poloniainfo.dk
Ogólne => Hydepark => Wątek zaczęty przez: dlaczego dunczycy w 03 Lut 2009, 20:13:36
-
wg mnie ok 15 % dunczykow uzywa swoiatel p mgilnych przednich jak nie ma mgly, jest to b denerwujace, czy istnieje jakis taryfikator i manadat za to w danii, bo w polsce napewno.
-
nic z tym nie zrobisz, oni uważają chyba to za jakiś pseudo lans ;D. Jak przeciwmgielne używają w sumie zawsze, tak kierunkowskazów bardzo rzadko. To, że włączają przednie przeciwmgielne to można jakoś z tym żyć. Najgorszy jest pajac co zapodaje przeciwmgielne tylne nie zależnie od warunków atmosferycznych
Co do mandatu to oczywiście jest, jak w Polsce czy w Niemczech. Tylko że w Niemczech za tylne przeciwmgielne dają ostro po portfelu.
Ja tam gości lecze światłami długimi ale tylko jak jade duńskim autem ;D ;D ;D ;D
-
wg mnie ok 15 % dunczykow uzywa swoiatel p mgilnych przednich jak nie ma mgly, jest to b denerwujace, czy istnieje jakis taryfikator i manadat za to w danii, bo w polsce napewno.
wg prawa duńskiego w ciągu dnia mozna uzywać jako świateł do jazdy:
-mijania
-przeciwmgielnych
-dziennych
-mijania o obniżonej mocy
świeże info z kursu ;D
[Posted on: 03 Luty 2009, 21:34:29]
Ja tam gości lecze światłami długimi ale tylko jak jade duńskim autem ;D ;D ;D ;D
i patrzą jak na wariata, który PJ dostał chyba za ładne oczy ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
w rzeczy samej, bo ani jeden się jeszcze nie pokapował i zaczyna to już trochę nudzić ;D
Po drugie to troche tymi niusami z kursu jestem zaskoczony. Sami duńczycy z którymi rozmawiałem mówili że przeciwmgielnych sie nie powinno uzywać. Tylko ze rozmówcy kurs mieli dosc dawno hehehe.
No nic, jak to prawda to zwracam honor duńczykom ;D
-
w rzeczy samej, bo ani jeden się jeszcze nie pokapował i zaczyna to już trochę nudzić ;D
Po drugie to troche tymi niusami z kursu jestem zaskoczony. Sami duńczycy z którymi rozmawiałem mówili że przeciwmgielnych sie nie powinno uzywać. Tylko ze rozmówcy kurs mieli dosc dawno hehehe.
No nic, jak to prawda to zwracam honor duńczykom ;D
jest to tu:
Lygteføring
§ 33.
Stk. 5. Tågelygter må kun anvendes i tåge og under kraftig nedbør og kan i så fald anvendes i stedet for de foreskrevne lygter. Hjælpelygter må ikke anvendes til andet formål end det, hvortil lygten er bestemt.
Tu jest opisane dość pobieżnie: przeciwmgielne mogą być używane zamiast wymaganego oświetlenia.
Ale mamy kolejny punkt:
§ 33 a. Ved kørsel uden for lygtetændingstiden skal nærlys (kort lys) anvendes på motordrevne køretøjer. Ved kørsel med motorredskab gælder dette dog kun, såfremt motorredskabet er forsynet med nærlyslygter. I stedet for nærlys kan anvendes tågeforlygter eller særligt kørelys.
Pierwsza pogrubiona część mówi o tym, że w ciągu dnia (lygtetændingstiden - to jest czas załączania świateł, czyli po prostu noc) powinniśmy używać świateł krótkich (nærlys)
Druga pogrubiona część mówi, że w mieście jako świateł krótkich w ciągu dnia można użyć przednich przeciwmgielnych lub świateł do jazdy (dziennych).
Natomiast w nocy zawsze światła powinny być przełączone na krótkie.
Na kursie na tym temacie była "wojna" ;D więc tu jestem pewien na 1000%
PS. jako " lygtetændingstid" Duńczycy rozumieją nie tylko noc, ale także opady, co wymusza zmianę ze świateł dziennych na krótkie.
Także tunel się pod to łapie, czas przejazdu w nim to "lygtetændingstid".
Wiem, strasznie to zakręcone ;D
-
jednak zakręcone to jak świński ogon, jakoś nie mogłem dać wiary i przy porannej bułeczce zagaiłem rozmowe. Wszyscy zgodnie powiedzieli że przeciwmgielne mogą być używane tylko w określonych warunkach (nie wnikaliśmy w szczegóły). Dla mne póki co jest jasne że świateł przeciwmgielnych używamy jak jest przedstawione w przepisach, a taka pogoda zdarza się kilka razy w roku może.
Zresztą z przednimi to potrafię przeboleć, niech używają bo oryginalne nie oślepiają jak samoróbki. Jednak używając tylnych to już przeginają pałeczkę ;D
-
jednak zakręcone to jak świński ogon, jakoś nie mogłem dać wiary i przy porannej bułeczce zagaiłem rozmowe. Wszyscy zgodnie powiedzieli że przeciwmgielne mogą być używane tylko w określonych warunkach (nie wnikaliśmy w szczegóły). Dla mne póki co jest jasne że świateł przeciwmgielnych używamy jak jest przedstawione w przepisach, a taka pogoda zdarza się kilka razy w roku może.
Zresztą z przednimi to potrafię przeboleć, niech używają bo oryginalne nie oślepiają jak samoróbki. Jednak używając tylnych to już przeginają pałeczkę ;D
To zapytaj ich, co znaczy 33a :D
-
To zapytaj ich, co znaczy 33a :D
zapytam, a co to znaczy???? ;)
-
zapytam, a co to znaczy???? ;)
tzn ten paragraf co podałem powyżej... ciekaw jestem jak sie do niego odniosą
-
Swiateł przeciwmgielnych na drogach unii europejskiej można używać w następujących warunkach:
1. Od zmierzchu do świtu w warunkach ograniczonej przejrzystości powietrza (mgła, deszcz, śnieg)
2. Od zmierzchu do świtu w warunkach dobrej przejrzystości powietrza na drogach krętych
3. Od świtu do zmierzch w warunkach ograniczonej przejrzystości powietrza (mgła, deszcz, śnieg)
To tyczy się wszystkich, podkreślam wszystkich państw UE, ponieważ auta posiadają oświetlenie homologowane na całą Unię bez wyjątku.
Co do duńskich kursów prawa jazdy to uczą też, że kierunkowskazów nie trzeba używać poza autostradami......
Tak samo bez sensu jak i jazda na przeciwmgielnych w warunkach normalnej przejrzystości
-
Dzisiaj w radio mowili, ze ludzie dzwonia bo wielu zapomina zgasic swiatla przeciwmgielne. Dlatego jest dobry pomyslem zapalenie swiatel przeciwmgielnych przy slabej widocznosci ale tez jest dobrym pomyslem zgaszenie ich kiedy warunki poprawia sie, zeby nie oslepialy innych.
Normalny komentarz w normalnym kraju. 8)
-
Swiateł przeciwmgielnych na drogach unii europejskiej można używać w następujących warunkach:
1. Od zmierzchu do świtu w warunkach ograniczonej przejrzystości powietrza (mgła, deszcz, śnieg)
2. Od zmierzchu do świtu w warunkach dobrej przejrzystości powietrza na drogach krętych
3. Od świtu do zmierzch w warunkach ograniczonej przejrzystości powietrza (mgła, deszcz, śnieg)
To tyczy się wszystkich, podkreślam wszystkich państw UE, ponieważ auta posiadają oświetlenie homologowane na całą Unię bez wyjątku.
Co do duńskich kursów prawa jazdy to uczą też, że kierunkowskazów nie trzeba używać poza autostradami......
Tak samo bez sensu jak i jazda na przeciwmgielnych w warunkach normalnej przejrzystości
Unia Europejska jeszcze nie doszła do stanu, w którym ujednolicono kodeks drogowy na całym jej obszarze. Co więcej, długo do tego nie dojdzie.
Jest wiele różnic, począwszy od chociażby znaków drogowych, czy nawet różnych kolorów tablic, a skończywszy na warunkach technicznych jakie powinny spełniać pojazdy.
Homologacja to pozwolenie na użytkowanie, natomiast każdy kraj może indywidualnie dopuścić warunki stosowania takiego światła.
[Posted on: 04 Luty 2009, 17:50:32]
Dzisiaj w radio mowili, ze ludzie dzwonia bo wielu zapomina zgasic swiatla przeciwmgielne. Dlatego jest dobry pomyslem zapalenie swiatel przeciwmgielnych przy slabej widocznosci ale tez jest dobrym pomyslem zgaszenie ich kiedy warunki poprawia sie, zeby nie oslepialy innych.
