROM w sterowniku silnika ;)
Chcąc pomóc napisałem jaka jest NAJCZĘSTSZA przyczyna świecenia tych kontrolek... taka znana mi osobiście z codziennej pracy
@ae@:
Fizyka kwantowa to pikus w porównaniu z:
rozkodowanie pamieci EEPROM
sterownik silnika
polaczenia na stykach wtyczek
oscyloskopem zbadac widmo sygnalu...
Niby po polsku...kazde slowo z osobna znam i rozumiem...ale razem...!!!
Podziwiam !
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Habanero:
Heheheh... Każdy z nas coś tam ogarnia , a czegoś nie ;) Tu akurat mówimy o elektronice samochodowej i nie tylko ;)
roga:
..a moze najszybciej i najlatwiej zaplacic tak jak to ktos juz napisal okolo 500 kr. i miec szybka i dokladna diagnoze. Zycie jest za krotkie, aby doszukiwac sie w swoim C-1 przyczyny zaplania sie lampki, chyba ze z ciekawosci, ale ta zaspokoi mechanik.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej