Niestety nie masz racji K3
Gaśnica nie jest elementem na stałe zintegrowanym z samochodem, takim elementem jest jego oświetlenie.
Nie musi być na stałe zintegrowane z samochodem. Homologuje się pojazd wraz z wyposażeniem i częściami.
Znów kłania się ustawa "Prawo o ruchu drogowym": "Art. 68.
1. Producent lub importer nowego pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, motoroweru, tramwaju lub przyczepy oraz przedmiotów ich wyposażenia lub części jest obowiązany uzyskać dla
każdego nowego typu tych pojazdów, przedmiotu ich wyposażenia i części świadectwo homologacji wydane przez ministra właściwego do spraw transportu."
Warunkiem uzyskania homologacji w PL jest spełnienie wymogów tego aktu prawnego: "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia"
A tam w paragrafie 11.1 podpunkt 14 jest mowa o gaśnicy właśnie.
Nie wiem czy wiesz, ale np auto jest homologowane z konkretnymi rozmiarami opon, a opony tez nie są zintegrowane z pojazdem na stałe, stanowią element eksploatacyjny. I w Niemczech gdy będziesz miał wypadek na innym rozmiarze opon niż homologowane, a nie uzyskasz dla tego innego rozmiaru opon dopuszczenia do ruch, to na tej podstawie ubezpieczyciel odmówi ci wypłaty odszkodowania.
Co do jeżdżenia na światłąch lub bez, to tak jak z dopuszczalnymi prędkościami.
Sprawa tyczy natomiast fabrycznego oświetlenia samochodu. Na kloszach fabrycznych lamp są odpowiednie oznaczenia, które mówią gdzie i w jakich warunkach tych lamp używać na terenie całej unii.
Mówią jakie warunki powinno światło spełniać, a nie określa zasad używania.
Trzeba wziąć też pod uwagę wartość cechowania i rozproszenia światłą. Przeciwmgielne to światła najbardziej rozproszone i przez to rażące innych kierujących jadących z naprzeciwka. Dlatego właśnie mogą być używane w ściśle określonych warunkach pogodowych.
To kiedy dopuścić używanie świateł, lub dopuścić określoną prędkość zależy już od danego państwa.
Sam też fakt spełnienia warunków homologacyjnych nie oznacza, że światło nie będzie oślepiało, bo to zależy też od wielu innych czynników.
K3 z tego co pisałeś wyżej wnioskuje, że dopabuse jesteś w trakcie kursu na PJ, lub niedawno go zdałeś, więc nie podważaj wypowiedzi ludzi, którzy jeżdżą dłużej niz Ty masz lat...
Skąd wiesz ile mam lat? Prawo jazdy mam już bardzo długo, a robię tu dodatkową kategorię.
Ponadto, stare dziadki wcale nie znają kodeksu lepiej, przyznaj się: ile razy zajrzałeś do kodeksu drogowego aby sprawdzić aktualizacje ??
Co będzie w przypadku, kiedy jadąc w Danii na przeciwmgielnych w nocy lub dzień w warunkach normalnej przejrzystości powietrza oślepisz kierującego jadącego z naprzeciwka, a on w skutek tego uderz np. w drzewo i zostanie inwalidą do końca życia??
Będziesz mu płacił rentę, tak to się skończy.
hehe he... nie czytasz ze zrozumieniem tego co napisałem wcześniej. C
Cały czas mowa o tym, że przeciwmgielnych można używać w dzień, duńczycy określają to jako "uden for lygtetændingstiden", co po tłumaczeniu na polski znaczy: "poza czasem zapalania świateł". Po prostu "lygtetændingstid" to okres od zachodu słońca do wschodu.
Ponadto, jak oślepi cię słońce, to co ??.... pozwiesz słońce o odszkodowanie ??