Normalny komentarz w normalnym kraju. 8)
to logiczne, aby nie przeszkadzać innym
aczkolwiek w DK za to nie można dostać mandatu, nie jest to karalne: ichniejszy kodeks drogowy dopuszcza taką możliwość
i jest wiele takich przepisów, zarówno w PL i w DK, które pozwalają na coś, co może być źle odebrane przez innych
-
Nie może.
Homologacja samochodu to natomiast spis warunków technicznych jakim powinny odpowiadać pojazdy zanim bedą dopuszczone do ruchu drogowego Unii Europejskiej, Ameryki Północnej, itd...
W homologacji jasno jest napisane jakie oświetlenie winny mieć pojazdy poruszające się po drogach Unii, opisane też jest, która część oświetlenia powinna być używana w danych warunkach drogowych.
A w Danii z przeciwmgielnymi jest tak jak z xenonami, wsadzają w światła co tylko znajdą w thansen, a efekt jest taki, że oślepiają tylko tym badziewiem innych kierujących. W każdym cywilizowanym kraju odbierają za to dowód rejestracyjny.
-
ja straciłem już wiedze jak jest w DK, tych co znam mowią, że jest to karane mandatem. Tak więc osłabiony różnymi teoriami w nic nie wnikam ;D
-
"Normalny komentarz w normalnym kraju" bylo odpowiedzia na lecznie pajacow swiatlami dlugimi.
W każdym cywilizowanym kraju odbierają za to dowód rejestracyjny.
Rozumiem ze cywilizacja przychodzi ze wschodu. ;D
-
od leczenia światłami długimi to proszę się odstosunkować - póki co nielegalne i tyle, no chyba ze ktos ostry argument pociśnie. ;) ;)
Póki co jeździć można bo nawet nie ma komu tego wyegzekwować ;D ;D ;D ;D
Co do zabieranie dowodu za to, dwyanewade to to ewidentna bzdura. nawet jak używa żarówek bez homologacji.
-
Nie może.
Homologacja samochodu to natomiast spis warunków technicznych jakim powinny odpowiadać pojazdy zanim bedą dopuszczone do ruchu drogowego Unii Europejskiej, Ameryki Północnej, itd...
i homologacje każdy kraj wystawia SAMODZIELNIE !!!
przykład: w PL każde auto musi mieć gaśnicę, a DK w osobowym nie trzeba
W homologacji jasno jest napisane jakie oświetlenie winny mieć pojazdy poruszające się po drogach Unii, opisane też jest, która część oświetlenia powinna być używana w danych warunkach drogowych.
Jeszcze raz: homologacja to określenie warunków jakie światła powinny spełniać, czyli np moc, kształt wiązki, natomiast każdy kraj odrębnie ustala warunki kiedy mogą i kiedy muszą być używane.
Inny przykład: w PL musisz jeździć na światłach przez 24h na dobę wszędzie, natomiast we Włoszech obowiązek jest tylko poza terenem zabudowanym.
W Niemczech natomiast nie ma takiego obowiązku !!
A w Danii z przeciwmgielnymi jest tak jak z xenonami, wsadzają w światła co tylko znajdą w thansen, a efekt jest taki, że oślepiają tylko tym badziewiem innych kierujących. W każdym cywilizowanym kraju odbierają za to dowód rejestracyjny.
Tu się kłania właśnie homologacja europejska, a dokładnie proces jej przeprowadzania.
Opisany problem masz tu: http://www.motofocus.com.pl/index.php?aid=1038
I w Polsce jest ten sam problem niestety.
Krótko:
Homologacja określa jakie warunki powinny spełniać światła, np światła mijania.
A każde państwo określa kiedy i gdzie tych świateł można lub trzeba używać.
[Posted on: 04 Luty 2009, 18:25:05]
ja straciłem już wiedze jak jest w DK, tych co znam mowią, że jest to karane mandatem. Tak więc osłabiony różnymi teoriami w nic nie wnikam ;D
Ja też wątpię, jak słyszę niektóre rzeczy.
Ale jak mam wątpliwości, to otwieram to: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=22053 i studiuję.
Niestety czasami szukania jest dużo, ale jak na razie nauczycieli mam dobrych.
[Posted on: 04 Luty 2009, 18:28:29]
+ jeden dodatek odnośnie przednich przeciwmgielnych w DK
mogą być używane jako światła do jazdy w dzień tylko gdy są włączone pozycyjne, i nic więcej.
używanie jednocześnie przeciwmgielnych i krótkich w dzień bez mgły jest zabronione !!
po duńsku: tågelys + positionslys = godkendt KØRELYS uden for lygtetændingstid
-
Niestety nie masz racji K3
Gaśnica nie jest elementem na stałe zintegrowanym z samochodem, takim elementem jest jego oświetlenie.
Co do jeżdżenia na światłąch lub bez, to tak jak z dopuszczalnymi prędkościami.
Sprawa tyczy natomiast fabrycznego oświetlenia samochodu. Na kloszach fabrycznych lamp są odpowiednie oznaczenia, które mówią gdzie i w jakich warunkach tych lamp używać na terenie całej unii.
Trzeba wziąć też pod uwagę wartość cechowania i rozproszenia światłą. Przeciwmgielne to światła najbardziej rozproszone i przez to rażące innych kierujących jadących z naprzeciwka. Dlatego właśnie mogą być używane w ściśle określonych warunkach pogodowych.
K3 z tego co pisałeś wyżej wnioskuje, że dopabuse jesteś w trakcie kursu na PJ, lub niedawno go zdałeś, więc nie podważaj wypowiedzi ludzi, którzy jeżdżą dłużej niz Ty masz lat...
Co będzie w przypadku, kiedy jadąc w Danii na przeciwmgielnych w nocy lub dzień w warunkach normalnej przejrzystości powietrza oślepisz kierującego jadącego z naprzeciwka, a on w skutek tego uderz np. w drzewo i zostanie inwalidą do końca życia??
Będziesz mu płacił rentę, tak to się skończy.
-
Niestety nie masz racji K3
Gaśnica nie jest elementem na stałe zintegrowanym z samochodem, takim elementem jest jego oświetlenie.
Nie musi być na stałe zintegrowane z samochodem. Homologuje się pojazd wraz z wyposażeniem i częściami.
Znów kłania się ustawa "Prawo o ruchu drogowym": "Art. 68.
1. Producent lub importer nowego pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, motoroweru, tramwaju lub przyczepy oraz przedmiotów ich wyposażenia lub części jest obowiązany uzyskać dla każdego nowego typu tych pojazdów, przedmiotu ich wyposażenia i części świadectwo homologacji wydane przez ministra właściwego do spraw transportu."
Warunkiem uzyskania homologacji w PL jest spełnienie wymogów tego aktu prawnego: "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia"
A tam w paragrafie 11.1 podpunkt 14 jest mowa o gaśnicy właśnie.
Nie wiem czy wiesz, ale np auto jest homologowane z konkretnymi rozmiarami opon, a opony tez nie są zintegrowane z pojazdem na stałe, stanowią element eksploatacyjny. I w Niemczech gdy będziesz miał wypadek na innym rozmiarze opon niż homologowane, a nie uzyskasz dla tego innego rozmiaru opon dopuszczenia do ruch, to na tej podstawie ubezpieczyciel odmówi ci wypłaty odszkodowania.
Co do jeżdżenia na światłąch lub bez, to tak jak z dopuszczalnymi prędkościami.
Sprawa tyczy natomiast fabrycznego oświetlenia samochodu. Na kloszach fabrycznych lamp są odpowiednie oznaczenia, które mówią gdzie i w jakich warunkach tych lamp używać na terenie całej unii.
Mówią jakie warunki powinno światło spełniać, a nie określa zasad używania.
Trzeba wziąć też pod uwagę wartość cechowania i rozproszenia światłą. Przeciwmgielne to światła najbardziej rozproszone i przez to rażące innych kierujących jadących z naprzeciwka. Dlatego właśnie mogą być używane w ściśle określonych warunkach pogodowych.
To kiedy dopuścić używanie świateł, lub dopuścić określoną prędkość zależy już od danego państwa.
Sam też fakt spełnienia warunków homologacyjnych nie oznacza, że światło nie będzie oślepiało, bo to zależy też od wielu innych czynników.
K3 z tego co pisałeś wyżej wnioskuje, że dopabuse jesteś w trakcie kursu na PJ, lub niedawno go zdałeś, więc nie podważaj wypowiedzi ludzi, którzy jeżdżą dłużej niz Ty masz lat...
Skąd wiesz ile mam lat? Prawo jazdy mam już bardzo długo, a robię tu dodatkową kategorię.
Ponadto, stare dziadki wcale nie znają kodeksu lepiej, przyznaj się: ile razy zajrzałeś do kodeksu drogowego aby sprawdzić aktualizacje ??
Co będzie w przypadku, kiedy jadąc w Danii na przeciwmgielnych w nocy lub dzień w warunkach normalnej przejrzystości powietrza oślepisz kierującego jadącego z naprzeciwka, a on w skutek tego uderz np. w drzewo i zostanie inwalidą do końca życia??
Będziesz mu płacił rentę, tak to się skończy.
hehe he... nie czytasz ze zrozumieniem tego co napisałem wcześniej. C
Cały czas mowa o tym, że przeciwmgielnych można używać w dzień, duńczycy określają to jako "uden for lygtetændingstiden", co po tłumaczeniu na polski znaczy: "poza czasem zapalania świateł". Po prostu "lygtetændingstid" to okres od zachodu słońca do wschodu.
Ponadto, jak oślepi cię słońce, to co ??.... pozwiesz słońce o odszkodowanie ??
-
Jak grochem w ścianę
Znajdź jakikolwiek samochód z przeciwmgielnymi, pochyl się nad nim i przeczytaj co pisze na kloszu przeciwmgielnych.
Później powtórz to w kilku innych krajach Unii.
To co odczytasz z klosza, zapewniam Cię, że w każdym przypadku będzie to to samo oznaczenie, wpisz w google lub gdzie tam chcesz.
Może wtedy zmądrzejesz.
-
Jak grochem w ścianę
Znajdź jakikolwiek samochód z przeciwmgielnymi, pochyl się nad nim i przeczytaj co pisze na kloszu przeciwmgielnych.
Później powtórz to w kilku innych krajach Unii.
To co odczytasz z klosza, zapewniam Cię, że w każdym przypadku będzie to to samo oznaczenie, wpisz w google lub gdzie tam chcesz.
Może wtedy zmądrzejesz.
co pisze to bardzo dobrze wiem
to jest oznaczenie gdzie została wydana homologacja i jakie warunki techniczne musi to źródło światła spełnić
oznaczenie może być od E1 do E20... cyfra oznacza kraj w którym homologacja została wydana
natomiast to gdzie możemy tego światła użyć, to już inna broszka
zasady użytkowania określa kodeks drogowy
natomiast jeśli to ma być taka mądrość, jaką reprezentujesz, to ja podziękuję....
wole trzymać się tego co było min tematem mojej pracy, i z czym mam do czynienia
bo jak na razie to piszesz tylko i wyłącznie swoimi zdaniami, bez podparcia się jakimkolwiek aktem prawnym
wyrocznią nie jesteś, nie masz wyłączności na prawdę....
mi to zwisa co sobie myślisz, póki nie wpłynie to w żaden sposób na moje życie
-
Nie musi być na stałe zintegrowane z samochodem. Homologuje się pojazd wraz z wyposażeniem i częściami.
Znów kłania się ustawa "Prawo o ruchu drogowym": "Art. 68.
1. Producent lub importer nowego pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, motoroweru, tramwaju lub przyczepy oraz przedmiotów ich wyposażenia lub części jest obowiązany uzyskać dla każdego nowego typu tych pojazdów, przedmiotu ich wyposażenia i części świadectwo homologacji wydane przez ministra właściwego do spraw transportu."
Warunkiem uzyskania homologacji w PL jest spełnienie wymogów tego aktu prawnego: "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia"
A tam w paragrafie 11.1 podpunkt 14 jest mowa o gaśnicy właśnie.
Nie wiem czy wiesz, ale np auto jest homologowane z konkretnymi rozmiarami opon, a opony tez nie są zintegrowane z pojazdem na stałe, stanowią element eksploatacyjny. I w Niemczech gdy będziesz miał wypadek na innym rozmiarze opon niż homologowane, a nie uzyskasz dla tego innego rozmiaru opon dopuszczenia do ruch, to na tej podstawie ubezpieczyciel odmówi ci wypłaty odszkodowania.
Mówią jakie warunki powinno światło spełniać, a nie określa zasad używania.
To kiedy dopuścić używanie świateł, lub dopuścić określoną prędkość zależy już od danego państwa.
Sam też fakt spełnienia warunków homologacyjnych nie oznacza, że światło nie będzie oślepiało, bo to zależy też od wielu innych czynników.
Skąd wiesz ile mam lat? Prawo jazdy mam już bardzo długo, a robię tu dodatkową kategorię.
Ponadto, stare dziadki wcale nie znają kodeksu lepiej, przyznaj się: ile razy zajrzałeś do kodeksu drogowego aby sprawdzić aktualizacje ??
hehe he... nie czytasz ze zrozumieniem tego co napisałem wcześniej. C
Cały czas mowa o tym, że przeciwmgielnych można używać w dzień, duńczycy określają to jako "uden for lygtetændingstiden", co po tłumaczeniu na polski znaczy: "poza czasem zapalania świateł". Po prostu "lygtetændingstid" to okres od zachodu słońca do wschodu.
Ponadto, jak oślepi cię słońce, to co ??.... pozwiesz słońce o odszkodowanie ??
A poza tym, sama nazwa informuje nas do czego służą dane światła.
Znany i dobry polski instruktor jazdy Kuba Biela zaleca takim jak ty zamontowanie koguta policyjnego na dach
i używanie go 24 na dobę, to też dobry sposób wyróżnienia się z tłumu aut na drodze, bo przecież przeciwmgielne ma coraz wiecej ludzi i nimi już nie poszpanujesz.
-
A poza tym, sama nazwa informuje nas do czego służą dane światła.
to jeżdzij caly czas na drogowych jak jesteś na drodze
Znany i dobry polski instruktor jazdy Kuba Biela zaleca takim jak ty zamontowanie koguta policyjnego na dach
i używanie go 24 na dobę, to też dobry sposób wyróżnienia się z tłumu aut na drodze, bo przecież przeciwmgielne ma coraz wiecej ludzi i nimi już nie poszpanujesz.
to napisz do niego i zapytaj, czy gaśnica jest elementem homologacyjnym pojazdu .....
i nigdzie nie piszę o szpanowaniu, tylko o tym co jest dopuszczone prawnie w Danii
-
to jeżdzij caly czas na drogowych jak jesteś na drodze
to napisz do niego i zapytaj, czy gaśnica jest elementem homologacyjnym pojazdu .....
Nie gaśnica jest tematem.
Tylko światła przeciwmgielne, które jak sama nazwa na to wskazuje są przeciwmgielne.
Tak trudno to zrozumieć, przecież po Polsku pisze.
A na drogowych nie mogę jeździć mam bixenon w a5
-
Nie gaśnica jest tematem.
Tylko światła przeciwmgielne, które jak sama nazwa na to wskazuje są przeciwmgielne.
Tak trudno to zrozumieć, przecież po Polsku pisze.
ponieważ mowa o jeździe w Danii to przeczytaj i zrozum to:
§ 33 a. Ved kørsel uden for lygtetændingstiden skal nærlys (kort lys) anvendes på motordrevne køretøjer. Ved kørsel med motorredskab gælder dette dog kun, såfremt motorredskabet er forsynet med nærlyslygter. I stedet for nærlys kan anvendes tågeforlygter eller særligt kørelys.
A gdybyś z tłumaczeniem miał problem, to zawsze możesz napisać w odpowiednim dziale na forum
-
ponieważ mowa o jeździe w Danii to przeczytaj i zrozum to:
A gdybyś z tłumaczeniem miał problem, to zawsze możesz napisać w odpowiednim dziale na forum
Kolega Dwyane wade ma racje ja zaplacilem tysiaka za jazde na przeciwmgielnych. Pomimo tlumaczen ze auto jesrt lepiej widoczne i takie tam pan z polity powiedzial naj. I dal mi mandacik.
Strzala panowie.
PS. dwyane wade to od rozgrywającego miami?????
Jak tak to wielki szacun.
-
ponieważ mowa o jeździe w Danii to przeczytaj i zrozum to:
A gdybyś z tłumaczeniem miał problem, to zawsze możesz napisać w odpowiednim dziale na forum
Nie mam problemu mam angielski w jednym palcu i w zupełności mi wystarcza.
A przeciwmgielne to przeciwmgielne i twoja znajomość duńskiego tego nie zmieni
-
Kolega Dwyane wade ma racje ja zaplacilem tysiaka za jazde na przeciwmgielnych. Pomimo tlumaczen ze auto jesrt lepiej widoczne i takie tam pan z polity powiedzial naj. I dal mi mandacik.
z ciekawości możesz podać jaki paragraf miałeś napisany ??
-
Ja tam się na paragrafach nie znam, to bylo z dwa miech temu. Ponieważ nie znam dunskiego policjant powiedział po angielsku dokładnie tak "You can use this lights only when the rain falls or fog is outside" wskazując palcem na pzeciwmgielne.
-
Ja tam się na paragrafach nie znam, to bylo z dwa miech temu. Ponieważ nie znam dunskiego policjant powiedział po angielsku dokładnie tak "You can use this lights only when the rain falls or fog is outside" wskazując palcem na pzeciwmgielne.
szkoda... choć może na pokwitowaniu masz.....
bo 1000DKK trochę się kłóci z duńskim taryfikatorem... ciekaw jestem co wpisali
-
Ja tam nie używam żadnych świateł bo mam słaby akumulator. To kartofle powinni na mnie uważać.
-
I informacja ze strony trafikken.dk, prowadzonej przez "Vejdirektoratet", czyli duński zarząd dróg i autostrad.
Link: http://www.trafikken.dk/wimpnews.asp?page=document&objno=72182
Cytat:
Det siger færdselsloven
Reglerne for brug af tågelygter er ifg. Rigspolitiet sådan:
* Tågelygter (for- og baglygter) må kun anvendes i tåge og under kraftig nedbør og kan i så fald anvendes i stedet for de foreskrevne lygter (færdselslovens § 33, stk. 5).
* TågeFORlygter kan altså i tåge og under kraftig nedbør anvendes i stedet for - men også gerne sammen med - de foreskrevne lygter (typisk nærlys).
* Dog kan tågeforlygter uden for lygtetændingstiden, og under normale vejrforhold, anvendes som kørelys i stedet for nærlys (og ikke sammen med nærlys eller særligt kørelys).
Tågelygter er altså til brug i de mere ekstreme vejrsituationer som tåge og kraftig nedbør og bør anvendes med stor omtanke, da det stærke lys kan være til gene for andre trafikanter. Ikke-korrekt lygteføring kan medføre bødestraf.
Tłumaczenie pogrubionego fragmentu: "Jednakże można używać przednich świateł przeciwmgielnych w okresie dnia, przy normalnych warunkach pogodowych, jako świateł do jazdy w dzień zamiast świateł mijania (ale nie razem ze światłami mijania lub rzeczywistymi dziennymi).
-
Tłumaczenie pogrubionego fragmentu: "Jednakże można używać przednich świateł przeciwmgielnych w okresie dnia, przy normalnych warunkach pogodowych, jako świateł do jazdy w dzień zamiast świateł mijania (ale nie razem ze światłami mijania lub rzeczywistymi dziennymi).
dlatego tez widuję zazwyczaj auta z wł. światłami przeciw mgłowymi ale z wyłączonymi światłami mijania.
zastanawia mnie fakt, dlaczego bardzo często Duńczycy jeżdżą bez jednego światła mijania, nie wiem może nie stać ich żarówki??? całkiem niedawno jadąc na odcinku 30km naliczyłem 12 aut które jechały z jednym "oczkiem".
-
dlatego tez widuję zazwyczaj auta z wł. światłami przeciw mgłowymi ale z wyłączonymi światłami mijania.
zastanawia mnie fakt, dlaczego bardzo często Duńczycy jeżdżą bez jednego światła mijania, nie wiem może nie stać ich żarówki??? całkiem niedawno jadąc na odcinku 30km naliczyłem 12 aut które jechały z jednym "oczkiem".
dlatego ze większość z nich aby żarówkę wymienić jedzie do mechanika nawet ze zwykła H4.
-
Zonie szefa zaproponowali w serwisie renault wymiane calych swiatel w clio III, bo przey dwa dni nie uporali sie z jedna zarowka h7 :D Ja zrobilem to w 2 godziny
-
Mnie bardziej niz swiatla przeciwmgielne denerwuje fakt iz dunczycy dosyc czesto na autostradzie uzywaja niewlasciwie lub wogole nei uzywaja kierunkowskazow przy zmianie pasa. Pomijam juz sygnalizowanie skretu na normalnej drodze.
A druga rzecz ktora strasznie mnie irytuje to to ze u nich wyksztalcil sie nawyk okupowania lewego pasa ruchu i blokowania plynnosci jazdy.
-
no o kierunkowskazach to już pisaliśmy, tak jak mówisz ja tez wszystko zniosę ale te zmiany pasa bez kierunków to normalnie turcja w duńskim zwyczaju. Na dodatek jak zmieniają pas to większość z nich robi to nagle i na ostro.
-
Z tego co mi w pracy tlumaczyli (oj nie raz juz im to wypominalem przy piwku) to oni traktuja kierunkowskaz nei jako sygnalizacje zamiaru skretu tylko sygnalizacje czynu (w tym przypadku skrecania, zmiany pasa ruchu)
Poza tym jak psizesz robia to gwaltownie i tylko czasem blinkna tak od niechcenia. Chociaz zdazylo mi sie na drogach spotkac rowniez porzandych kabusewcow ktorzy urzywali prawidlowo kierunkowskazow.
PS
Czy ktos sie orientuje ile w Danii kosztuje i jakie sa konsekwencje wyprzedzania prawym pasem ?
-
Musiałabyś przedstawić dokładniej opis swojej sytuacji. za dużo bywa różnych sytuacji gdzie prawa strona idzie zamiast lewej.
jeżeli lewy jest zawalony przez "cfaniaczków" to raczej nie masz innego wyjścia. Prędzej dostanie mandat kolo który nie stosuje sie do zasad o ruchu prawo stronnym.
-
PS
Czy ktos sie orientuje ile w Danii kosztuje i jakie sa konsekwencje wyprzedzania prawym pasem ?
O jakies 12.00 bede sie widzial z instruktorem, to zapytam... o 14 bedziesz mial odpowiedz ;)
-
Dzieki :) bede czekac na wiadomosci z pierwszej reki
Bo z tego co wiem to (oczywiscie moge byc w bledzie) w PL jezeli droga szybkiego ruchu dwupasmowa jest przedzielona pasem zieleni to mozna wyprzedzac prawa strona. Na autostradzie chyba nie legalne. Natomiast jezeli autostrada ma 3+ pasow to wtedy mozna wyprzedzac dowolnym pasem.
A wlasnie przez tych cwaniaczkow co okupuja lewy pas bo za 1000m jest kolejny slonik do wyrpzedzenia czasami jestem zmuszony ominac ich prawym pasem ;/
-
to ze wtedy wyprzedzisz prawym nie jest zabronione.
jeżeli oni jada lewy z jakiegoś powodu (słusznego czy nie) ciśniesz ich z prawej strony.
-
Dzieki :) bede czekac na wiadomosci z pierwszej reki
Bo z tego co wiem to (oczywiscie moge byc w bledzie) w PL jezeli droga szybkiego ruchu dwupasmowa jest przedzielona pasem zieleni to mozna wyprzedzac prawa strona. Na autostradzie chyba nie legalne. Natomiast jezeli autostrada ma 3+ pasow to wtedy mozna wyprzedzac dowolnym pasem.
A wlasnie przez tych cwaniaczkow co okupuja lewy pas bo za 1000m jest kolejny slonik do wyrpzedzenia czasami jestem zmuszony ominac ich prawym pasem ;/
Od instruktora: minimum 500DKK + 1 klip
Natomiast w PL wyprzedzanie z prawej strony jest dozwolozne tylko na drodze trzypasmowej....
-
Ten klip troche boli :(
Dzieki za info.
-
Z cyklu: zasady jazdy w DK... jeszcze trochę was pomęczę ;D ;D
Jak wiecie, w DK jest limit w postaci 0,5 o/oo (promila), czyli "można" wypić jedno piwo...
Ale jest jedno "ale": niewiele osób wie, że można stracić PJ także mając 0,3 o/oo (promila) ;D
Powód: istnieje coś takiego jak "uforsvarlig kørsel", czyli "lekkomyślna jazda". W skrócie: wariujesz za kabusewnicą, to nawet gdy masz 0,5 promila, możesz się pożegnać z prawem jazdy.... A w przypadku polskiego prawa jazdy dostać zakaz jazdy....
-
Ja mam pewną koncepcję dotyczącą jazdy lewym pasem. Jeśli jadę MAKSYMALNĄ dozwoloną prędkością to teoretycznie ktoś kto mnie chce wyprzedzić łamie przepisy ... czyli wszystko jest ok. Jadę lewym pasem z maksymalną dozwoloną prędkością i nikogo nie blokuję. A jeśli ktoś chce mnie wyprzedzić jest piratem drogowym :D
-
Apropo przeciwmgielnych swiatelm
Ostatnimi czasy codziennie rano kolo mnie ostre mgly
Do pracy dojezdzam autostrada i normalnei szok
Przy tak gestej mgle na palcach jednej reki moge policzyc tych ktorzy uzywaja swiatel przeciwmgielnych przednich !!!
a o tylnych juz nie wspomne bo jeszcze mneij aut z takowymi naliczylem
To sie nazywa paradoks.
Kiedy pogoda dobra to wielu jezdzi na przec. mgiel. a kiedy jest mgla to jakos zmeiniaja zdanie
heeeh :)
-
Od kiedy tu przyjechałem ich styl jazdy ma wiele do życzenia. To taka mała Turcja ;D
-
Co prawda to prawda